Κενο γραμμα η απαγορευση κινησης φορτηγων στο παραπλευρο οδικο δικτυο

Παρόλες τις απειλές για πρόστιμα, συνεχίζουν τα φορτηγά να κινούνται από τους παράπλευρους δρόμους στη Ροδόπη

Συνεχίζει, παρά τις απειλές του Υπουργείου υποδομών για βαριά πρόστιμα, η κίνηση των φορτηγών από τους παράπλευρους δρόμους της Ροδόπης, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες που δημοσιεύουμε σήμερα.
 
Το υπουργείο Υποδομών βέβαια, από τον Αύγουστο έχει εκδώσει οδηγία που ορίζει ότι τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων πρέπει να φέρουν ειδική άδεια, η οποία χορηγείται μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις (λ.χ. εγγύτητα επιχείρησης). Σε αντίθετη περίπτωση, οδηγός και ιδιοκτήτης θα πρέπει να καταβάλουν άμεσα από 1.000 ευρώ, ειδάλλως το όχημα θα ακινητοποιείται.
 
Η απόφαση αυτή είχε ληφθεί μετά από επανειλημμένα παράπονα των κατοίκων των περιοχών για την κίνηση των βαρέων οχημάτων στην παλαιά εθνική οδό και σε παραδρόμους, οι οποίοι κανονικά πρέπει να εξυπηρετούν μόνο τις τοπικές μετακινήσεις από φορτηγά που προσπαθούν να αποφύγουν την καταβολή διοδίων στην εθνική οδό.  Και αυτό γιατί η εν λόγω κατάσταση επιδεινώνει τις συνθήκες κυκλοφορίας στους οικισμούς και επιταχύνει την καταστροφή του παράπλευρου δικτύου.
 

Σύμφωνα, λοιπόν, με την απόφαση, κάθε όχημα άνω των 3,5 τόνων θα πρέπει να φέρει ειδική άδεια διέλευσης (διάρκειας 4 ετών) για να κινηθεί στις παράπλευρες οδούς. Δικαίωμα στην άδεια έχουν όσοι είναι μόνιμοι κάτοικοι του πλησιέστερου ή ενός γειτονικού στο σημείο διέλευσης δήμου, όσοι εμπλέκονται σε δημόσια ή ιδιωτικά έργα ή αγροτοκτηνοτροφικές δραστηριότητες στην περιοχή.
Επίσης, εξαιρούνται τα φορτηγά που ανήκουν σε επιχειρήσεις με έδρα κοντά στο παράπλευρο στις εθνικές οδούς δίκτυο, τα ΚΤΕΛ, τα οχήματα μεταφοράς μαθητών και τα τουριστικά λεωφορεία.
 
Παρόλα αυτά η κίνηση στο δρόμο Κομοτηνής- Λάγους-Ξάνθης, μέσω του οποίου αποφεύγονται τα διόδια στον Ίασμο,  φαίνεται να συνεχίζεται κανονικά, ενώ άγνωστες παραμένουν οι επιπτώσεις από την επικείμενη λειτουργία των διοδίων της Μέστης στο εκεί επαρχιακό δίκτυο.
 
Αξίζει να σημειωθεί πως για τη συγκεκριμένη διάταξη έχουν  αντιδράσει τόσο τα κεντρικά Επιμελητήρια της χώρας όσο και οι οργανώσεις μεταφορέων, που θεωρούν πως στόχος της κυβέρνησης είναι να μη χάνονται χρήματα από τους ιδιώτες που εκμεταλλεύονται τα διόδια στις εθνικές οδούς.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.