Κουριερ: 1.000.000 δεματα στα ραφια

Ασφυκτική η κατάσταση στις εταιρείες κούριερ με τα δέματα που περιμένουν να παραδοθούν

Όπως και στο πρώτο lockdown έτσι και στο δεύτερο, οι ταχυμεταφορές κυριολεκτικά τρέχουν και δεν φτάνουν, με τα δέματα προς παράδοση να κάνουν «βουνά» στα ράφια και τις καταγγελίες των καταναλωτών να αυξάνονται. Υπολογίζεται ότι στις αποθήκες των εταιρειών κούριερ βρίσκονται 1.000.000 δέματα, με τα ταξί να… ρίχνονται στη «μάχη» της παράδοσης.

Χωρίς δώρα θα κάνουν Χριστούγεννα χιλιάδες καταναλωτές καθώς τα πακέτα που έχουν παραγγείλει εδώ και ημέρες δεν θα φτάσουν εγκαίρως, ενώ εξηγήσεις από τις εταιρείες ταχυμεταφορών ζητεί η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

«Φράκαραν» τα ΕΛΤΑ courier

Τεράστια προβλήματα αντιμετωπίζουν τις τελευταίες ημέρες τα ΕΛΤΑ Courier εξαιτίας του μεγάλου όγκου των προϊόντων που καλούνται να παραδώσουν μέσα στην περίοδο των Χριστουγέννων. Όπως ανακοίνωσε επίσημα η εταιρεία, οι παραλαβές σταματούν από τη Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου ως και την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου του 2021, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η εξομάλυνση της λειτουργίας του δικτύου και η επιστροφή στα συνήθη χρονικά επίπεδα διακίνησης των αποστολών.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση:

«Αγαπητοί πελάτες,

Όπως ήδη γνωρίζετε, η υπέρμετρη ζήτηση υπηρεσιών ταχυμεταφορών αυτό το διάστημα, έχει δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση με δυσκολίες και καθυστερήσεις στις παραδόσεις των προϊόντων, για το σύνολο της αγοράς. Παρά την έγκαιρη προετοιμασία της ΕΛΤΑ Courier (αύξηση των τετραγωνικών μέτρων στα Κέντρα Διαλογής, εκτεταμένες προσλήψεις προσωπικού, αύξηση του στόλου, επέκταση του Δικτύου με νέα σημεία εξυπηρέτησης, τροποποιήσεις στην παραγωγική διαδικασία για εξοικονόμηση χρόνου, νέες προμήθειες, συνεργασίες με άλλες εταιρείες κλπ.), οι πρωτοφανείς συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί επιβαρύνουν ασύμμετρα το δίκτυο.

Σε αυτή τη συγκυρία και έπειτα από περαιτέρω αύξηση του όγκου διακινηθέντων αντικειμένων λόγω δυσμενών συνθηκών σε όλη την αγορά των ταχυμεταφορών, καλούμαστε να αναζητήσουμε άμεσες λύσεις για την εξομάλυνση των αποστολών που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει.

Για το λόγο αυτό και προκειμένου να διασφαλιστεί η σταδιακή εξομάλυνση της λειτουργίας του δικτύου και να επιστρέψουμε στα συνήθη χρονικά επίπεδα διακίνησης των αποστολών, προχωρούμε σε διακοπή παραλαβών από τη Δευτέρα 28.12.20 έως και την Παρασκευή 08.01.21. Ζητούμε την κατανόησή σας σε αυτή την προσπάθεια, η οποία είναι επιβεβλημένη εκ των συνθηκών και αναγκαία για τη διασφάλιση της καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησής σας».

Αύξηση 50% σε σχέση με το πρώτο lockdown

Όπως ανέφεραν πηγές της ACS στο ethnos.gr, η εταιρεία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έχει αύξηση του όγκου αποστολών, κατά 80% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown. Εξάλλου, στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου  αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν 30%. Ενδεικτικό είναι ότι η ACS  για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες προχώρησε σε επενδύσεις, με αύξηση των αποθηκευτικών της χώρων με μίσθωση 4 σημείων, 3 στην Αττική και 1 στη Θεσσαλονίκη, συνολικής έκτασης 12.000 τ.μ, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό σε 18.000 τ.μ.

Προχώρησε επίσης, σε αύξηση των χώρων διακίνησης μεγαλύτερη των 2.500 τ.μ.  σε  περισσότερα από 5 καταστήματά της με σημαντικά αυξημένη κίνηση. Πλέον, οι χώροι διακίνησης των καταστημάτων της εταιρείας έχουν συνολική έκταση άνω των 33.000 τ.μ. Παράλληλα, όμως προχώρησε και στην αγορά 800 καροτσιών αποθήκευσης, τα οποία προστέθηκαν στα 600 καρότσια που είχαν αγοραστεί στο πρώτο lockdown ξεπερνώντας έτσι σε σύνολο τα 4.000 καρότσια και στην αγορά 2 συστημάτων διαλογής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που αυξάνουν την ικανότητα διαλογής, κατά περισσότερα από 8.000 πακέτα την ώρα.

Βροχή οι καταγγελίες από καταναλωτές

Πληθώρα καταγγελιών με αυξανόμενο αριθμό δέχεται τις τελευταίες μέρες η ΕΕΤΤ μετά και από δημοσιεύματα που έκαναν λόγο ότι οι καταναλωτές δικαιούνται 6 ευρώ αποζημίωση  για κάθε μέρα καθυστέρησης των δεμάτων τους από τις εταιρίες κούριερ.  Όπως εξήγησε, ωστόσο, ο Αντιπρόεδρος για τον τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων δημιουργείται δικαίωμα αποζημίωσης όχι για τον καταναλωτή αλλά για εκείνον που έχει τη σύμβαση με την εταιρία κούριερ δηλαδή για το e-shop.  Ο καταναλωτής αποκτά δικαίωμα αποζημίωσης μόνο αν το e-shop παραιτηθεί του δικαιώματος και το μεταβιβάσει σε αυτόν. Μετά την παρέλευση του πενταπλάσιου από το συμφωνημένο χρόνο δικαιούται την επιστροφή των ταχυδρομικών εξόδων (πλαφόν 100 ευρώ) και έξι ευρώ για κάθε μέρα καθυστέρησης από την συμφωνηθείσα μέρα παράδοσης

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.