«Οι εργαζομενοι της “Εγνατια Οδος Α.Ε.” αντιτιθενται στο διαφαινομενο ξεπουλημα της Εγνατιας Οδου»
Ψήφισμα εξέδωσε ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού με αφορμή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος πριν από μια περίπου εβδομάδα του ΤΑΙΠΕΔ για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού. Οι εργαζόμενοι στο ψήφισμά τους επισημαίνουν για ακόμη μια φορά την αντίθεσή τους στους σχεδιασμούς παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου παραθέτοντας παράλληλα τις «ελλείψεις» που υπάρχουν στην εν λόγω πρόσκληση.
Αναλυτικά το ψήφισμα:
Στις 16-11-2017 δημοσιεύθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού. Η χρονική συγκυρία της δημοσίευσης δείχνει ότι πραγματοποιήθηκε για την εκπλήρωση ενός από τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης.
Η δημοσιευθείσα πρόσκληση δείχνει ότι, μετά από επτά χρόνια «σχεδιασμού» της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ, δεν υπάρχει τίποτα δεδομένο (διάρκεια, αντικείμενο) και ο καθορισμός των όρων της σύμβασης μετατίθεται για το δεύτερο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, σε απευθείας διαπραγμάτευση με τους ενδιαφερόμενους.
Η αδυναμία σχεδιασμού ακόμα και των βασικών όρων της σύμβασης, καταδεικνύει ακριβώς αυτό που επικαλούνται τόσο οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» όσο και πολιτικά και τεχνικά στελέχη που γνωρίζουν το ιστορικό ένταξης της Εγνατίας Οδού στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ: ότι είναι δυσχερής η στοιχειοθέτηση, με οικονομικούς ή τεχνικούς όρους, της σκοπιμότητας της μακροχρόνιας παραχώρησης της πλήρως κατασκευασμένης υποδομής της Εγνατίας Οδού εφόσον δεν υφίστανται ανάγκες ιδιωτικής επένδυσης.
Παρεμπιπτόντως, η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος «παραλείπει» την αναφορά της αξίας της παραχώρησης ως «τάξης μεγέθους ή ενδεικτικής αξίας», όπως ορίζει το άρθρο 31 και το παράρτημα V της Οδηγίας 2014/23/ΕΕ σχετικά με την ανάθεση συμβάσεων παραχώρησης. Ως εργαζόμενοι του φορέα που διαθέτει τα στοιχεία για όλα τα στάδια διαχείρισης του μεγαλύτερου οδικού άξονα της Ελλάδας, οφείλουμε να επαναλάβουμε αυτό που έχει δημοσιοποιηθεί και ευρύτερα: ότι με συντηρητικές παραδοχές και διατήρηση των διοδίων σε επίπεδα χαμηλότερα των άλλων αυτοκινητόδρομων, τα έσοδα για 35 έτη προσεγγίζουν τα 8 δισεκατομμύρια Ευρώ και τα κέρδη προσεγγίζουν τα 5 δισεκατομμύρια Ευρώ. Αυτή είναι η ελάχιστη «αξία της παραχώρησης» και επ’ αυτής θα κριθεί το όφελος του δημοσίου από οποιοδήποτε σχεδιασμό.
Οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είμαστε σταθερά αντίθετοι στους σχεδιασμούς παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου και έχουμε υποχρέωσή να συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε με αντικειμενικότητα και νηφαλιότητα τα τεχνικά και οικονομικά στοιχεία της Εγνατίας Οδού.
Οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» θεωρούμε ότι το κόστος χρήσης της Εγνατίας Οδού πρέπει να παραμείνει σε επίπεδο κοινωνικά αποδεκτό ώστε ο αυτοκινητόδρομος να διατηρήσει τον αναπτυξιακό ρόλο για τον οποίο κατασκευάστηκε. Για το λόγο αυτό στηρίζουμε τις προσπάθειες όλων των φορέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης της Βόρειας Ελλάδας που αντιτίθενται στην παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου και στην κατασκευή δεκάδων νέων σταθμών διοδίων.
Υπενθυμίζουμε στην Κυβέρνηση και στα πολιτικά κόμματα ότι ο διακηρυγμένος στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι «με γνώμονα τη διαφάνεια και το δημόσιο συμφέρον, να διαμορφώνει τους καλύτερους δυνατούς όρους που θα συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση των ωφελειών για το ελληνικό δημόσιο». Αναφορικά με την Εγνατία Οδό, με τα τρέχοντα δεδομένα, προκύπτει ακριβώς το αντίθετο.
Οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αντιτίθενται στο διαφαινόμενο ξεπούλημα της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ και οποιασδήποτε άλλης δημόσιας περιουσίας.
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.