Παραδοθηκε και τιθεται σε εφαρμογη το Εθνικο Στρατηγικο Σχεδιο Μεταφορων

Περιλαμβάνει όλες τις υποδομές που απαιτούνται στη χώρα μας

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη η τελευταία συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής (STEERING COMMITTEE) για την εκπόνηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών (ΕΣΣΜ). Στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε υπό την Προεδρία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Θάνου Βούρδα, παρουσιάστηκε το τελικό ΕΣΣΜ καθώς έχει ήδη αναρτηθεί και η έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
 
Για πρώτη φορά η Ελλάδα αποκτά ΕΣΣΜ με βάθος 20ετίας και περιλαμβάνονται σε αυτό όλες οι υποδομές που απαιτούνται στη χώρα μας.
 
Για πρώτη φορά υπάρχει σχέδιο τεκμηριωμένο Τεχνοοικονομικά και στηριγμένο σε επιστημονικά Οικονομικά, Κοινωνικά και Περιβαλλοντικά κριτήρια.
 
Παράλληλα με το ΕΣΣΜ, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δημιουργήθηκε σύστημα παρακολούθησης της εφαρμογής του ΕΣΣΜ με βάση το μοντέλο στο οποίο στηρίχθηκε όλη η δουλειά που έγινε 2 χρόνια τώρα.
 
Με τον τρόπο αυτό θα γίνεται τεκμηριωμένη αποτύπωση της εξέλιξης εφαρμογής του ΕΣΣΜ, θα τεκμηριώνονται οι ανάγκες χρηματοδότησης Μελετών και Έργων και θα υπάρχουν μετρήσιμα στοιχεία αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας.
 
Επίσης εκπαιδεύτηκε προσωπικό του Υπουργείου προκειμένου να αποτελέσει την ομάδα παρακολούθησης του ΕΣΣΜ.
 
Με αφορμή την ολοκλήρωση του ΕΣΣΜ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
 
«H Ελλάδα αποκτά επιτέλους Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, αποκτά ολοκληρωμένο σχεδιασμό που υπηρετεί τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες της χώρας μας.
 
Πλέον, όλες οι υποδομές που ωριμάζουν, χρηματοδοτούνται και υλοποιούνται στη χώρα, υπακούουν στις ανάγκες της και στις ανάγκες των πολιτών και όχι σε μικροπολιτικές και προσωπικές σκοπιμότητες.
 
Το ΕΣΣΜ σε συνδυασμό με το σύστημα παρακολούθησης της υλοποίησής του, μας θέτουν όλους προ των ευθυνών μας καθώς θα υπάρχουν σαφή στοιχεία που θα δείχνουν την αποτελεσματικότητα της δράσης μας στον Τομέα αυτό».
 
Οι πυλώνες
 
Το σχέδιο αναπτύσσεται σε εννέα πυλώνες: 1. Ενίσχυση Ασφάλειας, Βιωσιμότητας, Αποδοτηκότητας και Ανταγωνιστικότητας των μεταφορών 2. Βελτίωση Αποδοτικότητας και Πολυτροπικότητας του Άξονα ΠΑΘΕ 3. Ενίσχυση Διεθνούς Χερσαίας Συνδεσιμίτητας 4. Υποστήριξη Τομέα Τουρισμού 5. Ενίσχυση Συνδεσιμότητας Ελληνκών Νησιών 6. Βελτίωση Αποδοτικότητας του Τομέα Εφοδιαστικής Αλυσίδας 7. Ανάπτυξη Αποτελεσματικού Συστήματος Αστικών/Προαστικών Δημοσίων Συγκοινωνιών σε συνάρτηση με το Εθνικό Σύστημα Μεταφορών 8. Προώθηση Περιφερειακής Κινητικότητας και Ανάπτυξης 9. Διερεύνηση Μελλοντικών Ευκαιριών.
 
Τα μέτρα για τις οδικές μεταφορές
 
Τα μέτρα που προβλέπονται για τις οδικές μεταφορές είναι ήπιας μορφής και συνοψίζονται στα εξής: Ανάπτυξη Βάσεων Δεδομένων
 

  • Οδών και συστήματος διαχείρισης Οδοστρωμάτων
  • Τομέα Οδικών Μεταφορών (επιβατικών και εμπορευματικών) με καθιέρωση τακτικής συλλογής στοιχείων όπως των σχετικών πάγιων περιουσιακών στοιχείων δημόσιας χρήσης (στάσεις λεωφορείων, σταθμοί, χώροι στάθμευσης οχημάτων κ.ά.), καθώς και χρήσης τυποποιημένων δεικτών επιδόσεων

 
Ανάπτυξη και υλοποίηση μηχανισμού εξασφάλισης πόρων για συντήρηση οδικού δικτύου
 
Εναρμόνιση και ενίσχυση της οργάνωσης σε εθνικό (ΥΠΥΜΕ) και περιφερειακό επίπεδο (Περιφέρειες & Περιφερειακές Ενότητες) με σκοπό την αποτελεσματική διενέργεια και παρακολούθηση όλων των πτυχών ενός οδικού έργου (κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία)
 
Αναθεώρηση/Ενίσχυση του ισχύοντος πλαισίου ελέγχων των οδικών μεταφορών
 
Ανανέωση του στόλου οχημάτων (επαγγελματικής/ιδιωτικής χρήσης) – Καθορισμός ορίων ηλικίας
 
Δημιουργία Αρχής Χερσαίων Μεταφορών και εφαρμογή της αναδιάρθρωσης των υπεραστικών οδικών επιβατικών μεταφορών
 
Ενίσχυση προβολής θεμάτων οδικής ασφάλειας και αυστηρότερες κυρώσεις για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
 
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές
 
Για τις σιδηροδρομικές μεταφορές προβλέπονται ήπια μέτρα που στοχεύουν σε:

Διευκόλυνση της διέλευσης συνόρων μέσω εξασφάλισης διαθεσιμότητας προσωπικού και μηχανών έλξης και μέσω συντονισμού ελέγχων

Εκσυγχρονισμό τροχαίου υλικού

Προώθηση πολυτροπικότητας μέσω ανάπτυξης πλατφόρμας πληροφόρησης για υπηρεσίες χερσαίων μεταφορών (δρομολόγια, κόμιστρα), εισαγωγή διατροπικών εισιτηρίων και προγράμματος αναβάθμισης σιδηροδρομικών σταθμών

Σταθεροποίηση σιδηροδρομικού τομέα (τροποποίηση τελών χρήσης υποδομής για την ενίσχυση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών και την αύξηση των εσόδων και προώθηση έργων παραχώρησης για εκσυγχρονισμό των υποδομών και παροχή υπηρεσιών)
 
Οι θαλάσσιες μεταφορές
 
Για τις θαλάσσιες μεταφορές προβλέπονται τα εξής μέτρα:
 
Ανάπτυξη και λειτουργία ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων για τους τομείς θαλάσσιων μεταφορών και λιμένων (ΒΔ απογραφής/περιγραφής λιμένων, τιμολόγησης, επιβατικής/εμπορευματικής κίνησης, ΒΔ για ακτοπλοϊκές και αεροπορικές μεταφορές)
 
Εξορθολογισμός ακτοπλοϊκού και λιμενικού δικτύου και προώθηση ανανέωσης/ εκσυγχρονισμού του στόλου 

  • Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών σχεδιασμού λιμενικών υποδομών
  • Βελτιστοποίηση ακτοπλοϊκών Υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ)

 
Βελτίωση Εγκαταστάσεων Χερσαίας Ζώνης – Λιμάνια σε περιοχές με έντονη εποχικότητα (ιδίως σε νησιά)

  • Κτίρια τερματικών σταθμών, ροές πεζών και οχημάτων, χώρους στάθμευσης και οδικές προσβάσεις.

 
Άμεση βαριά συντήρηση ή/και ανακατασκευή λιμενικών υποδομών σε νησιά όπου κρίνεται αναγκαίο για λόγους ασφάλειας και προσπελασιμότητας των νησιών.
 
Μετεγκατάσταση λιμένων – Νέες λιμενικές εγκαταστάσεις σε νησιωτικές πόλεις όπου οι υφιστάμενοι λιμένες περιορίζονται από τη γεωμορφολογία και τις αστικές επεκτάσεις των πόλεων.
 
Ανάπτυξη λιμενικών εγκαταστάσεων για κρουαζιερόπλοια – Ευκαιρία ανάπτυξης για τους προορισμούς με τη μικρότερη επισκεψιμότητα (εφόσον στοχεύσουν σε κατάλληλο κομμάτι της αγοράς – δηλαδή κρουαζιέρες με πλοία μικρού ή μεσαίου μεγέθους).

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.