«Να επανακτησει η Θρακη τον ιστορικο της ρολο ως κομβος»

Έμφαση στη Σιδηροδρομική Εγνατία και τα εμπορευματικά Κέντρα στα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης δίνει το υπουργείο Υποδομών

Βάρος στις σιδηροδρομικές υποδομές και τα εμπορευματικά κέντρα σε Αλεξανδρούπολη και Καβάλα, με την ολοκλήρωση των κάθετων οδικών αξόνων με τη Βουλγαρία, θέλει να δώσει στη Θράκη το υπουργείο Υποδομών, τόνισε σε συνέντευξή  τύπου που παραχώρησε κατά την παρουσία του στην Κομοτηνή ο Υπουργός Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζης. Παράλληλα τόνισε την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα περιφερειακό σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της περιοχής, με τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών και των δυνάμεων της Θράκης σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς.
 
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε πως έχει προχωρήσει, σε συνεργασία με τους Βούλγαρους ομολόγους του, η σύνδεση Μπουργκάς Αλεξανδρούπολης, ενώ παράλληλα προχωρά η υλοποίηση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, η ωριμότητα των μελετών για την οποία βρίσκεται σε πολύ καλό στάδιο από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Καβάλα, όμως υπολείπεται σημαντικά στο κομμάτι Καβάλα-Θεσσαλονίκη.
 
Το έργο αυτό, σημείωσε, αναβαθμίζει γεωπολιτικά και τη βόρεια Ελλάδα, αλλά και τη χώρα, βοηθώντας παράλληλα την ανάδειξη των δύο μεγάλων λιμένων της ΑΜΘ, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, σε εμπορευματικά κέντρα, τα οποία μπορούν να συμβάλλουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της περιοχής με στόχο να επανακτήσει η Θράκη τον ιστορικό της ρόλο ως κόμβος, σε μια περιοχή που έχει πάρα πολλά πλεονεκτήματα. 

Ανάγκη ιεράρχησης των έργων υποδομών 

Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι μετά τη σχετική απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, θα πρέπει να γίνει ένας μεγάλος διάλογος σε όλες τις περιοχές της χώρας, για την εξειδίκευση του παραγωγικού μοντέλου και της παραγωγικής δομής ανά περιοχή, προκειμένου να ιεραρχήσουν τα έργα υποδομών που πρέπει να γίνουν τόσο από το υπουργείο, όσο και από τις περιφέρειες και τους δήμους ώστε να βοηθήσουν στο στρατηγικό σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
 
Αυτό περιλαμβάνει, στην Περιφέρεια ΑΜΘ, τα αρδευτικά δίκτυα, τη γεωθερμία και άλλα, μιας και θεωρεί πως δεν φτάνουν τα μεγάλα έργα υποδομής, αλλά πρέπει και η τοπική κοινωνία να ενεργοποιηθεί, η πρωτογενής παραγωγή και η μεταποίηση να προχωρήσει, αλλά και να αξιοποιηθεί η σύνδεση της παραγωγικής δομής με το πανεπιστήμιο και με ατομικές δράσεις που πρέπει να γίνουν.
 
«Δυστυχώς για χρόνια οι πολιτικές με τις επιδοτήσεις μας άφησαν κουφάρια στις βιομηχανικές περιοχές, και αυτό πρέπει να αντιστρέψουμε, καθώς και ότι η Θράκη δεν είναι η εσχατιά της Ελλάδας, αλλά η αρχή ενός μεταφορικού κέντρου από τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική προς την ενδοχώρα των Βαλκανίων, και το τμήμα συνδυασμένων μεταφορών από την Ασία προς την Ευρώπη» σημείωσε. Αυτή η ιδέα θεωρεί πως μπορεί να αποδώσει και μάλιστα σύντομα, όμως τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας και των δυνάμεων που έχει η Θράκη και η Ανατολική Μακεδονία. 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.