Οι 40 υπολογιστες δεν λυνουν το προβλημα της μειονοτικης εκπαιδευσης

Με την σημερινή παράδοση των 40 ηλεκτρονικών υπολογιστών για τις ανάγκες της μειονοτικής εκπαίδευσης που έγινε από τον Υπουργό Μακεδονίας και Θράκης κ. Γιώργο Πασχαλίδη στην έδρα της Περιφέρειας, υλοποιείται άμεσα μια ακόμα κυβερνητική δέσμευση για τον εξωραϊσμό της εικόνας που παρουσιάζουν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Μειονότητας και δίνεται ταυτόχρονα αποφασιστική ώθηση στο εκσυγχρονισμό των μεθόδων διδασκαλίας και στη σύνδεση των μαθητών της μειονότητας με το τοπίο νέων τεχνολογιών.

Η παρέμβαση αυτή συνιστά, μια ακόμη σημαντική ένδειξη της αλλαγής του κλίματος που έχει επέλθει στην αντιμετώπιση της μειονοτικής εκπαίδευσης, και στη σοβαρότητα με την οποία πλέον περιβάλλει η Πολιτεία ένα ζήτημα το οποίο αποτέλεσε πρόβλημα αιχμής στις σχέσεις της μειονότητας με το ελληνικό κράτος επί πολλά χρόνια.

Το πρόβλημα βέβαια της μειονοτικής εκπαίδευσης είναι και βαθύ και δεν λύνεται μόνο με την ανάπτυξη των υλικοτεχνικών υποδομών.

Το έχουν δομήσει έτσι οι στρεβλώσεις της ελληνικής διοίκησης, ώστε να φαντάζει ως ένα πρόβλημα με εθνικές διαστάσεις.

Πως αλλιώς μπορεί να δικαιολογηθεί η κρυψίνοια των ιθυνόντων της Πρωτοβάθμιας Μειονοτικής Εκπαίδευσης, στο νομό Ροδόπης σε κάθε απόπειρα δημοσιογραφικής έρευνας για τη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος, τα στατιστικά στοιχεία που αποδεικνύουν τη διαρροή μαθητών από το Δημοτικό Σχολείο, με αποτέλεσμα να μην συμπληρώνουν ούτε καν τον εξαετή κύκλο της στοιχειώδους εκπαίδευσης.

Πως μπορεί να δικαιολογηθεί το απίστευτα χαμηλό επίπεδο των μαθητών της μειονότητας που εγγράφονται είτε στο «Τζελάλ Μπαγιάρ», είτε στα ελληνικά γυμνάσια, όταν τελειώνουν το δημοτικό σχολείο;

Πως μπορεί να δικαιολογηθεί ο απίστευτα γραφειοκρατικός και αρτηριοσκληρωτικός τρόπος αντιμετώπισης των δημοσιογράφων από τους εκάστοτε συντονιστές της μειονοτικής εκπαίδευσης, οι οποίοι αντί να βοηθήσουν προσπάθειες που παρουσιάζουν τα προβλήματα, συσκοτίζουν την υφιστάμενη κατάσταση, με την ανοχή αν όχι την εντολή της Πολιτείας, προκειμένου να διαιωνίζεται η αντιμετώπιση της μειονοτικής εκπαίδευσης ως εθνικού ζητήματος;

Να σημειωθεί εδώ, ότι δεν έχει δείξει ακόμα δείγματα γραφής, ο νέος συντονιστής κ. Σάββας Μαργαρίτης. Θετικό πάντως είναι το γεγονός ότι η έδρα θα μεταφερθεί από την Καβάλα στην Κομοτηνή.

Δια αλληλογραφίας άλλωστε ως γνωστόν προβλήματα δεν λύνονται.

Πολλά ερωτηματικά επίσης προκαλεί η εσωτερική αντιπαράθεση στους κόλπους των μειονοτικών δασκάλων και το απαράδεκτο αίτημα των «προσοντούχων» δασκάλων να καταργηθεί η ΕΠΑΘ, τη στιγμή που η κυβέρνηση δια του υπουργού παιδείας και του κ. Πασχαλίδη έχει προαναγγείλει την αναβάθμιση της ΕΠΑΘ, σε Πανεπιστημιακή Σχολή τετραετούς φοιτήσεως και με καθηγητές που θα διδάσκουν την τουρκική φιλολογία.

Οι μειονοτικοί δάσκαλοι θα πρέπει να αφεθούν από το ελληνικό και το τουρκικό κράτος να επιτελέσουν το εκπαιδευτικό τους έργο, χωρίς σε αυτό να εμπλέκονται εθνικισμοί, παρακρατικοί μηχανισμοί και αντιεκπαιδευτικά κριτήρια που συνθλίβουν τελικά την αγωγή και τη μόρφωση των παιδιών της μειονότητας.

Παραμένει αρνητικό και δισεπύλητο το πρόβλημα του υπερπληθωρισμού των μαθητών στις τάξεις του μειονοτικού γυμνασίου και λυκείου της Κομοτηνής.

Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας και ο Νομάρχης είναι δέσμιοι της υπόσχεσης που έδωσαν το καλοκαίρι στη μειονότητα, για την ταχεία εξεύρεση λύσεων στο οικιστικό πρόβλημα που είναι τροχοπέδη σήμερα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Φως στο τούνελ δίνει η για πρώτη χρονιά τόσο γρήγορη έλευση των μετακλητών καθηγητών από την Τουρκία, πράγμα που σημαίνει, λιγότερες χαμένες διδακτικές ώρες, αλλά δεν λύνει το σοβαρό πρόβλημα των «αρχαίων» βιβλίων από την Τουρκία, με τα οποία οι μαθητές καλούνται να εντρυφήσουν στα μαθηματικά, τη φυσική και τόσα άλλα μαθήματα.

Όλα αυτά περιγράφουν ακροθιγώς τα προβλήματα και δίνουν μήνυμα στον κ. Πασχαλίδη και την Κυβέρνηση, ότι υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα για την επίτευξη του οράματος μιας ανταγωνιστικής, σύγχρονης και υψηλής ποιότητας μειονοτικής εκπαίδευσης.

Τα ζέοντα προβλήματα, δεν μπορούν να περιμένουν την επίλυσή τους μέσα από τους ρυθμούς με τους οποίους κινείται η κυβέρνηση.

Οι ρηματικές διακηρύξεις σε επίπεδο προθέσεων, δεν μπορούν πλέον να γεμίσουν το προβληματικό σακούλι των γνώσεων των παιδιών της μειονότητας, ούτε και να αλλάξουν τις ακραίες πολλές φορές νοοτροπίες χριστιανών και μουσουλμάνων δασκάλων που καλούνται να τα διαπαιδαγωγήσουν.

Χρειάζεται τομή τώρα, χωρίς εθνικιστικές παρωπίδες και ψευτοπατριωτικές αναστολές.

Είναι καλή η ανάπτυξη της Θράκης, μόνο που αυτή θα μείνει ημιτελής χωρίς μορφωμένους ανθρώπους.

Και θα πρέπει να γνωρίζει η κυβέρνηση ότι όταν μιλούμε για μορφωμένους ανθρώπους, εννοούμε και τα παιδιά της μειονότητας που αποτελούν το 35% του πληθυσμού της Θράκης.

Δάμων Δαμιανός

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.