ΚΚΕ ΑΜΘ: «Η ενεργεια παραμενει πανακριβο εμπορευμα και αυτο δεν προκειται να αλλαξει ουτε με το δικτυο διανομης φυσικου αεριου στις πολεις»

«Κερδισμένοι από την κατασκευή και λειτουργία του δικτύου θα βγουν και πάλι οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι»

Δεν θα έχει οφέλη για τα λαϊκά νοικοκυριά το δίκτυο φυσικού αερίου στην περιφέρεια μάς ισχυρίζεται το ΚΚΕ ΑΜΘ σε ανακοίνωσή του, επικαλούμενο παραδείγματα από άλλα μεγάλα έργα στην περιοχή. Το ΚΚΕ ΑΜΘ υποστηρίζει προκείμενου να στοιχειοθετήσει αυτή τη θέση του πως αφενός πως η πρόσβαση των νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων θα είναι περιορισμένη αφετέρου πως η εγκατάσταση των απαραίτητων υποδομών  παραμένει δυσβάσταχτο έξοδο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης περίσσεψαν οι πανηγυρισμοί και τα μεγάλα λόγια σχετικά με τη δημοπράτηση των έργων για την κατασκευή δικτύου διανομής φυσικού αερίου στις πόλεις της Ξάνθης, της Δράμας, της Αλεξανδρούπολης και της Κομοτηνής.

Αλήθεια, θα αναλάβει κάποιος την ευθύνη που φτάσαμε το 2020 να περιμένουμε ακόμα το φυσικό αέριο την ώρα που 2 αγωγοί περνάνε από την περιοχή μας; Θα αναλάβει κανείς την ευθύνη από όλους αυτούς που σκέφτονται υποκριτικά το περιβάλλον που ανάγκασαν με την πολιτική τους το λαό της περιοχής να έχει κάψει περισσότερο από ένα «δάσος» στις σόμπες για να ζεσταθεί όλη αυτή την περίοδο;

Σε πλήρη σύμπλευση με την κυβέρνηση ο Περιφερειάρχης έκανε λόγο για «οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη» αφού «το κόστος της ενέργειας για νοικοκυριά και επιχειρήσεις θα μειωθεί σημαντικά», «θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 700 νέες θέσεις εργασίας», «το φυσικό αέριο είναι μια καθαρή μορφή ενέργειας και θα συμβάλει σημαντικά στην προστασία του περιβάλλοντος».

Όλα αυτά βέβαια η εργατική τάξη, οι αυτοαπασχολούμενοι στις πόλεις και τα χωριά της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης, τα έχουμε ξανακούσει όταν άλλα μεγάλα «αναπτυξιακά» έργα προχωρούσαν στη φάση της υλοποίησης. Αυτά ακούγαμε για την κατασκευή της Εγνατίας οδού που σήμερα χρυσοπληρώνουμε με τα πανάκριβα διόδια. Αυτά και με τον TAP που «θα καθιστούσε την περιοχή μας γεωπολιτικό κόμβο μεταφοράς ενέργειας» και αυτό δήθεν θα ήταν προς το συμφέρον όλων! Αυτά συνεχίζουμε να ακούμε για το LNG στην Αλεξανδρούπολη, για το κρατικό σχέδιο παρέμβασης στα πετρέλαια της Καβάλας που είναι στα σκαριά για τη «διάσωσή» τους. Σε κάθε περίπτωση το ίδιο προπαγανδιστικό μοτίβο: ανάπτυξη, θέσεις εργασίας, περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη!

Η εμπειρία του λαού της περιοχής μας ωστόσο άλλα καταμαρτυρά: η Περιφέρειά μας παραμένει μια από τις φτωχότερες στην Ευρώπη, από τις πρώτες στην ενεργειακή φτώχεια. Οι θέσεις εργασίας σε κάθε περίπτωση αποτέλεσαν «σταγόνα στον ωκεανό» της τεράστιας ανεργίας. Κάποιες εκατοντάδες θέσεις κακοπληρωμένες, με εντατικοποίηση και απλήρωτες υπερωρίες, χωρίς μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, με δεκάδες εργατικά «ατυχήματα» – εγκλήματα πότε δηλωμένα και πότε αδήλωτα, ακόμα και με νεκρούς που στην Περιοχή μας πολλαπλασιάζονται επικίνδυνα. Θέσεις εργασίας που μόλις τελειώσει η φάση της κατασκευής οδηγούν ξανά στις ουρές του ΟΑΕΔ. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του TAP που στη φάση της κατασκευής απασχόλησε εκατοντάδες εργαζομένους, ενώ στο εξής για τη συντήρηση του αγωγού απασχολούνται μερικές δεκάδες!!!

Τα «αντισταθμιστικά οφέλη» για να περάσει ο TAP ακόμα και από περιοχές με καλλιέργειες σε γη υψηλής παραγωγικότητας (Τενάγη Φιλίππων Καβάλας) αποδείχτηκαν τελικά το πιο σύντομο ανέκδοτο! Ο TAP περισσότερα δαπάνησε σε διαφημίσεις, «καμπάνιες ενημέρωσης» για να πείσει τους κατοίκους από όπου περνούσε, διάφορες προσφορές (χάντρες και καθρεφτάκια στους ιθαγενείς) στα πλαίσια της «εταιρικής κοινωνικής ευθύνης»!

Η ενέργεια για το λαό της περιοχής μας παραμένει πανάκριβο εμπόρευμα και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει ούτε με το δίκτυο διανομής φυσικού αερίου στις πόλεις.

Γιατί:

–       Η εγκατάσταση παραμένει δυσβάσταχτο έξοδο για τα λαϊκά νοικοκυριά ακόμα κι αν επιδοτηθούν τα τέλη σύνδεσης στο 100%.
–       Η πρόσβαση των νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων θα είναι περιορισμένη. Είναι απορίας άξιο πως ο κύριος Περιφερειάρχης μιλά για 50.000 συνδέσεις, όταν ο ίδιος ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας δηλώνει πως ως το 2024 θα καλυφθούν σε πρώτη φάση 57.000 καταναλωτές αναφερόμενος στο σύνολο του προγράμματος της ΔΕΔΑ που αφορά 30 πόλεις σε όλη τη χώρα. Όταν επιπλέον η ίδια η ΔΕΔΑ στο εγκεκριμένο Πρόγραμμά της για την περίοδο 2018-2022 (παρατάθηκε λόγω των καθυστερήσεων για την περίοδο 2020-2024) προβλέπει για το τέλος της πενταετίας κατασκευή δικτύου 496 χλμ και 15.000 συνδέσεις καταναλωτών (οικιακών, εμπορικών, βιομηχανικών). Ακόμα περισσότερο που το δίκτυο για Ορεστιάδα και Καβάλα παραπέμπεται στις «καλένδες», ενώ κωμοπόλεις, μεγάλα και μικρά χωριά αποκλείονται αρχής εξαρχής (περίπου ο μισός πληθυσμός της περιοχής μας), αφού «το κόστος είναι μεγάλο» και η επένδυση όχι τόσο κερδοφόρα όσο θέλουν οι όμιλοι που θα διαχειρίζονται το δίκτυο.

Ο λαός της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης έχει συσσωρευμένη πείρα ικανή να τον βοηθήσει να μην παγιδευτεί στις μεγαλόστομες διακηρύξεις. Κερδισμένοι από την κατασκευή και λειτουργία του δικτύου θα βγουν και πάλι οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι ενώ ο ίδιος θα συνεχίσει να ματώνει για τη στοιχειώδη κάλυψη των ενεργειακών του αναγκών.

Σήμερα υπάρχουν οι δυνατότητες να μειωθεί δραστικά το κόστος πρόσβασης σε Ενέργεια για τα εργατικά – λαϊκά νοικοκυριά της περιοχής μας, αν φύγει από τη μέση το κριτήριο του κέρδους και η εμπορευματοποίηση του αγαθού αυτού, που προωθούν όλες οι κυβερνήσεις με την πολιτική απελευθέρωσης της αγοράς Ενέργειας και με την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ.

Η χρήση του φυσικού αερίου προς όφελος του λαού μπορεί να γίνει μέσα από έναν ενιαίο, αποκλειστικά κρατικό φορέα Ενέργειας, που θα εξασφαλίζει φθηνή πρόσβαση στην κάλυψη των εργατικών – λαϊκών αναγκών. Μόνο χαράσσοντας έναν ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης, με κοινωνικοποίηση των εγχώριων πηγών Ενέργειας και των υποδομών, μόνον τότε τέτοια έργα μπορεί να αξιοποιούνται για τη λαϊκή ευημερία. Σε αυτόν τον ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης με τις εγχώριες ενεργειακές πηγές, τις πρώτες ύλες, τα μέσα παραγωγής, μεταφοράς και διανομής Ενέργειας να αποτελούν κοινωνική ιδιοκτησία, ο ενεργειακός σχεδιασμός θα μπορεί να αναπτύξει την παραγωγή και να ικανοποιεί συνδυασμένα το σύνολο των λαϊκών αναγκών.

Διεκδικούμε:

  • Διεύρυνση της χρηματοδότησης για άμεση σύνδεση του πληθυσμού όλων των πόλεων αλλά και των οικισμών της υπαίθρου με το δίκτυο φυσικού αερίου.
  • Την πρόσβαση του λαού σε φθηνή θέρμανση. Δωρεάν σύνδεση για όλους στο σχεδιαζόμενο δίκτυο φυσικού αερίου οικιακής χρήσης και παράλληλα μέτρα στήριξης των ανέργων, χαμηλόμισθων, των φτωχών αγροτών και αυτοαπασχολούμενων, συνταξιούχων για την εγκατάσταση του κατάλληλου εξοπλισμού.
  • Κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης τόσο στο φυσικό αέριο αλλά και στο πετρέλαιο  για τα εργατικά – λαϊκά νοικοκυριά».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.