Ο Οδικος Χαρτης για τις Αιρετες Περιφερειες

Όπως και στην περίπτωση των δημάρχων και των δημοτικών συμβουλίων, έτσι και στην αντίστοιχη των περιφερειαρχών και των περιφερειακών συμβουλίων οι επόμενες 100 ημέρες θα είναι αποφασιστικές για την έναρξη εφαρμογής του νέου θεσμού που φιλοδοξεί να αποκεντρώσει τις λειτουργίες του κράτους και να τις φέρει εγγύτερα στον πολίτη.

Το υπουργείο Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης εξέδωσε και σε αυτή την περίπτωση οδικό χάρτη ενεργειών τον οποίο οφείλουν απαρέγκλιτα να τηρήσουν οι αιρετοί του β΄ βαθμού της αυτοδιοίκησης προκειμένου να ανταποκριθούν στις ασφυκτικές προθεσμίες και τα χρονοδιαγράμματα που ορίζει ο «Καλλικράτης».
Ήδη αυτές τις μέρες όλοι οι υπάλληλοι των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων υποβάλλουν αιτήσεις δήλωσης προτίμησης για την μετάταξή τους σε υπηρεσίες των δήμων ή των περιφερειών, οι οποίες στην συνέχεια θα αξιολογηθούν ώστε να γίνει η τελική κατάταξη του προσωπικού.

Σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται από την πολιτική ηγεσία προς τους εκλεγμένους περιφερειάρχες οι Περιφέρειες καταρτίζουν Τετραετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα στο πρώτο 9μηνο κάθε τετραετίας. Για την πρώτη φορά εφαρμογής του προβλέπεται η τριετής διάρκεια.

Σε ειδικό παράρτημα του προϋπολογισμού αναφέρονται οι δράσεις που αφορούν στους συνενούμενους νομούς, συμπεριλαμβανομένων των έργων και των υπηρεσιών τους. Τα ποσοστά κατανομής των πόρων που αφορούν στους νομούς, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και γνώμη της Ένωσης Περιφερειών. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξει ανισοκατανομή των πόρων σε βάρος των μικρότερων συνενούμενων .Η Εκτελεστική Επιτροπή συγκεντρώνει και αξιολογεί τις προτάσεις των υπηρεσιών της περιφέρειας για το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης και τον προϋπολογισμό και τα εισηγείται στην Οικονομική Επιτροπή, προκειμένου η τελευταία να προβεί στην κατάρτιση αυτών και την υποβολή τους στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για τη σύνταξη προσχεδίου του Ε.Π.Δ. και του προϋπολογισμού και οι διαδικασίες διαβούλευσης.
Συνοπτική οικονομική κατάσταση του προϋπολογισμού, όπως ψηφίσθηκε από το περιφερειακό συμβούλιο, αναρτάται στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας.

Ο προϋπολογισμός, το ετήσιο πρόγραμμα δράσης, η εισηγητική έκθεση της οικονομικής επιτροπής και οι αποφάσεις του περιφερειακού συμβουλίου που αφορούν την επιβολή των φόρων, τελών, δικαιωμάτων και εισφορών, υποβάλλονται στον Ελεγκτή Νομιμότητας. Εάν ο Ελεγκτής Νομιμότητας διαπιστώσει ουσιαστικά ή τυπικά προβλήματα, επιστρέφει τον προϋπολογισμό και καλεί το Περιφερειακό Συμβούλιο να τον αναμορφώσει κατάλληλα. Η ταμειακή λειτουργία των Περιφερειών διεξάγεται από ειδική υπηρεσιακή μονάδα που αποτελεί μέρος της οικονομικής υπηρεσίας και συνιστάται με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.).Η Οικονομική Επιτροπή, μετά από εισήγηση του υπευθύνου των οικονομικών υπηρεσιών της, υποβάλλει στο Περιφερειακό Συμβούλιο τριμηνιαία έκθεση για τα αποτελέσματα εκτέλεσης του προϋπολογισμού. Η έκθεση αναρτάται στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας και περιλαμβάνει την άποψη της μειοψηφίας.

Ό,τι αφορά την εφαρμογή Διπλογραφικού Συστήματος Γενικής και Αναλυτικής Λογιστικής – Κοστολόγησης για την Περιφέρεια ρυθμίζεται με Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί.Στους προϋπολογισμούς των Περιφερειών εγγράφονται υποχρεωτικά όλες οι υποχρεώσεις και οι απαιτήσεις των συνενούμενων Νομαρχιών. Μέχρι την κατάρτιση και ψήφιση του προϋπολογισμού της Περιφέρειας, που γίνεται το αργότερο εντός του πρώτου τριμήνου του 2011, εκτελούνται οι προϋπολογισμοί των συνενούμενων Νομαρχιών, ως προϋπολογισμοί της.Έως την οριστική εναρμόνιση των ορίων ευθύνης των Δ.Ο.Υ. με τα όρια των νέων Ο.Τ.Α., αρμόδια για κάθε μία από αυτές, είναι η Δ.Ο.Υ. που εξυπηρετούσε την πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, η οποία ορίζεται ως έδρα της.

Μέχρι την 28/2/2011 πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η απογραφή των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων, απαιτήσεων και υποχρεώσεων των νέων Περιφερειών καθώς και των διαθεσίμων χρηματικών μέσων.

Μετάταξη μεταφορά προσωπικού στους δευτεροβάθμιους ΟΤΑ βάσει του νόμου 3852/2010

Υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων (άρθρο 257 παρ. 2 α και β)

Εάν με την διαδικασία των εθελοντικών μετατάξεων δεν καταστεί δυνατή η μετάταξη του αναγκαίου προσωπικού για την άσκηση των μεταφερόμενων στους δήμους αρμοδιοτήτων, προβλέπονται δύο περιπτώσεις για τη στελέχωση των νέων υπηρεσιών των δήμων, οι οποίες διαφοροποιούνται ανάλογα με το αν η απονομή των αρμοδιοτήτων στους δήμους αφορά το σύνολο συγκεκριμένου τομέα ή αν περιορίζεται στη μεταβίβαση μεμονωμένων αρμοδιοτήτων. Όταν οι αρμοδιότητες μεταφέρονται σε σύνολο στους Δήμους (παρ. 2 α του άρθρου 257):

Οι υπάλληλοι των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, Ενιαίων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και Νομαρχιακών Διαμερισμάτων, οι οποίοι κατέχουν οργανικές ή προσωποπαγείς θέσεις σε κρίσιμη οργανική μονάδα ή υπηρετούσαν την 1.1.2010 σε κρίσιμη οργανική μονάδα (σε περίπτωση ανυπαρξίας κατανομής οργανικής θέσης) της οποίας αρμοδιότητες μεταφέρονται εν όλω στους Δήμους μετατάσσονται αυτοδικαίως στον αντίστοιχο δήμο της έδρας του Νομού.
• Η μετάταξη διενεργείται με διαπιστωτική πράξη του οικείου Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, η οποία ισχύει από 1-1-2011.
• Oι Γενικοί Γραμματείς των Περιφερειών πρέπει να έχουν εκδώσει τις σχετικές διαπιστωτικές πράξεις μέχρι το τέλος Νοεμβρίου 2010, ώστε το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου 2010 να έχουν ήδη δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Όταν οι αρμοδιότητες μεταφέρονται μεμονωμένα σε Δήμους (παρ. 2β του άρθρου 257):
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2β του άρθρου 257 του ν. 3852/2010 εάν οι αρμοδιότητες που μεταβιβάζονται είναι μεμονωμένες, η επάρκεια ή μη του εθελουσίως μετατασσόμενου προσωπικού για την άσκησή τους εξετάζεται στην πράξη από τους δήμους που τις αναλαμβάνουν, δηλαδή από 1-1-2011.

Εφόσον οι νέες δημοτικές αρχές κρίνουν ότι το εθελουσίως μεταταχθέν προσωπικό δεν επαρκεί για την άσκηση των απονεμομένων αρμοδιοτήτων, υποβάλλει σχετικό αίτημα στο υπηρεσιακό συμβούλιο της αιρετής περιφέρειας για τη μετάταξη και επιπλέον προσωπικού.
• Η επιλογή του αιτούμενου προς μετάταξη προσωπικού θα γίνει αφού ληφθούν υπόψη συγκεκριμένα κριτήρια όπως: τόπος κατοικίας, οικογενειακή κατάσταση, προβλήματα υγείας, έτη υπηρεσίας.
• Οι υπάλληλοι μετατάσσονται στο δήμο με απόφαση του Περιφερειάρχη που εκδίδεται εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από την ανάληψη των καθηκόντων των νέων περιφερειακών αρχών, σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις αντίστοιχης κατηγορίας, κλάδου ή ειδικότητας και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μεταφορά προσωπικού ΚΕΠ Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων (Άρθρο 257 παρ. 8)

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 8 του ν. 3852/2010, το προσωπικό που υπηρετούσε μέχρι την έναρξη ισχύος του ν. 3852/2010, δηλαδή μέχρι την 7η Ιουνίου 2010 στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας μετατάσσεται με την ίδια σχέση εργασίας στο δήμο, όπου αυτά λειτουργούσαν, κατ’ ανάλογη εφαρμογή της παρ. 2α του άρθρου 257.

 

-Η μετάταξη διενεργείται με διαπιστωτική πράξη του οικείου Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, η οποία ισχύει από 1-1-2011.
-Οι Γενικοί Γραμματείς των Περιφερειών πρέπει να έχουν εκδώσει τις σχετικές διαπιστωτικές πράξεις μέχρι το τέλος Νοεμβρίου 2010, ώστε το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου 2010 να έχουν ήδη δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Σημειώνεται ότι με την ίδια διαδικασία μεταφέρεται και το προσωπικό του Νομαρχιακού Λιμενικού Ταμείου Λάρισας και του Νομαρχιακού Λιμενικού Ταμείου Θεσσαλονίκης, τα οποία καταργούνται και οι αρμοδιότητές τους μεταφέρονται σε αυτοτελείς υπηρεσίες των Δήμων με την ονομασία «Λιμενικό Γραφείο».

Μεταφορά προσωπικού Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων στις Περιφέρειες (άρθρο 255)

Από 1-1-2011 το τακτικό προσωπικό των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, Ενιαίων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και Νομαρχιακών Διαμερισμάτων καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό των περιφερειών της αντίστοιχης χωρικής αρμοδιότητας.

• Ο Περιφερειάρχης εκδίδει εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός, από την ανάληψη των καθηκόντων του διαπιστωτική πράξη κατάταξης του προσωπικού σε αντίστοιχες προσωποπαγείς θέσεις της αντίστοιχης κατηγορίας, κλάδου ή ειδικότητας των υπηρεσιών της έδρας και των νομών της περιφέρειας. Η πράξη αυτή δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
• Στη συνέχεια το προσωπικό αυτό θα καταταχθεί στις θέσεις που προβλέπονται στον πρότυπο Ενιαίο Εσωτερικό Οργανισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας των περιφερειών. Η κατάταξη θα γίνει με διαπιστωτική πράξη του περιφερειάρχη, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

-Σημειώνεται ότι η ίδια διαδικασία ακολουθείται και για τους δικηγόρους με σχέση έμμισθης εντολής που υπηρετούν σε Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, Ενιαίες Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και Νομαρχιακά Διαμερίσματα.

 

    

 

 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.