«Κινδυνος οριστικης απωλειας του καθετου αξονα»

Τον κίνδυνο της οριστικής απώλειας των κονδυλίων από το πρόγραμμα INTERREG ΙΙΙ για τον κάθετο άξονα Κομοτηνής-Νυμφαίας που θα δώσει διέξοδο στο νομό Ροδόπης προς τη Βουλγαρία, επεσήμανε με δηλώσεις του στους δημοσιογράφους στο περιθώριο του 29ου συνεδρίου του δικονομολόγων, ο υφυπουργός Εξωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης. Ο ίδιος απέφυγε όμως να αποδοκιμάσει τις θέσεις των κατοίκων της Καρυδιάς και της Πανδρόσου οι οποίοι ζητούν ο δρόμος να μην περάσει από την κοιλάδα της περιοχής τους, υποστηρίζοντας ότι έτσι θα καταστραφεί το φυσικό περιβάλλον και θα επιβαρυνθεί η οικιστική ανάπτυξη της Κομοτηνής.

Ο κ. Στυλιανίδης σημείωσε με έμφαση ότι δεν θα πρέπει να χαθεί χρόνος γιατί αυτό θα είναι εις βάρος του νομού τη στιγμή που υπάρχουν ωριμότερες μελέτες σε σχέση με την Ξάνθη. «Δεν θα πρέπει να βγάζουμε τα μάτια μας μόνοι», τόνισε χαρακτηριστικά.

ΠτΘ.: Οι κάτοικοι διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι έχουν ζητήσει κατ΄ επανάληψη ραντεβού από το γενικό γραμματέα της περιφέρειας και εκείνος δεν τους δέχεται…

Ε.Σ.: Επικοινωνία θα υπάρξει επί συγκεκριμένου σχεδίου, δεν μπορούμε να μιλάμε γενικώς και αφηρημένα. Εγώ ήδη επικοινώνησα με τους κατοίκους όταν ήρθε στην Κομοτηνή ο πρόεδρος της «Εγνατίας Οδού». Θα υπάρξει επικοινωνία και σε κυβερνητικό επίπεδο όταν θα έχουμε συνολικά την μελέτη εκείνη η οποία θα μας επιτρέπει να διεκδικήσουμε αποτελεσματικά τα κονδύλια του INTERREG, για να μπορούμε να είμαστε αποτελεσματικοί, δηλαδή να καταλήξουμε κάπου, ώστε κατά το δυνατόν να καλύπτονται και οι κάτοικοι στις λογικές τους διεκδικήσεις αλλά να μην ακυρώνεται το μεγάλο έργο του κάθετου άξονα.

ΠτΘ.: Υπάρχει δηλαδή ορατός κίνδυνος οριστικής απώλειας της προοπτικής δημιουργίας του κάθετου άξονα;

Ε.Σ.: Βεβαίως, αν επιμείνουν τόσο πολύ κάποιοι, δημιουργείται πρόβλημα διότι δεν μπορεί οι εκπρόσωποι της περιοχής να αγωνίζονται για να γίνει οι κάθετος άξονας, οι διπλανοί νομοί να διεκδικούν τα κονδύλια τα οποία εμείς δικαιούμαστε λόγω ωριμότητας της μελέτης και από μόνοι μας να βγάζουμε τα μάτια μας. Θα πρέπει να βρούμε ένα συναινετικό σχήμα και να κοιτάξουμε να προχωρήσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά.

ΠτΘ.: Ορισμένοι πάντως σας άσκησαν κριτική θεωρώντας ανεφάρμοστη την πρότασή σας η κατασκευή του κάθετου άξονα ξεκινήσει από τα σύνορα με τη Βουλγαρία και να κατεβαίνει προς τα κάτω μέχρις ότου βρεθεί λύση με το πρόβλημα του δρόμου Καρυδιάς-Πανδρόσου…

Ε.Σ.: Κοιτάξτε η μελέτη υποβάλλεται ολόκληρη, και η τροποποίησή της εκ των υστέρων δημιουργεί διάφορα διαδικαστικά προβλήματα όσον αφορά την εξοικονόμηση των πόρων. Αυτή τη στιγμή οι πόροι υπάρχουν, αν δεν κινηθούμε μέσα σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για να τους πάρουμε κινδυνεύουμε να τους χάσουμε παντελώς και να ακυρώσουμε την προοπτική του άξονα. Θα πρέπει λοιπόν ως την ολοκλήρωση της μελέτης, που εγώ την βλέπω να γίνεται προς το Νοέμβρη, να φροντίσουμε να λάβουμε υπόψη μας κάποιες επιφυλάξεις των κατοίκων και προτάσεις τους οι οποίες όμως δεν μας βγάζουν έξω από το αρχικό πλαίσιο πάρα πολύ, και δεν εκτρέπουν το κόστος προς τα πάνω. Να μπορούν να ικανοποιηθούν και οι κάτοικοι του τοπικού οικισμού χωρίς να επιβαρύνεται το περιβάλλον εκεί, να υπάρξει μια λογική αξιοποίησης του διερχομένου τουρισμού για να έχουν οφέλη οι κάτοικοι, αλλά σε καμιά περίπτωση να μην ακυρωθεί η στρατηγική του νόμου και της περιφέρειας που είναι η επικοινωνία με τη Βουλγαρία.

Να σκεφθείτε ότι τουλάχιστον 6 μεγάλα, υγιή και αναπτυσσόμενα εργοστάσια της περιοχής που απασχολούν σήμερα πάνω από 2.000 εργαζόμενους περιμένουν αυτόν τον άξονα για να ρίξουν κατά 20% το κόστος μεταφοράς των προϊόντων τους. Θέλετε να δώσουμε λοιπόν ένα ακόμα χαστούκι στην περιοχή; Όχι, θα πρέπει να βρούμε λύσεις πρακτικές, λογικές και εφαρμόσιμες.

Δ.Δ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.