Λειτουργικο λιφτινγκ στη νομαρχια Ροδοπης

Το δημαρχείο, όπως και η νομαρχία, αρμόζει να λειτουργούν σαν το σπίτι του πολίτη, που θα πρέπει να είναι καθαρό, λειτουργικό, εύκολα προσβάσιμο, σύγχρονο, φιλόξενο από τους οικοδεσπότες του, οι οποίοι στην προκειμένη περίπτωση είναι οι εργαζόμενοι. Ράμπες για ΑΜΕΑ, μπάρα για την απαγόρευση στάθμευσης στον στενό περίγυρο της νομαρχίας, ειδικές θέσεις για ποδήλατα και μηχανάκια είναι τα μέσα για την εξοικείωση πολιτών και θεσμικών φορέων με τη νόμιμη κυκλοφορία και στάθμευση, αν και συνήθως στις θέσεις των αναπήρων παρκάρουν οι μη ανάπηροι, στις θέσεις των ποδηλάτων στριμώχνονται μηχανές, όπως και ανάμεσα στα μπόλερς. Σε κάθε περίπτωση, η αρχή θεωρείται ως το ήμισυ του παντός, ακόμη κι αν το άπαν απέχει πολύ από το να γίνει μέρος της κουλτούρας μας. Την περιγραφή και την ξενάγηση ανέλαβε ο αντινομάρχης Κώστας Κατσιμίγας.

Ηλεκτρονικός εξοπλισμός

Κούτες με εξοπλισμό ηλεκτρονικό συναντά ο επισκέπτης της νομαρχίας στο ισόγειο, ο οποίος προέρχεται από το πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» και θα μοιραστεί στις διάφορες υπηρεσίες. Ο αντινομάρχης Κώστας Κατσιμίγας εξήγησε ότι πρόκειται για υλικό που στοχεύει να εκσυγχρονίσει τη νομαρχία, όπως είναι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τα κεντρικά συστήματα, τα τηλεφωνικά κέντρα με στόχο να υποστηριχτούν οι υπηρεσίες της νομαρχίας. «Είναι μια θετική κίνηση, αλλά εκείνο που χρειάζεται είναι η πολύ εντατική εκπαίδευση των υπαλλήλων, προκειμένου να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν όλο το υλικό.

Όλοι γνωρίζουν να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή, ο οποίος όμως έχει τεράστιες δυνατότητες και κάποιος μπορεί να είναι απλός χειριστής παιχνιδιού, ενώ άλλος να κάνει εξεζητημένα προγράμματα».


Οι υπολογιστές θα διατεθούν ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε υπηρεσίας και ο αριθμός τους είναι πλέον ικανοποιητικός. Ο κ. Κατσιμίγας είπε χαρακτηριστικά «θα έχουμε αρκετούς υπολογιστές να τους «ξεσκονίζουμε»», αλλά τόνισε ότι ο υπολογιστής πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν εργαλείο δουλειάς κι όχι σαν διακοσμητικό αντικείμενο. Για να μη γίνει το δεύτερο, ο υπάλληλος πρέπει να έχει γνώσεις που θα είναι συνεχείς, αλλά και επίσης να είναι τα μηχανήματα εφοδιασμένα με προγράμματα. «Οι γνώσεις και τα προγράμματα απαξιώνονται πολύ γρήγορα» είπε, σημειώνοντας ότι κάποιοι υπάλληλοι έχουν άρτια γνώση των συστημάτων, όπως είναι αυτοί της Υπηρεσίας Πληροφορικής της νομαρχίας, οι οποίοι υποστηρίζουν τον κεντρικό server της νομαρχίας.

«Οφείλουμε να πούμε ότι είμαστε από τις καλύτερες τεχνολογικά νομαρχίες κι αυτό αποτυπώνεται και στην έκδοση των αποτελεσμάτων στις εκλογές. Η Τεχνική Υπηρεσία έχει υπολογιστές οι οποίοι είναι πεπαλαιωμένοι και αυτονόητα είναι από τις πρώτες υπηρεσίες που θ’ αποκτήσουν νέους υπολογιστές» ανέφερε ο κ. Κατσιμίγας, διακρίνοντας ότι στην υπηρεσία που γνωρίζει πολύ καλά ως αρχιτέκτονας υπάρχουν παλιοί και πολύ έμπειροι μηχανικοί που ίσως δεν γνωρίζουν να χειρίζονται άριστα την τεχνολογία και από την άλλη νεαροί μηχανικοί, άπειροι μεν στα κατασκευαστικά, αλλά έμπειροι χειριστές της τεχνολογίας.

«Πανελληνίως, ό,τι προγράμματα εκπαίδευσης έχουμε δει να γίνονται πάνω στους υπολογιστές τα περισσότερα είναι μαϊμού. Δεν έχει γίνει ποτέ σωστή κατάρτιση πάνω στους υπολογιστές» σχολίασε δείχνοντας τα εκπαιδευτικά κενά, παρόλο που γίνεται διαρκώς λόγος για δια βίου μάθηση.

Το νέο πρόσωπο της νομαρχίας

Εδώ και λίγους μήνες παρατηρούμε να ξηλώνονται τα παλιά εξωτερικά κουφώματα στη νομαρχία, με αφετηρία τους πάνω ορόφους, και ν’ αντικαθίστανται από καινούρια. Ο κ. Κατσιμίγας θύμισε ότι η εργολαβία είχε ξεκινήσει το 2002, με τη διαφορά ότι φέτος υπήρξε ενεργοποίηση για την εξασφάλιση πιστώσεων για να προχωρήσει το έργο σημαντικά. Εξήγησε ότι οι διαστάσεις δεν αλλάζουν, απλά «αντικαθίστανται τα παλιά κουφώματα με σύγχρονα αλουμινίου θερμομονωτικά. Την αλλαγή την αντιμετωπίζουμε ως επένδυση. Με την ολοκλήρωση της αντικατάστασης των κουφωμάτων θα μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων στη νομαρχία Ροδόπης κατά 40% και η δαπάνη των κουφωμάτων θα αποσβεστεί σε μια τριετία με τετραετία».

Ο κ. Κατσιμίγας
σημείωσε ότι η πίστωση για την αλλαγή υπάρχει και προσδιορίζεται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί κατά 90%, με την προϋπόθεση ο εργολάβος να επισπεύσει τα συνεργεία του, τα οποία δουλεύουν ακόμη και τα Σαββατοκύριακα, μια και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ατυχήματος. «Τα παλιά κουφώματα κόβονται με οξυγόνο και δεν γίνεται να κυκλοφορούν κάτω πολίτες.

Έχουμε ένα πρόβλημα με τη ΔΟΥ η οποία δεν είναι διατεθειμένη ν’ αφήσει τα κουφώματα ανοιχτά και ζητάει ειδικούς φρουρούς τη νύχτα εφόσον ξηλωθούν κάποια κουφώματα, κάτι που είναι κατανοητό και σωστό. Ευελπιστώ ότι τον Οκτώβρη και το Νοέμβρη θα προχωρήσουν εντατικά οι εργασίες».


Μια και ο λόγος περί οικονομίας, το ερώτημα που προκύπτει είναι εάν κάποιος στη νομαρχία ελέγχει το κατά πόσο είναι κλειστά τα κλιματιστικά, τα φώτα ή οι υπολογιστές στα γραφεία των εργαζομένων όταν σχολάσουν και φύγουν από το κτίριο. Ο κ. Κατσιμίγας ενημέρωσε ότι δεν υπάρχει μηχανισμός ελέγχου κι επισημαίνει ότι το κτίριο παραμένει ανοιχτό μέχρι τις 9.00 το βράδυ. Ο ίδιος έχει κάνει κάποιους ελέγχους στα γραφεία τους θερινούς μήνες για να διαπιστώσει εάν για παράδειγμα στάζει κάποιο κλιματιστικό μηχάνημα. «Έβρισκα να λειτουργεί από κανένα έως ένα κλιματιστικό, το οποίο μάλιστα δεν ανήκε σε υπηρεσίες της νομαρχίας, αλλά σε γραφείο του δευτέρου ορόφου».

Στάθμευση – πρόσβαση

Μηχανάκια, ποδήλατα, αυτοκίνητα διαφοροποιούνται στη στάθμευση πλέον με τις ειδικές θέσεις που έχουν διαμορφωθεί έξω από τη νομαρχία Ροδόπης, μόνο που πρέπει τη νέα αντίληψη να την υιοθετήσουν και οι πολίτες. Οι ειδικές μπάρες, όπως και τα μπόλερς, τοποθετήθηκαν για να διευκολύνονται τα άτομα με ειδικές ανάγκες στην κίνηση ή στη στάθμευση του οχήματός τους.

«Προσπαθήσαμε να διασφαλίσουμε την προσπελασιμότητα όλων των πολιτών στη νομαρχία από οποιοδήποτε σημείο, είτε πρόκειται για αναπήρους είτε για μητέρες με καρότσια» ανέφερε ο κ. Κατσιμίγας, προσθέτοντας ότι εξασφάλισαν κι ενθάρρυναν την κυκλοφορία και τη στάθμευση δικύκλων.

Οι μπάρες επιτρέπουν την είσοδο στο συγκεκριμένο χώρο μόνο σε 50 άτομα, καθώς έχουν δοθεί 50 ηλεκτρονικές κάρτες για 40 θέσεις, όπως εξήγησε ο κ. Κατσιμίγας. «Οι κάρτες δόθηκαν στις διευθύνσεις και οι διευθυντές τις μοίρασαν στους υπαλλήλους, με μοναδικό κριτήριο την ανάγκη να μετακινούνται κάποιοι υπάλληλοι πολλές φορές την ημέρα. Το πρόβλημα δεν έγκειται σ’ αυτόν που έρχεται το πρωί στην υπηρεσία του και σταθμεύει, αλλά αφορά στο γεωπόνο ο οποίος στις 10.00 το πρωί μπορεί να πάρει την εντολή να πάει στο Τελωνείο να παραλάβει ένα εμπόρευμα και να επιστρέψει για να ξαναφύγει».

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.