Προς μια πιο ολοκληρωμενη εμπειρια για το τουριστικο προιον της Ροδοπης

Η συμβολή του ερμηνευτικού μάρκετινγκ στην εφαρμογή του τοπικού προγράμματος LEADER παρουσιάστηκε στην Κομοτηνή

Οι δυνατότητες που δίνει το ερμηνευτικό μάρκετινγκ ώστε να παρουσιαστεί μια διαφοροποιημένη εικόνα του πολιτιστικού προϊόντος της Ροδόπης, παρουσιάστηκαν το απόγευμα της Παρασκευής 27 Νοεμβρίου κατά τη σχετική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του τοπικού προγράμματος LEADER νομού Ροδόπης.
 
Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της ημερίδας παρουσιάστηκαν τόσο τα σύγχρονα εργαλεία του μάρκετινγκ στην προώθηση του τουρισμού αλλά και πώς το ερμηνευτικό μάρκετινγκ χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο προώθησης του τοπικού προγράμματος LEADER.
 
Στόχος της ερμηνευτικής διαδικασίας είναι να μετατραπούν τα θέλγητρα και οι πόροι ενός τόπου σε περιβαλλοντικά και τουριστικά προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας. Το ερμηνευτικό μάρκετινγκ άλλωστε όπως εξήγησαν οι διοργανωτές βοηθά τους επισκέπτες να εξερευνήσουν και να καταλάβουν όσο γίνεται περισσότερα πράγματα για το χώρο που επισκέπτονται. Αυτό δίνει βάθος και ουσία στην εμπειρία του επισκέπτη, από τη στιγμή που η επίσκεψή του μετατρέπεται σε κάτι παραπάνω από μια απλή επίσκεψη στα αξιοθέατα μιας περιοχής.
 

Χριστίνα Λαγκάνη, σύμβουλος στρατηγικού σχεδιασμού στην Emetris συμβουλευτική
«Βάζουμε τον επισκέπτη να φανταστεί, την ώρα που βρίσκεται σε ένα αξιοθέατο, πώς ήταν, όταν αυτό μεσουρανούσε»

 

Το ερμηνευτικό μάρκετινγκ ως αναπτυξιακό εργαλείο αλλά και τις μεθόδους εφαρμογής του παρουσίασε η κ. Χριστίνα Λαγκάνη, σύμβουλος στρατηγικού σχεδιασμού στην Emetris συμβουλευτική, που ήταν ανάδοχος του έργου του ερμηνευτικού μάρκετινγκ, μιας μελέτης προωθητικού υλικού και ενός τουριστικού οδηγού στην Αναπτυξιακή Ροδόπης.
 
«Η ερμηνεία είναι μια διαδικασία στην οποία βάζουμε τον επισκέπτη να φανταστεί την ώρα που βρίσκεται σε ένα αξιοθέατο, πώς ήταν, όταν αυτό μεσουρανούσε. Πάμε για παράδειγμα σε ένα αρχαίο θέατρο και φανταζόμαστε πώς λειτουργούσε και βάζουμε τον επισκέπτη να το φανταστεί, μέσα από μνήματα, διαλόγους και άλλα» τόνισε, σημειώνοντας πως με αυτό τον τρόπο έχει δομηθεί ο τουριστικός οδηγός που θα παρουσιαστεί αυτή την εβδομάδα σε ειδική εκδήλωση του LEADER.
 

Στάθης Κεφαλίδης, συντονιστής του έργου LEADER στη Ροδόπη
«Το ερμηνευτικό μάρκετινγκ συνδέει αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία και επιχειρήσεις»

 
Η ημερίδα για το ερμηνευτικό μάρκετινγκ είναι μία από τις τρείς ημερίδες που πραγματοποιούνται για το κλείσιμο του προγράμματος σημείωσε ο συντονιστής του έργου LEADER στη Ροδόπη και διευθύνων σύμβουλος της Αναπτυξιακής Ροδόπης κ. Στάθης Κεφαλίδης.
 
Όπως επισήμανε, το ερμηνευτικό μάρκετινγκ είναι ένα σύγχρονο εργαλείο του μάρκετινγκ, το οποίο πιστεύουν πως χρειάζονται οι επιχειρήσεις, για αυτό και πραγματοποίησαν την ημερίδα σε μια επιχείρηση του LEADER, θεωρώντας πως οι επιχειρήσεις της περιοχής μας, τόσο αυτές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα όσο και γενικότερα, χρειάζονται καινούρια εργαλεία για να αντιμετωπίσουν καλύτερα την κρίση.
 
«Το Ερμηνευτικό Μάρκετινγκ συνδέει αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία και επιχειρήσεις, δημιουργώντας την επιθυμία κάποιος, που παραδείγματος χάρη βρίσκεται σε ένα εστιατόριο, να μπορεί να βρίσκει πληροφορίες για όσα θέλει και να βρίσκεται σε μια κυλιόμενη κίνηση στην περιοχή που ήρθε να επισκεφτεί, ώστε να καλύψουν όλες του τις ανάγκες και οι επιχειρήσεις να έχουν την ευκαιρία να προσεγγίσουν όλους τους επιχειρηματίες».
 
Το εργαλείο αυτό, σημείωσε, αναπτύχθηκε στο προηγούμενο πρόγραμμα σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, όπου όλα τα στελέχη της Αναπτυξιακής εκπαιδεύτηκαν και πιστοποιήθηκαν σε αυτό το εργαλείο και το χρησιμοποιούν.
 

 
Παναγιώτης Γρηγορόπουλος, Πρόεδρος της επιτροπής διαχείρισης προγράμματος LEADER στη Ροδόπη
«Δεν αποκλείσαμε κανένα στο πρόγραμμα LEADER στη Ροδόπη»

 
Την ικανοποίησή του που το πρόγραμμα κλείνει επιτυχημένα με αυτή την ημερίδα εξέφρασε ο κ. Παναγιώτης Γρηγορόπουλος, Πρόεδρος της επιτροπής διαχείρισης προγράμματος LEADER στη Ροδόπη, τονίζοντας πως μέσα από αυτό εντάχθηκαν πολλά έργα, τα οποία έχουν βοηθήσει και στην τοπική κοινωνία, αλλά και κοινωνικά οικονομικά και πολιτιστικά.
 
Ο ίδιος ευχαρίστησε όλα τα μέλη της Επιτροπής Διαχείρισης για την άψογη συμπεριφορά και τη συνεργασία που είχαν αυτά τα χρόνια, ώστε παρόλες τις καθυστερήσεις, τις αντιξοότητες και τη γραφειοκρατία, που είχαν να αντιμετωπίσουν, κατάφεραν αξιοποιώντας καθαρά οικονομικά κριτήρια να αξιολογήσουν σωστά όλες τις αιτήσεις, καθώς και τα στελέχη της Αναπτυξιακής τα οποία βοήθησαν ιδιαίτερα στην επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος.
 
«Δεν αποκλείσαμε κανένα, όσοι αποκλείστηκαν απεντάχθηκαν με δική τους υπευθυνότητα, λόγω της οικονομικής συγκυρίας, ενώ όλοι οι υπόλοιποι βρίσκονται στο στάδιο εξέλιξης των επενδύσεών τους» τόνισε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.