Π. Σκουρλετης: Τριπλασια οφελη σε δημους απο τον TAP και 8.000 θεσεις εργασιας αμεσα

Αύριο στη Θεσσαλονίκη από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα τα εγκαίνια της έναρξης εργασιών του αγωγού

Τα αυριανά εγκαίνια της έναρξης εργασιών του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ στο ελληνικό έδαφος στη Θεσσαλονίκη από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, παρουσία αντιπροσωπειών από Ιταλία, Τουρκία, Αλβανία, Αζερμπαϊτζάν και Γεωργία, γίνονται τη στιγμή που ολοκληρώνεται η πρώτη αξιολόγηση και ουσιαστικά η χώρα μπαίνει σε μία νέα περίοδο, που χαρακτηρίζεται από την ανάκαμψη της οικονομίας, είπε ο κ. Σκουρλέτης. Δεν είναι μία αισιόδοξη εκτίμηση, επιβεβαιώνεται από τα πρώτα σημάδια και θα είναι πραγματικότητα τους επόμενους μήνες.

Οι άμεσες επιπτώσεις από το έργο θα είναι η δημιουργία τουλάχιστον 8.000 θέσεων εργασίας για την κατασκευή του, ενώ συμβόλαια εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ γίνονται με ελληνικές εταιρείες είτε ως κατασκευαστές είτε ως υπεργολάβοι. Είναι ένα έργο που θα το «καταλάβει» όλη η Βόρεια Ελλάδα, από την Θράκη ως την Δυτική Μακεδονία, σημείωσε, καθώς το μήκος του στο ελληνικό έδαφος ξεπερνά τα 500 χλμ.

Ο υπουργός Ενέργειας υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα έργο μεγάλης στρατηγικής σημασίας, καθώς εντάσσεται στην ευρωπαϊκή στρατηγική για την εξασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας και σταθερότητας στην προμήθεια φυσικού αερίου, μέσω του πλουραλισμού στις πηγές τροφοδοσίας. Προσέθεσε επίσης ότι δεν είναι το μόνο έργο στον συγκεκριμένο τομέα, αλλά και άλλα ανεξάρτητα, που ωστόσο «κουμπώνουν» στον αγωγό, όπως ο σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Αλεξανδρούπολη.

Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα ο αγωγός θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2019 ή τις αρχές του 2020 και θα υπάρχουν μία σειρά από οφέλη, από την φορολόγηση των εταιρειών που εμπλέκονται και όχι μόνο.

Συγκεκριμένα, όπως είπε ο κ.Σκουρλέτης, η κυβέρνηση παρέλαβε μία συμφωνία από την περίοδο Σαμαρά στην οποία δεν υπήρχαν περιθώρια βελτίωσης. Ωστόσο, πέτυχε τον τριπλασιασμό των κεφαλαίων που θα καταβάλει η εταιρεία στους Δήμους από τους οποίους θα διέρχεται ο αγωγός, από τα 11 εκατ. ευρώ στα 32 εκατ. ευρώ, την επόμενη τριετία.

Επίσης, η εταιρεία προβλέπεται πλέον να καταβάλει αποζημιώσεις και για τις δημόσιες γαίες και τα δάση τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τον αγωγό, κάτι που δεν προβλεπόταν στην αρχική συμφωνία.

Ελληνικές εταιρείες, όπως η ΔΕΠΑ και ο ΔΕΣΦΑ, επίσης θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στο έργο σε κάποιο ποσοστό, αλλά η αρχική σύμβαση δεν είχε προβλέψει κάτι τέτοιο και τώρα δεν υπήρχαν περιθώρια, υπογράμμισε ο ίδιος.

Κατέληξε επίσης σημειώνοντας ότι είναι σαφές σε όλους τους εμπλεκόμενους στο εξωτερικό ότι οι ρυθμοί προώθησης του έργου είναι πολύ πιο γρήγοροι και αποτελεσματικοί από ότι στις άλλες εμπλεκόμενες χώρες, ένα πολύ χαρακτηριστικό δείγμα γραφής της ελληνικής δημόσιας διοίκησης σε τέτοιου είδους έργα, όπως είπε. 

Πηγή: left.gr

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.