Ο Δημητρης Χαριτου, για την επισκεψη Παππα, την ΕΝΚΛΩ, τα διοδια της Μεστης

«Υλοποιείται η δέσμευση Τσίπρα για πρόσβαση όλων στην ενημέρωση και την ελληνική πραγματικότητα» - «Χρειάζονται πιο αποφασιστικά βήματα για την επαναλειτουργία της ΕΝΚΛΩ»

Mε την κεντρική πολιτική ομιλία που πραγματοποίησε αργά την Πέμπτη το απόγευμα στην Αλεξανδρούπολη ολοκληρώθηκε η διήμερη επίσκεψη του στη Θράκη του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκου Παππά. Αποτιμώντας την επίσκεψη του υπουργού σε δηλώσεις του στον «ΠτΘ» το μέλος της Ν.Ε. Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Χαρίτου εξέφρασε την άποψη ότι υπάρχει ένα συνεχές ενδιαφέρον της κυβέρνησης για ορεινές, και απομακρυσμένες περιοχές. 
 
Ο κ. Χαρίτου τόνισε ότι ο αρμόδιος υπουργός για θέματα τύπου και τηλεπικοινωνιών έστειλε ένα σαφές μήνυμα «για την αυτονόητη υποχρέωση που έχει η πολιτεία όπου υπάρχουν κενά που αφήνει η ιδιωτική πρωτοβουλία, να παρέχει την δωρεάν πρόσβαση στην ενημέρωση». Παράλληλα, ο κ. Παππάς είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει την υλοποίηση της δέσμευσης του Πρωθυπουργού για τους 60.000 δικαιούχους που θα είναι δέκτες δορυφορικού εξοπλισμού σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.
 
Όπως επεσήμανε ο κ. Χαρίτου, «στην Περιφέρειά μας δεν υπάρχουν πολίτες β’ κατηγορίας», σημειώνοντας ότι «η πρόσβαση στην ελληνική πραγματικότητα, την ενημέρωση και τον πολιτισμό έχει μεγάλη σημασία, ειδικά στην περιοχή της Θράκης».
 
Ο κ. Χαρίτου δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα σχόλια που ακούστηκαν για πέρασμα «express» του Νίκου Παππά από τη Ροδόπη και την απουσία προγραμματισμένων επαφών με φορείς της περιοχής, αντιτείνοντας πως ο υπουργός άκουσε και άλλα προβλήματα που αφορούν ιδιαίτερα την οικονομική και κοινωνική ζωή των περιοχών που επισκέφθηκε.
 
«Η προσέγγιση σημαντικών και κρίσιμων αναπτυξιακών ζητημάτων θα πρέπει να γίνεται με τέτοιο τρόπο που στο τέλος να παράγει απτά αποτέλεσμα όπως συνέβη με την παρουσία του Πρωθυπουργού στην Θράκη το Νοέμβριο του 2016, στη διάρκεια της οποίας δρομολογήθηκαν όλα τα μεγάλα αναπτυξιακά ζητήματα της περιοχής.  Μένει να αναληφθούν πρωτοβουλίες από τους θεσμικούς παράγοντες της περιοχής, γιατί δεν αρκεί μόνο να τίθενται τα θέματα στο τραπέζι, για να υπάρξουν δεσμεύσεις για έργα και την προοπτική του τόπου. Το λέω αυτό γιατί δεν αρκεί μόνο η καλή θέληση. Δεν μπορούμε να χάσουμε άλλες ευκαιρίες. Πρέπει να αξιοποιήσουμε τις υπαρκτές δυνατότητες της περιοχής», κατέληξε ο Δημήτρης Χαρίτου. 
 
Για το ζήτημα της ΕΝΚΛΩ και τα δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας τον τελευταίο καιρό ο κ. Χαρίτου έκανε λόγο για ένα κρίσιμο θέμα σημειώνοντας με νόημα πως σε αυτό εμπλέκονται, εκτός των εργαζομένων, η σύνδικος πτώχευσης, ο ενδιαφερόμενος επενδυτής, τα ανταγωνιστικά συμφέροντα και το τραπεζικό σύστημα. «Θέλω να πιστεύω ότι το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει το θέμα με μεγαλύτερη κινητικότητα, γιατί είναι ζωτικής σημασίας», πρόσθεσε, σημειώνοντας πως «δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν τέτοιου είδους σχολάζουσες μονάδες που διαθέτουν σύγχρονο εξοπλισμό και βιώσιμα  σχέδια επαναλειτουργίας που θα δώσουν άμεσα θέσεις απασχόλησης, χωρίς να υπάρχει σοβαρή επιβάρυνση για το ελληνικό δημόσιο και να μην προχωρούν. Κάποια στιγμή θα πρέπει να προχωρήσουμε με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα σε τέτοια σοβαρά βήματα που θα έχουν αντανάκλαση στις ζωές των ανθρώπων και θα κριθούμε από τα αποτελέσματα της πολιτικής μας». 

«Από τις κατ’ ιδίαν συζητήσεις με τον υπουργό Μεταφορών φαίνεται ότι είναι αδύνατον να αποτραπεί η δημιουργία των διοδίων στη Μέστη» 

Μετά τις προχθεσινές διαβεβαιώσεις του υπουργού Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο περιφερειακό συμβούλιο Αττικής για μη λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων σε δύο περιοχές της Αττικής οδού σε αντίθεση με την περιοχή μας που η δημιουργία μετωπικού σταθμού διοδίων στη Μέστη προχωρά ακάθεκτη παρά τις αντιδράσεις, ο κ. Χαρίτου υποστήριξε ότι «το όλο θέμα δεν συνιστά διαφορετική μεταχείριση ανάμεσα στο κέντρο και την ακριτική περιφέρεια της χώρας».
 
«Δυστυχώς υπάρχει σαφής δέσμευση από την προηγούμενη κυβέρνηση να προχωρήσουν τα διόδια που αφορούν την Εγνατία οδό και δεν έγινε κατορθωτό να την ανακόψει η σημερινή».
 
Ο ίδιος, αποκάλυψε ότι από τις κατ’ ιδίαν συζητήσεις που έγιναν με τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Κομοτηνή, προέκυψε το συμπέρασμα ότι «είναι αδύνατον να αποτραπεί η δημιουργία των διοδίων» και ότι η μόνη δέσμευση που μπορεί να υπάρξει το επόμενο διάστημα είναι να αποσυρθούν τα μετωπικά διόδια και να αντικατασταθούν με τα ηλεκτρονικά -αναλογικά. «Εναλλακτικά υπάρχει και η πρόταση τα διόδια -και αναφέρομαι σε αυτά της Μέστης- να πάνε στις εισόδους της χώρας, στους Κήπους και στη Νυμφαία έτσι ώστε οι όποιες υποχρεώσεις έχει αναλάβει η ελληνική πλευρά μέσω της Εγνατίας πάλι να ικανοποιούνται. Σε κάθε περίπτωση είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο θέμα που όμως κανείς δεν πρέπει να παραιτείται από τη διεκδίκηση μιας ευνοϊκής λύσης για τους πολίτες», ανέφερε. 

«Με το κλείσιμο της αξιολόγησης θα έρθει στο τραπέζι το ζήτημα τι θα γίνει σε αυτή την περιοχή»

Τέλος, όταν ρωτήθηκε για τις μομφές που εξαπολύονται  περί υπο-εκπροσώπησης της Ροδόπης στα κέντρα των αποφάσεων και εγκατάλειψης της περιοχής το μέλος της Ν.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης, σημείωσε με νόημα πως το πραγματικό ερώτημα που πρέπει να απαντήσουμε είναι αν πράγματι έγιναν όσα επικαλούνται ότι έγιναν στην Ροδόπη εκείνοι που απευθύνουν κατηγορίες στην σημερινή κυβέρνηση.
 
«Δεν σας κρύβω ότι με το κλείσιμο της αξιολόγησης θα έρθει στο τραπέζι το ζήτημα του τι θα γίνει σε αυτή την περιοχή και θέλω να πιστεύω ότι οφείλουμε όλοι -και ιδιαίτερα όσοι έχουμε ένα ρόλο θεσμικής εκπροσώπησης- να σκεφτούμε για να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε την επόμενη ημέρα. Θα υπάρξουν ρυθμοί ανάπτυξης, θα υπάρξει επανεκκίνηση της οικονομίας. Θέλω να πιστεύω ότι θα είμαστε στην Θράκη και εμείς σε αυτό το “τρένο” που θα ξεκινήσει. Χρειάζεται όμως να προσδιορίσουμε προτεραιότητες και έργα για να μπορέσει να πάρει αυτός ο τόπος αυτό που δικαιούται και του αναλογεί» κατέληξε ο κ. Χαρίτου. 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.