Πανω απο 1.000 αιτηματα Κομοτηναιων ετησιως στη γραμμη του Δημοτη

Για ποια ζητήματα παραπονιούνται οι δημότες και πώς ανταποκρίνεται ο Δήμος -Καθαριότητα, κάδοι, οδοφωτισμός, λακκούβες και αδέσποτα στη λίστα

Πάνω από 1.000 αιτήματα δημοτών κάθε χρόνο δέχεται η γραμμή του Δημότη στο Δήμο Κομοτηνής, που τα προωθεί, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, στις αρμόδιες υπηρεσίες ώστε να τα λύσουν.
 
Τα αιτήματα των πολιτών αφορούν κυρίως θέματα καθαριότητας, οδοφωτισμού, προβλημάτων σε αγροτικούς ή εντός πόλης δρόμους, κάδων αλλά και αδέσποτων, ενώ στόχος της είναι η άμεση και αξιόπιστη καταγραφή, πέρα των  αιτημάτων, και υποδείξεων, προβλημάτων και προτάσεων για θέματα που αφορούν στον Δήμο Κομοτηνής.
 
Η γραμμή λειτουργεί στον τηλεφωνικό αριθμό 15424 (με απλή χρέωση) και είναι διαθέσιμη για την εξυπηρέτηση των δημοτών καθημερινά, από Δευτέρα έως Παρασκευή, ενώ στην ιστοσελίδα του Δήμου Κομοτηνής υπάρχει και ειδική φόρμα που μπορεί να συμπληρώσει ο Δημότης όπου αναλύει το πρόβλημά του.
 
Τα αιτήματα διαβιβάζονται αυτόματα στις αρμόδιες υπηρεσίες προς επίλυση, ενημερώνοντας ταυτόχρονα όλους τους  αρμόδιους  εμπλεκόμενους   για το σχετικό αίτημα (Δήμαρχος, Αντιδήμαρχος, Προϊστάμενος κλπ.).
 
Όμως η λειτουργία δεν είναι απλά γραμμή παραπόνων, αλλά και ενημέρωσης του πολίτη, σε περίπτωση που η ζητούμενη πληροφορία δεν μπορεί να δοθεί άμεσα, όταν δηλαδή ο πολίτης υποβάλλει αίτημα ή παράπονο προς διεκπεραίωση.
 
Το γραφείο παρακολουθεί την εξέλιξη αντιμετώπισης των αιτημάτων από το αρχικό στάδιο υποβολής τους μέχρι και την έκβασή τους και υποβάλει αναφορά απευθείας στο Δήμαρχο, εβδομαδιαίως.
 

Η πλειοψηφία των αιτημάτων στην Τεχνική υπηρεσία

 
Σχεδόν το 100% των αιτημάτων αφορούν δύο διευθύνσεις, τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος, που αφορά το περιβάλλον, την καθαριότητα και την ανακύκλωση, και την Διεύθυνση Τεχνικών έργων.
 
Έτσι λοιπόν το 2016 καταγράφηκαν 875 αιτήματα στη Διεύθυνση Τεχνικών έργων και 152 αιτήματα στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος, ενώ το 2017 καταγράφηκαν 881 αιτήματα στη Διεύθυνση Τεχνικών έργων και 246 αιτήματα στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος.
 
Στην Διεύθυνση Τεχνικών έργων, καταγράφηκαν συνολικά 828 ολοκληρωμένα αιτήματα που εξυπηρετήθηκαν, 10 που απορρίφθηκαν για διάφορους λόγους και 37 που εκκρεμούσαν στο κλείσιμο της χρονιάς.
 
Αντίστοιχα το 2017, ολοκληρώθηκαν 800 αιτήματα, απορρίφθηκαν 8 ενώ ήταν σε εξέλιξη 73.
 
Να σημειωθεί πως οι απορρίψεις αιτημάτων γίνονται κυρίως λόγω αδυναμίας υλοποίησής τους, αλλά και εξαιτίας, πολλές φορές, μη αρμοδιότητας του Δήμου.
 
Τα περισσότερα αιτήματα, και τις δύο χρονιές, είχαν να κάνουν με προβλήματα ή ανάγκη παρεμβάσεων σε οδοφωτισμό, λακκούβες, αγροτική οδοποιία και διάφορες παρεμβάσεις σε πεζοδρόμια και κοινόχρηστους χώρους.
 
 

Αυξήθηκαν οι εκκρεμότητες στην υπηρεσία περιβάλλοντος

 
Στην Υπηρεσία Περιβάλλοντος, το 2016 ολοκληρώθηκαν 123 αιτήματα, 5 απορρίφθηκαν και 24 ήταν σε εξέλιξη, ενώ το 2017 υλοποιήθηκαν 156 αιτήματα και 90 ήταν σε εξέλιξη.
 
Τα περισσότερα αιτήματα αφορούν προβλήματα σε κάδους ή αιτήματα για την αύξησή τους, καλύτερη καθαριότητα σε συγκεκριμένες περιοχές, κουρέματα κλαδέματα κτλ.
 
Η μεγάλη διαφορά στην αναλογία εκκρεμών αιτημάτων το 2017 έχει να κάνει με τους κάδους καθαριότητας, μιας και ο Δήμος βρίσκεται σε διαδικασία επαναπρομήθειας τους,  για αυτό και έχει καθυστερήσει η ικανοποίησή τους.
 
 

Παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών

 
Όπως σημείωσε ο Δήμαρχος Κομοτηνής κ. Γιώργος Πετρίδης, η γραμμή του Δημότη έχει βοηθήσει κυρίως στην παρακολούθηση από πλευράς του Δήμου, της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών στην αντιμετώπιση των προβλημάτων, επίσης βοηθά, καταγράφοντας και αναλύοντας τα αιτήματα, να εντοπίσουν που «χωλαίνουν» οι υπηρεσίες. Ως παράδειγμα έφερε το γεγονός ότι το 2014 τα αιτήματα για οδοφωτισμό ήταν σχεδόν διπλάσια από όσα υπήρξαν το 2017, κάτι που σημαίνει πως οι υπηρεσίες σε αυτό τον τομέα λειτουργούν καλύτερα.
 
Εκκρεμότητες ή καθυστερήσεις από την άλλη μεριά, μπορούν να αναδείξουν προβλήματα, όπως για παράδειγμα έγινε με τις πολλαπλές εκκρεμότητες στον τομέα της υπηρεσίας περιβάλλοντος για το 2017.
 
Όπως αναφέρθηκε, αυτά οφείλονται στο γεγονός ότι πολλά αιτήματα για κάδους δεν ικανοποιούνται άμεσα γιατί ο Δήμος βρίσκεται στη διαδικασία προμήθειας κάδων, και αυτά θα ικανοποιηθούν, όταν τελικά τους παραλάβει, και όχι σε αδράνεια της υπηρεσίας, όμως έτσι ελέγχθηκε η αποτελεσματικότητά της.
 
Αυτό δείχνει, σημείωσε ο κ. Πετρίδης, ότι η γραμμή βοηθά στην παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας αλλά και στη διόρθωσή διαχρονικών δομικών ζητημάτων που υπάρχουν στις υπηρεσίες, καθώς και στη διαφάνεια, μιας και ο πολίτης μπορεί χωρίς «μεσάζοντες» να κάνει ένα αίτημα στο δήμο και να παρακολουθήσει και την πορεία του.
 
Αξίζει να σημειωθεί τέλος πως στην κατηγορία του περιβάλλοντος, περιλαμβάνονται και τα αδέσποτα, όπου όμως υπάρχει μια «διύλιση» των αιτημάτων, μιας και αρκετοί δημότες απευθύνονται κατευθείαν στο Κυνοκομείο και δεν διακινούνται όλα τα αιτήματα μέσω της γραμμής του Δημότη.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.