Προκηρυξη για τις υπηρεσιες λειτουργιας των διοδιων της απο την Εγνατια Οδο

Ο ανάδοχος θα λειτουργεί τα διόδια για 18 μήνες, με τον προϋπολογισμό να ανέρχεται στα 37.926.985 ευρώ

Συμφωνία- πλαίσιο για τις Υπηρεσίες λειτουργίας και υποστήριξης σταθμών διοδίων της Εγνατία Οδός ΑΕ, προϋπολογισμού 37.926.985 ευρώ για 18 μήνες, προκήρυξε η Εγνατία Οδός, μια εξέλιξη που δείχνει ότι τα πολύφερνα ηλεκτρονικά διόδια μάλλον αργούν.
 
Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή, στην Εγνατία οδό λειτουργούν ήδη δεκατρείς σταθμοί διοδίων, οι σταθμοί Τύριας, Παμβώτιδας, Μαλακασίου, Πολυμύλου, Μαλγάρων, Ανάληψης, Μουσθένης, Ιάσμου, Μέστης καθώς και Ακτίου, Ιεροπηγής, Ευζώνων, Προμαχώνα και προγραμματίζεται να λειτουργήσουν και έξι νέοι μετωπικοί σταθμοί (Θεσσαλονίκης, Ασπροβάλτας, Σιάτιστας, Καβάλας, Αρδανίου, Στρυμονικού) τόσο στον κύριο άξονα της Ε.Ο. όσο και στους κάθετους άξονες με 43 πλευρικούς σταθμούς επιπλέον, σύμφωνα με την Κ.Υ.Α.ΔΝΣ/52058/ΦΝ393 (ΦΕΚ B΄ 4156/29.11.2017) των Υπουργών Οικονομικών – Υποδομών,Μεταφορών.
 
Στις υπηρεσίες λειτουργίας των σταθμών διοδίων περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η διάθεση του απαραίτητου προσωπικού για την είσπραξη των τελών διοδίων, η διάθεση του απαραίτητου προσωπικού για την λειτουργία των Σημείων Εξυπηρέτησης Συνδρομητών, οι υπηρεσίες μεταφοράς, καταμέτρησης και κατάθεσης των εισπράξεων, οι υπηρεσίες καθαριότητας των σταθμών διοδίων, η προμήθεια των στολών εργασίας του προσωπικού καιη προμήθεια των απαιτούμενων αναλώσιμων για τη λειτουργία των σταθμών διοδίων.O ανάδοχος θα παρέχει επίσης υπηρεσίες εμπορικής πολιτικής, εξοπλισμό γραφείου, λοιπό εξοπλισμό και λοιπές υπηρεσίες.
 
Πάντως αξίζει να σημειωθεί πως παρόλο που η διάρκεια της συμφωνίας – πλαίσιο ορίζεται σε 18 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής αυτής, στους όρους περιλαμβάνεται η ανεπιφύλακτη παραίτηση του αναδόχου σε περίπτωση πρόωρης λύσης της σύμβασης για οποιοδήποτε λόγο, από οποιοδήποτε δικαίωμα αποζημίωσης έναντι της «Εγνατία Οδός ΑΕ» του Δημοσίου, του ΤΑΙΠΕΔ και του μελλοντικού Παραχωρησιούχου (μιας και η Εγνατία βρίσκεται σε διαδικασία πώλησης).
 
Σε μια τέτοια περίπτωση, πρόωρης λύσης, η “Εγνατία Οδός ΑΕ” καταγγέλλει εγγράφως τόσο τη συμφωνία πλαίσιο όσο και τις εν εξελίξει επιμέρους συμβάσεις αζημίως για την ίδια, για το ελληνικό δημόσιο και για το ΤΑΙΠΕΔ.
 
Πάντως η συνολική διάρκεια της συμφωνίας – πλαίσιο μπορεί να παραταθεί χωρίς όμως αυτή να υπερβεί το ανώτατο διάστημα των τεσσάρων ετών και χωρίς αύξηση οικονομικού αντικειμένου της συμφωνίας – πλαίσιο. 

Στο απώτερο μέλλον η λειτουργία των αναλογικών διοδίων 

Πάντως δοθείσης ευκαιρίας να σημειώσουμε ότι στην απάντηση που απέστειλε πριν μερικές ημέρες ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης σε ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης κ. Ιλχάν Αχμέτ σχετικά με την δημιουργία  αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό δεν παρατίθεται κάποια χρονική δέσμευση για την ημερομηνία ολοκλήρωσής τους καθώς «βρισκόμαστε ακόμη στην φάση προκηρύξεως της Β' Φάσης του Διαγωνισμού». Παράλληλα, στο ίδιο έγγραφο, παρουσιάζονται οι προδιαγραφές των αναλογικών διοδίων που θα ισχύσουν για όλους τους τύπους των οχημάτων καθώς και η δημιουργία πλευρικών σταθμών διοδίων που αφορά και την περιοχή της Ροδόπης ειδικότερα αλλά της Περιφέρειας ΑΜ-Θ ευρύτερα σε 9 σημεία.
 
«Πρόκειται για ένα έργο απολύτως απαραίτητο που θα σώσει από το άγος της οριζόντιας ληστρικής επιδρομής στα εισοδήματα των ντόπιων πολιτών που κάνουν χρήση του αυτοκινητοδρόμου που διασχίζει την βόρεια Ελλάδα από τα ανατολικά έως τα δυτικά σύνορα της χώρας» σημείωσε ο κ. Ιλχάν Αχμέτ σε δηλώσεις του μετά τη λήψη της απάντησης για να σχολιάσει ότι «όπως είναι φανερό η σημερινή κυβέρνηση -παρά τις κατά καιρούς δεσμεύσεις της- δεν θα κατορθώσει να ολοκληρώσει την δημιουργία των αναλογικών διοδίων στην διάρκεια της θητείας της, καθώς οι εκλογές είναι σε λίγους μήνες από σήμερα».
 
Καταλήγοντας ο βουλευτής Ροδόπης θύμισε με νόημα πως «τα αναλογικά διόδια ήταν προγραμματισμένα να λειτουργήσουν από την 1-1-2018».
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.