Προς μια νεα Σιδηροδρομικη Εγνατια

Θα ξεκινά από την Αλεξανδρούπολη και θα καταλήγει στην Ηγουμενίτσα, με πλήρη ηλεκτροκίνηση - Προτεραιότητα η ΑΜΘ λόγω μεγαλύτερης μελετητικής ωριμότητας των έργων

Την σιδηροδρομική Εγνατία, ένα σιδηροδρομικό διάδρομο μήκους 565χλμ, ο οποίος θα συνδέει σιδηροδρομικά όλες τις μεγάλες πόλεις της βόρειας Ελλάδας, οραματίζεται η Κυβέρνηση.
 
Το φιλόδοξο έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς, παγκόσμιους και χρηματοδότησης. Το κόστος αναμένεται να φτάσει τα 10 δις ευρώ, και περιλαμβάνει τμήμα Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη στο οποίο όπως έχει προαναφερθεί και στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, θα περιλαμβάνει ηλεκτροκινούμενη γραμμή, με εγκατάσταση προηγμένης σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και νέα χάραξη σε επιλεγμένα τμήματα με κόστος 1,8 δις ευρώ (Αλεξανδρούπολη-Ξάνθη 300εκ.ευρώ, Ξάνθη-Θεσσαλονίκη 1,5 δις ευρώ), ενώ υπάρχει περίπτωση δημιουργίας και νέας γραμμής που θα ενώνει την Καβάλα με τη Θεσσαλονίκη.
 
Το έργο περιλαμβάνει ενώσεις με τα λιμάνια και τα αεροδρόμια των περιοχών από τις οποίες διέρχεται (θα περνά από 4 λιμάνια και 6 αεροδρόμια) βελτιώνοντας την προσβασιμότητα προς τις γειτονικές χώρες και την Κεντρική Ευρώπη.
Το μοντέλο που προωθείται για την κατασκευή είναι μέσω ειδικού εταιρικού σχήματος ΣΔΙΤ, με τις πηγές εσόδων να περιλαμβάνουν την εκμετάλλευση της γραμμής και υπηρεσίες logistics.
 
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει εκκίνηση των έργων το 2019 με προτεραιότητα τα ανατολικά τμήματα της γραμμής που έχουν μεγαλύτερη μελετητική ωριμότητα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.