Πανελλαδικη απεργια των σιδηροδρομικων υπαλληλων

Τραβάνε χειρόφρενο στα τραίνα οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, αρχής γενομένης από τη σημερινή 24ωρη πανελλαδική απεργία, που κήρυξε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών υπαλλήλων σε συνεδρίασή της την περασμένη Δευτέρα. Η σημερινή απεργία συμπίπτει με την έναρξη της συζήτησης του σχεδίου νόμου στην αρμοδία επιτροπή της Βουλής. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κινητοποιήσεις, που αποφάσισαν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, πρόκειται να είναι επαναλαμβανόμενες στο επόμενο διάστημα, με μια σειρά από 24ωρες απεργίες, με σκοπό την αποτροπή του ισχύος του νέου νόμου, που εισάγει η κυβέρνηση.

Νικόλαος Κιουτσούκης «Εισάγεται σχέδιο ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου»

Για το ζήτημα αυτό μίλησε στον ΠτΘ ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών υπαλλήλων, κ. Νικόλαος Κιουτσούκης, τονίζοντας ότι το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης αποτελεί ουσιαστικά ένα σχέδιο ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου και μαρασμού της ελληνικής περιφέρειας, σε όποια δηλαδή σημεία της υπάρχει σιδηρόδρομος». «Με το σχέδιο αυτό», συνέχισε, «η κυβέρνηση επιχειρεί να φτιάξει ένα σιδηρόδρομο μινιατούρα, ένα σιδηρόδρομο λούνα πάρκ. Κι αυτό, διότι θέλει να δουλεύει τα σαββατοκύριακα και τις καθημερινές να είναι κλειστός. Κατ’ επέκταση επιχειρεί να ιδιωτικοποιήσει πλήρως, μεταφέροντας τη διαχείρισή του στους ιδιώτες».

«Δραματικές οι αλλαγές εις βάρος των εργαζομένων»

Αναφερόμενος στη συνέχεια στα ζητήματα, που απασχολούν τους εργαζόμενους με αφορμή την εν λόγω εξέλιξη, επικέντρωσε σε τρία ζητήματα, τα οποία παρατήρησε ότι «προκαλούν αλγεινή εντύπωση προς τον υπόλοιπο κόσμο». Καταρχήν παρατήρησε ότι «είναι αδιανόητη η λογική, κατά την οποία η κυβέρνηση, πρώτα δηλώνει ότι περισσεύουν 2350 εργαζόμενοι, και κατόπιν φτιάχνει οργανόγραμμα». «Βάσει αυτού», παρατήρησε, «αντιλαμβανόμαστε ότι κάτι δεν πάει καλά. Εγώ γνωρίζω ότι πρώτα φτιάχνουν οργανόγραμμα, αναζητούν τις ανάγκες και τις δραστηριότητες του οργανισμού και μετά αποφαίνονται για τον αριθμό των εργαζόμενων, που απαιτούνται. Εδώ, όμως, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο». Στη συνέχεια ο κ. Κιουτσούκης έκανε λόγο για κατάργηση μέσα από το νέο νόμο των γενικών κανονισμών προσωπικού, όπως ο κανονισμός ωρών εργασίας και ανάπαυσης του προσωπικού, αλλά και ο κανονισμός δευτερευουσών απολαβών. Επιπλέον, ένα ακόμα σημείο τριβής μεταξύ εργαζομένων και κυβέρνησης, αποτελεί η ρύθμιση που προβλέπει την κατάργηση όλων των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, που έχει υπογράψει η ΠΟΣ από το 1993 και μετά, καθώς και το μισθολογικό σύστημα πληρωμής των εργαζομένων, το οποίο φτιάχτηκε το 1993. «Ως εκ τούτου, λοιπόν», παρατήρησε ο κ. Κιουτσούκης, «οι εργαζόμενοι δε μπορούν να μείνουν απαθείς σε τέτοιου είδους δραματικές αλλαγές εις βάρος τους».

«Καμία κλήση για διάλογο από το υπουργείο»

Τέλος, εστίασε ιδιαίτερα και στην αντιμετώπιση του ζητήματος από πλευράς του υπουργείου Μεταφορών, τονίζοντας ότι «όλο αυτό το 12μηνο δεν έχει γίνει διάλογος με το αρμόδιο υπουργείο, παρά μόνο την περασμένη Παρασκευή, που μας κάλεσε ο κ. Ρέππας, για να μας ανακοινώσει ουσιαστικά το σχέδιό του και να μας πει ότι του «βγαίνει» πολιτικά να περάσει όλα εκείνα, που ο ίδιος τα σκέφτηκε, τα διαβουλεύτηκε με τον εαυτό του και τα έγραψε σε 43 σελίδες». Μετά ταύτα, ο κ. Κιουτσούκης εξέφρασε τη διάθεση της Ομοσπονδίας να συνεχίσει τις εν λόγω κινητοποιήσεις, «πραγματοποιώντας επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες, μέχρι τελικής δικαίωσης». Οι ημερομηνίες των επόμενων απεργιών, εφόσον δεν υπάρξει σύγκλιση των δυο πλευρών, θα καθορισθούν το επόμενο διάστημα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.