«Οι ανθρωποι ‘καρδια’ του Kosmopolis Park και οχι οι εμπορικες σχεσεις»

Με αφορμή τη συναυλία του Μιχάλη Χατζηγιάννη που διοργανώνει το Kosmopolis Center ο ΠτΘ συνομιλεί σήμερα με το Δεληκατερίνη Βασίλη, διευθύνων Σύμβουλο της Ο.Α.Κ. (Οικιστική Ανάπτυξη Κομοτηνής) και Γενικό Διευθυντή της Πειραιώς Real Estate Α.Ε. για την οικιστική φιλοσοφία του συγκροτήματος αλλά και για τη συνύπαρξη οικιστών με εμπορικές και ψυχαγωγικές χρήσεις.

Ο κ. Δεληκατερίνης μας περιγράφει ακόμη τις εναλλακτικές μορφές ψυχαγωγίας που προσφέρει το Κέντρο το οποίο όπως τονίζει βρίσκεται σε άνθιση και έχει ήδη γίνει το νέο στέκι της πόλης, αλλά και μας αποκαλύπτει ότι η συναυλία του Χατζηγιάννη είναι η πρώτη μιας σειράς εκδηλώσεων που η εταιρεία θα πραγματοποιήσει ανανεώνοντας συνέχεια τους λόγους που έχουν οι κάτοικοι όλης της Θράκης για να πηγαίνουν τακτικά στο Κέντρο.


Βασίλης Δεληκατερίνης όμως…

ΠτΘ: Ποια είναι η οικιστική φιλοσοφία του Kosmopolis Park; Τι σημαίνει τελικά για τον καταναλωτή οργανωμένη δόμηση σε σχέση με την «καρδιά» ενός οικιστικού συγκροτήματος που όχι μόνον θεωρείται αλλά είναι η αγορά;

Δ.Κ.: Το Kosmopolis Park αποτελείται από δύο ξεχωριστές, αυτόνομες αλλά συνεργαζόμενες μονάδες: το εμπορικό κέντρο Kosmopolis Center και τα δύο συγκροτήματα κατοικιών. Επίσης υπάρχουν 80 στούντιο στους ορόφους του εμπορικού, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες στέγασης όσων δεν χρειάζονται πολλά τετραγωνικά μέτρα: φοιτητών, εργένηδων, νέων ζευγαριών. Το Kosmopolis είναι μάλιστα το πρώτο μεγάλο μικτό οικιστικό έργο στην Ελλάδα, που συνδυάζει δηλαδή την εμπορική χρήση με την κατοικία. Για μας η καρδιά του συγκροτήματος είναι οι άνθρωποι που ζουν και εργάζονται σε αυτό και με γνώμονα αυτούς έχουμε σχεδιάσει όλο το έργο. Γι αυτό έχουμε προβλέψει ποικίλες εμπορικές προτάσεις, ψυχαγωγικές δραστηριότητες και χώρους φαγητού που να ανταποκρίνονται σε πολλές διαφορετικές ανάγκες. Αντιστοίχως, στις κατοικίες δώσαμε έμφαση όχι μόνο στην εσωτερική διαρρύθμιση, που είναι μοντέρνα και ιδιαίτερα καλαίσθητη, αλλά και στον εξωτερικό κοινόχρηστο χώρο. Τα δύο κτίρια, αν και βρίσκονται πολύ κοντά στο εμπορικό κέντρο, είναι έτσι τοποθετημένα ώστε να μην επηρεάζονται από την κίνηση που προκαλείται σε αυτό, ενώ οι ένοικοι έχουν εύκολα και άμεσα πρόσβαση στο εμπορικό για τις καθημερινές και έκτακτες ανάγκες τους. Επίσης υπάρχει μία μεγάλη αυλή ανάμεσα στα δύο κτίρια. Άρα, όπως σας είπα και προηγουμένως, για μας η καρδιά του κέντρου δεν είναι μόνο οι εμπορικές χρήσεις αλλά οι άνθρωποι – όχι οι καταναλωτές – που απολαμβάνουν αυτές τις χρήσεις, τις οποίες τους προσφέρει το δομημένο περιβάλλον που δημιουργήσαμε.

ΠτΘ: Εμπορικά κέντρα, μόδα ή τάση εν τέλει στην οποία για λόγους αναγκαιότητας θα καταφύγουμε; Ευελπιστείτε στη συνολική καθιέρωσή τους; Γιατί;

Β.Δ: Τα εμπορικά κέντρα στην Ελλάδα δεν είναι κάτι καινούριο. Από τη δεκαετία του ‘80 δημιουργούνται, σε αστικές περιοχές και ιδιαίτερα στην Αθήνα. Αλλά ήταν μικρά – στην Ελλάδα σήμερα αντιστοιχούν 20 τ.μ. εμπορικών κέντρων ανά κάτοικο, έναντι 150 τ.μ. που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος – και δεν προσέφεραν ποικιλία δραστηριοτήτων, με αποτέλεσμα τα περισσότερα από αυτά να μην έχουν επιτυχία. Δεν είχαν κανένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των εμπορικών δρόμων, όπως είναι η αγορά της Ερμού στην Αθήνα. Εμείς πιστεύουμε ότι έτσι όπως αναπτύσσονται σήμερα τα εμπορικά κέντρα έχουν μέλλον στη χώρα μας. Σήμερα τα έργα είναι μεγάλα: αυτή τη στιγμή η Πειραιώς Real Estate ετοιμάζεται να ανοίξει ένα εμπορικό και πολυχρηστικό κέντρο υψηλού επιπέδου, το CityLink, 60.000 τ.μ., στην καρδιά της Αθήνας, στο Σύνταγμα. Αυτό το μέγεθος μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις του κοινού, γιατί μας επιτρέπει να παρέχουμε πολλές εναλλακτικές δραστηριότητες, σε εστίαση, shopping, ψυχαγωγία, άθληση. Επίσης, πιστεύουμε ότι στο μέλλον θα αναπτυχθούν κι άλλα περιφερειακά εμπορικά και ψυχαγωγικά συγκροτήματα σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, όπως το Kosmopolis εδώ, τα οποία όμως θα έχουν κι αυτά ένα κρίσιμο μέγεθος ανάλογα με την περιοχή στην οποία βρίσκονται (το Kosmopolis είναι 11.000 τ.μ.) για να αποτελούν πόλους έλξης των καταναλωτών.

ΠτΘ:Εκτός από αγορά στο χώρο του Kosmopolis Park εναποτίθεται η ψυχαγωγία (κινηματογράφος), η διασκέδαση, η άθληση (bowlings)…

Θεωρείτε ότι ο σύγχρονος άνθρωπος εξακολουθεί να αναγνωρίζει αυτές τις ανάγκες; Κι όταν ακόμη υπάρχει πρόβλημα επιβίωσης;

Β.Δ.: Πράγματι, όπως λέτε οι εναλλακτικές προτάσεις ψυχαγωγίας που φέρνει το Kosmopolis στην Κομοτηνή είναι ποικίλες. Και βεβαίως η πόλη αντιμετωπίζει τα σύγχρονα προβλήματα μία αστικής περιοχής, μου φαίνεται όμως λίγο ακραίο να μιλήσουμε για πρόβλημα επιβίωσης. Η Κομοτηνή είναι εμπορικό, οικονομικό, πολιτιστικό, διοικητικό και πνευματικό κέντρο. Είναι μία πόλη περίπου 40.000 κατοίκων, η οικονομία της ενισχύεται κάθε χρόνο από την έλευση των φοιτητών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Σε αυτό το πλαίσιο οι προτάσεις του Kosmopolis δεν είναι ακριβές, ενώ ταυτόχρονα είναι ποιοτικές – ο άνθρωπος πάντα θα θέλει να διασκεδάζει και να ψυχαγωγείται ποιοτικά, και μάλιστα οι Έλληνες.

ΠτΘ: Ευχή σας κι επιθυμία σας και μέσω του Kosmopolis Park να κατακτήσουμε ως Ροδοπίτες και Θρακιώτες άλλες ποιότητες ζωής ή επένδυση με εξασφαλισμένη επιτυχία, που μπορεί όντως να στηρίξει η πραγματικότητα της περιοχής;

Β.Δ.: Το Kosmopolis είναι μία μεγάλη επένδυση του ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς στην Κομοτηνή. Εμείς πιστεύουμε στην περιοχή, μάλιστα ο όμιλος συνεργάζεται με επιτυχία με επιχειρήσεις της Θράκης. Σίγουρα το Kosmopolis είναι ένας καινούριος τύπος εμπορικού κέντρου, όπως μάλιστα αναφέραμε προηγουμένως είναι το πρώτο μεγάλο κέντρο που συνδυάζει τις εμπορικές χρήσεις με την κατοικία στην Ελλάδα. Έχουν στεγαστεί σε αυτό επιχειρήσεις που δεν υπήρχαν παλαιότερα σε όλη τη Θράκη. Οι κατοικίες είναι πολύ προσεγμένες, με θέσεις στάθμευσης, αποθηκευτικούς χώρους και δυνατότητα πρόσβασης για άτομα με ειδικές ανάγκες. Οι πολίτες της Κομοτηνής εκτιμούν την ποιότητα, αυτό φαίνεται από την ανταπόκριση που έχει ήδη το Kosmopolis.

ΠτΘ:Εγκαίνια με μουσική κι ένα κέντρο εν ανθίσει…

Αισθάνεστε δικαιωμένοι ή τελείτε εν αναμονή δικαίωσης των πλάνων σας;

Β.Δ.: Το Kosmopolis ξεκίνησε τη λειτουργία του σταδιακά από το καλοκαίρι. Τώρα πια είναι σε λειτουργία όλες οι εμπορικές χρήσεις, καθώς πλέον έχουν ανοίξει τα εστιατόρια, τα καφέ και ο παιδότοπος. Έχουν επίσης ενοικιαστεί ή πωληθεί τα περισσότερα στούντιο και ένα ποσοστό των κατοικιών. Άρα πράγματι το κέντρο βρίσκεται σε άνθιση και έχει ήδη γίνει το νέο στέκι της πόλης, μπορούμε λοιπόν να μιλήσουμε για μία αρχική δικαίωση των προσδοκιών μας. Όμως δεν θα το αφήσουμε στην τύχη του: η συναυλία του Μιχάλη Χατζηγιάννη που διοργανώνουμε σήμερα είναι η πρώτη από μία σειρά εκδηλώσεων που θέλουμε να κάνουμε, με στόχο να ανανεώνουμε συνέχεια τους λόγους που έχουν οι κάτοικοι όλης της Θράκης να έρχονται τακτικά στο κέντρο!

ΠτΘ: κ. Δεληκατερίνη σας ευχαριστούμε πολύ.

Β.Δ.: Κι εγώ σας ευχαριστώ.

Τ.Β.-Α.Π.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.