Μειωσεις τιμων στο φρεσκο γαλα απο την VIVARTIA

Ανταγωνισμός επικρατεί τις τελευταίες μέρες μεταξύ των γαλακτοβιομηχανιών, αφού μετά τη VIVARTIA και η ΜΕΒΓΑΛ προχώρησε σε μεγάλες μειώσεις τιμών στο φρέσκο παστεριωμένο γάλα, με τη μορφή προσφορών.

Έτσι, η συγκεκριμένη γαλακτοβιομηχανία διαθέτει τη συσκευασία ενός λίτρου προς 1,10 ευρώ, από 1,40 ευρώ, και τη συσκευασία των δύο λίτρων προς 2,10 ευρώ από 2,60. Το φρέσκο γάλα ΔΕΛΤΑ της VIVARTIA διατίθεται ήδη από το πρωί της Δευτέρας προς 1 ευρώ στα σούπερ-μάρκετ, από 1,35 ευρώ που είχε την περασμένη εβδομάδα, και προς 1,20 ευρώ στους φούρνους και στα μικρά καταστήματα, από 1,58.

Ωστόσο, η Ένωση Καταναλωτών Ν. Ροδόπης θεωρεί ευχάριστη αυτή την είδηση για τους καταναλωτές, ενώ διαπιστώνονται έντονες αντιδράσεις των αρτοποιών, οι οποίοι μιλούν για «δύο μέτρα και δύο σταθμά», κάνοντας λόγο για «επιλεκτικές» μειώσεις τιμών που δημιουργούν πρόβλημα στον ανταγωνισμό.

Άρχισε τις τελευταίες μέρες να παρατηρείται στα ράφια των σούπερ μάρκετ και των αρτοποιείων και μίνι μάρκετ, η πώληση του φρέσκου γάλακτος της Vivartia με τιμή 1 ευρώ και 1,20 ευρώ αντίστοιχα. Σχολιάζοντας την αλλαγή πορείας που είχε τις τελευταίες μέρες η μεγάλη γαλακτοβιομηχανία VIVARTIA ως προς τη μείωση τιμών στο γάλα, ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ν. Ροδόπης Κώστας Αραμπατζής χαρακτήρισε «θετικό» αυτό το βήμα της VIVARTIA. «Αυτό είναι πάρα πολύ ευχάριστο για εμάς γιατί έχουμε τόσο θετικό αποτέλεσμα για τους καταναλωτές».

Ο κ. Αραμπατζής
πιστεύει ότι αυτή η κίνηση της VIVARTIA θα παρασύρει σε χαμηλότερες τιμές και τις υπόλοιπες βιομηχανίες, όπως εξάλλου διαπιστώθηκε σχετικά με τη ΜΕΒΓΑΛ, η οποία προχώρησε σε μεγάλες μειώσεις τιμών στο φρέσκο παστεριωμένο, με τη μορφή προσφορών. «Ευελπιστούμε ότι θα υπάρχει μια αλυσίδα γεγονότων που θα παρασύρουν τις τιμές πιο κάτω».

Ωστόσο, δεν παρέλειψε να κάνει αναφορά στη ΦΑΓΕ, όπου συνεχίζεται το μποϊκοτάζ εναντίον των προϊόντων της. «Προς το παρόν η ΦΑΓΕ είναι αδιάλλακτη, καθώς δεν έχει να επιδείξει κάτι το θετικό, παρ’ όλες τις επιστολές που έχουμε στείλει. Ελπίζουμε να αλλάξει τη στάση της ακολουθώντας την αλλαγή των πραγμάτων εν μέσω της οικονομικής κρίσης».

Απευθυνόμενος στο καταναλωτικό κοινό, ο κ. Αραμπατζής συνιστά να προβαίνει σε έρευνα αγοράς, όταν προμηθεύεται γάλα διότι προσφέρεται σε μικρότερες από 1 ευρώ τιμές από διάφορες τοπικές βιομηχανίες. «Εκμεταλλευόμενοι κάποιες προσφορές και μεγαλύτερες συσκευασίες, μπορούμε να αγοράσουμε γάλα -που αποτελεί ένα τρόφιμο καθημερινής κατανάλωσης- σε πολύ μικρότερες τιμές από 1 ευρώ. Αυτό το έχουμε διαπιστώσει σαν Ένωση Καταναλωτών Ροδόπης».

Διαμαρτυρία αρτοποιών για την τιμή του φρέσκου γάλακτος

Έντονα πάντως αντιδρούν οι αρτοποιοί, που μιλούν για «δύο μέτρα και δύο σταθμά», κάνοντας λόγο για «επιλεκτικές» μειώσεις τιμών που δημιουργούν πρόβλημα στον ανταγωνισμό, ενώ οι κτηνοτρόφοι φοβούνται πως οι γαλακτοβιομήχανοι θα τους πιέσουν συστηματικά ώστε να δίνουν το γάλα σε ακόμα χαμηλότερη τιμή.

Αναφερόμενοι στον διαχωρισμό που έγινε στην τιμή διάθεσης του φρέσκου γάλακτος από την εταιρεία και από τον οποίο προκύπτει ότι θα πουλάνε οι φούρνοι και τα μίνι μάρκετ 20% πιο ακριβά το γάλα της Vivartia, από τα σούπερ μάρκετ, οι αρτοποιοί κάνουν λόγο για «μια άμεση δυσφήμιση των αρτοποιείων και των αρτοποιών και μια διαφήμιση των σούπερ μάρκετ» και ζητούν από την εταιρία να αλλάξει την πολιτική της. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Αρτοποιών Ν. Έβρου Κωνσταντίνο Κεβρεκίδη, η αντίδραση των αρτοποιών δεν έχει να κάνει με τις μειώσεις τιμών, καθώς οι αρτοποιοί ζητούν να είναι ίδια η τιμή με την οποία θα πωλείται το φρέσκο γάλα στους φούρνους και στα σούπερ μάρκετ. «Γιατί το ίδιο προϊόν να πωλείται στα σούπερ μάρκετ με 1 ευρώ και στα αρτοποιεία με 1,20; Ας μην ξεχνάμε ότι εμείς είμαστε αυτοί που πληρώνουμε μετρητοίς κάθε πρωί την εταιρεία και όχι μετά από έξι μήνες».

Μαρία Παπαδοπούλου

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.