Πανεπιστημιακο φροντιστηριο στην Κομοτηνη

O Γιάννης Κεφαλοκόπτης είναι υπεύθυνος σπουδών στο φροντιστήριο PCL της Κομοτηνής το οποίο περιλαμβάνει Τμήματα Πληροφορικής, Πανεπιστημιακό Φροντιστήριο, Μαθήματα Λογιστικής – Οικονομίας – Διοίκησης και προετοιμασία για τον ΑΣΕΠ, συμπεριλαμβανομένου και του τεστ δεξιοτήτων. Μίλησε στον ΠτΘ για το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών, αλλά και για την αφετηρία των ανθρώπων που το σχεδίασαν αναγνωρίζοντας ότι το πανεπιστήμιο για την Κομοτηνή είναι το βαρύ πυροβολικό της, μόνο που και το πυροβολικό χρειάζεται κάποιες φορές και… το φροντιστήριό του.

ΠτΘ: Πώς προέκυψε η ιδέα να προχωρήσετε στη δημιουργία ενός πανεπιστημιακού φροντιστηρίου που αφορά στη στήριξη φοιτητών της πόλης σε μαθήματα της Νομικής, του ΔΟΣΑ, της Ελληνικής Φιλολογίας, της Ιστορίας – Εθνολογίας, της Κοινωνική, Διοίκησης;

Γ.Κ.:
Η Κομοτηνή άρχισε να γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη από τη στιγμή που άρχισε να λειτουργεί το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το 1974.

Σαν μια ομάδα ανθρώπων που δημιουργήσαμε ένα φροντιστήριο σκεφτήκαμε ότι θα έπρεπε να υποστηρίξουμε τους φοιτητές, με το να τους βοηθήσουμε να ολοκληρώσουν άνετα την εκπαίδευσή τους, να έχουν ικανοποιητικές βαθμολογίες, να παίρνουν τα πτυχία τους και να μπορούν ευκολότερα να συνεχίζουν τη σταδιοδρομία τους. Επιπλέον, να μπορέσουν ν’ ανταπεξέλθουν οικονομικά στις σπουδές τους και να μη χρειαστεί να παρακολουθήσουν επιπλέον χρόνια τη σχολή τους.

Τα κενά

ΠτΘ: Επομένως ορισμένοι φοιτητές εντοπίζουν κενά στην εκπαίδευσή τους και εσείς από την πλευρά σας εντοπίσατε ένα κενό σε επίπεδο παροχής βοηθητικών γνώσεων, μια και δεν υπήρχε μια αντίστοιχη δομή βοηθητικών μαθημάτων για τους φοιτητές.

Γ.Κ.:
Το πρόβλημα ξεκίνησε από τη στιγμή που άλλαξε ο τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια, γιατί οι κατευθύνσεις που δίνονται στους μελλοντικούς φοιτητές από το λύκειο δεν τους παρέχουν όλα τα εφόδια για ν’ ανταπεξέλθουν στα μαθήματα του πανεπιστημίου. Για παράδειγμα, κάποιοι προέρχονται από τη θετική κατεύθυνση και περνούν σε σχολές που περιέχουν και μαθήματα πρακτικής κατεύθυνσης με αποτέλεσμα να μη μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν. Εμείς, αναλαμβάνουμε να καλύψουμε αυτές τις ανάγκες.

ΠτΘ: Υποθέτω ότι διδάσκουν στο φροντιστήριό σας οικονομολόγοι και δικηγόροι, μεταξύ άλλων.

Γ.Κ.:
Ακριβώς. Δικηγόροι, οικονομολόγοι και μάλιστα άνθρωποι που τελείωσαν το Τμήμα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Ανάπτυξης και τις υπόλοιπες σχολές του Δημοκριτείου, ώστε να υπάρχει συσχέτιση των όσων διδάσκονται στο πανεπιστήμιο και το φροντιστήριό μας.

Προετοιμασία της εξεταστικής

ΠτΘ: Πρόκειται για πολυμελή τμήματα που ορίζονται στην αρχή του ακαδημαϊκού έτους ή πρόκειται για ολιγομελή γκρουπ, ευέλικτα, που σχηματίζονται στην πορεία του εξαμήνου και μπορούν να ενταχθούν εκεί φοιτητές μόλις διαπιστώσουν κάποια κενά;

Γ.Κ.:
Συνήθως, οι φοιτητές έρχονται για βοήθεια στο PCL για να προετοιμαστούν τον Αύγουστο για την εξεταστική του Σεπτεμβρίου, τον Δεκέμβρη για την εξεταστική του Φεβρουαρίου και τον Μάιο για την εξεταστική του Ιουνίου. Υπάρχουν κάποιοι που ξεκινούν από νωρίς το ακαδημαϊκό έτος και κάνουν συγκεκριμένα μαθήματα που δε μπορούν να παρακολουθήσουν στο πανεπιστήμιο. Οι καθηγητές μας έρχονται να τους βοηθήσουν να πάρουν το πτυχίο τους στο χρονικό ορίζοντα που έχουν θέσει.

ΠτΘ: Ταυτόχρονα, περιλαμβάνετε στο πρόγραμμα σπουδών τμήματα πληροφορικής για όλες τις ηλικίες, με στόχο την εκμάθηση Η/Υ, την απόκτηση ECDL CORE, ECDL EXPERT. Επίσης, λειτουργεί ως πιστοποιημένο εξεταστικό κέντρο ECDL.

Γ.Κ.:
Απευθυνόμαστε σε όλες τις ηλικίες, με στόχο να πιστοποιήσουμε τις γνώσεις για την πληροφορική μέσω του πιστοποιητικού ECDL, μια και είναι ένας τίτλος που χρειάζεται για την εισαγωγή μέσω εξετάσεων του ΑΣΕΠ προκειμένου να υποβάλει κάποιος τα χαρτιά του στο δημόσιο. Πρώτα από όλα μας ενδιαφέρει η δομή του μαθήματος να γίνεται με τέτοιον τρόπο ώστε αυτά που διδάσκονται να μένουν σαν γνώση και να μην αποκτούν οι διδάσκοντές μας μια απλή πιστοποίηση.

Η δουλειά μας ως οικονομολόγων στον τομέα των επιχειρήσεων είναι να εντοπίζουμε τα προβλήματα. Υπό αυτή τη λογική διακρίναμε ένα μεγάλο κενό όσον αφορά στη μηχανογράφηση των επιχειρήσεων, τη λειτουργικότητά τους μέσω του διαδικτύου, με σκοπό να καλυφθούν τα κενά των επιχειρήσεων, με επιπλέον επιμόρφωση του προσωπικού των επιχειρήσεων, έτσι ώστε με κάθε τρόπο όποιος έρχεται σ’ εμάς να μπορεί να λειτουργήσει σύμφωνα με τους σύγχρονους κανόνες της αγοράς και να είναι ανταγωνιστικός.

ΠτΘ: Ακολουθώντας τη λογική της δια βίου μάθησης γιατί πάντα χρειάζονται κάποια επιπλέον εργασιακά προσόντα…

Γ.Κ.:
Γι’ αυτό και είμαστε υπέρ της λογικής να γίνεται όλο και καλύτερος ο εργαζόμενος και στοχεύουμε να βοηθούμε όσους απευθύνονται σ’ εμάς.

Υπάρχουν διάφορα αντικείμενα στα οποία μπορούμε να σταθούμε αρωγοί, όπως για παράδειγμα τα μαθήματα που γίνονται μέσω ΑΣΕΠ για οικονομολόγους, αλλά και η προετοιμασία για το τεστ δεξιοτήτων.

Οι ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν στο τεστ που θα γίνει πρώτη φορά έχουν καταθέσει μέχρι τον Φεβρουάριο τις αιτήσεις τους κι αυτή είναι η απαραίτητη προϋπόθεση.

Προετοιμασία για το τεστ δεξιοτήτων του ΑΣΕΠ

ΠτΘ: Θα γίνει κι άλλο τεστ δεξιοτήτων αργότερα;

Γ.Κ.:
Ναι, αλλά αυτοί που θα δώσουν για πρώτη φορά θα έχουν πλεονεκτήματα έναντι των επόμενων γιατί παίρνουν πολύ περισσότερα μόρια.

ΠτΘ: Έχετε προετοιμάσει την ύλη διδασκαλίας με βάση κάποια τεστ που κυκλοφορούν, μια και είναι μια πρωτόγνωρη διαδικασία;

Γ.Κ.:
Πριν γίνει το τεστ δεξιοτήτων σε επιμέρους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ γινόταν αντίστοιχα τεστ. Περιλαμβάνουν θέματα φιλολογικά, μαθηματικά, λογικής σκέψης και λειτουργίας του ελληνικού κράτους και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η θεματολογία είναι άπειρη γιατί περιλαμβάνονται επίσης θέματα γεωγραφίας, ιστορίας, επικαιρότητας. Άρα, για να είναι κάποιος απόλυτα επιτυχής στο τεστ και να έχει υψηλά ποσοστά επιτυχίας θα πρέπει να έχει γνώσεις και να ενημερώνεται για τις εξελίξεις, διαβάζοντας εφημερίδες, περιοδικά, σερφάροντας στο διαδίκτυο.

Από την πλευρά μας, συντελούμε στην ομαδοποίηση της γνώσης, ώστε ο συμμετέχων στο τεστ να μπορεί ν’ απαντήσει μεθοδικά, με την έννοια από τις τέσσερις απαντήσεις ν’ αποκλείσει τις δύο και στη συνέχεια σύμφωνα με τις γνώσεις του και με την εις άτοπον απαγωγή να απαντήσει σωστά και να στοχεύσει στο 100%.

ΠτΘ: Έχετε ξεκινήσει την προετοιμασία;

Γ.Κ.:
Έχουμε ξεκινήσει ένα τμήμα προετοιμασίας για το τεστ δεξιοτήτων το οποίο προχωρά καλά. Έχουμε τεστ προσομοίωσης στο τεστ δεξιοτήτων στους υπολογιστές μας, όπου κάποιος μπορεί να κάνει έναν έλεγχο γνώσεων.

Δεν μπορεί να διαβάσει κάποιος μόνος του γιατί οι ασκήσεις λογικής περιλαμβάνουν μαθηματικά από την 1η Δημοτικού μέχρι την 3η Λυκείου, τα οποία και δεν θυμάται κάποιος εκτός αν είναι μαθηματικός.

Οι περισσότεροι δεν έχουν πάρει στα σοβαρά το τεστ δεξιοτήτων, αλλά θα πρέπει να προετοιμαστούν. Υπολογίζουμε ότι χρειάζονται 100 ώρες προετοιμασίας και διάβασμα, γιατί η ύλη είναι τεράστια. Στην προετοιμασία για το τεστ συμμετέχουν οι μαθηματικοί, οι φιλόλογοι και οι δικηγόροι του PCL, για να καλύψουν κάθε ενδεχόμενο.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.