Κατεβαζουν σημαια τα ταξι σημερα

Χωρίς ταξί θα μείνει σήμερα ολόκληρη η χώρα, λόγω της 24ωρης απεργίας που κήρυξε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών με βασικό αίτημα την αύξηση των κομίστρων. Η απεργία των ιδιοκτητών ταξί θα ξεκινήσει στις 5 τα ξημερώματα σήμερα και θα διαρκέσει έως τις 5 τα ξημερώματα της Πέμπτης. Στα αιτήματά τους περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η διαμόρφωση της τιμής για την πτώση της σημαίας στο 1,10 ευρώ από 1 που είναι σήμερα, έτσι ώστε να μετριασθεί η σημαντικότερη αύξηση των καυσίμων του τελευταίου χρόνου, καθώς επίσης και η κάλυψη των λειτουργικών αναγκών και εξόδων των οχημάτων. Η απεργία είναι προειδοποιητική και, εφόσον ο υπουργός Μεταφορών κ. Χατζηδάκης δεν ικανοποιήσει τα αιτήματα του κλάδου, η Ομοσπονδία θα προχωρήσει σε νέα κινητοποίηση.

Να σημειωθεί ότι ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ταξί και Ραδιοταξί της Κομοτηνής αποφάσισε να υπάρχει σήμερα προσωπικό ασφάλειας. Έτσι θα υπάρχουν δέκα ταξί τα οποία θα διευκολύνουν τους ασθενείς και τους μαθητές.

Οικονομικά αλλά και ασφαλιστικά τα αιτήματα

Η απεργία ήταν αποφασισμένη να γίνει νωρίτερα αλλά λόγω του θανάτου του μακαριστού Χριστόδουλου μετατέθηκε για σήμερα 6 Φλεβάρη. Μιλώντας για το κυρίαρχο αίτημα της αύξησης των κομίστρων ο Πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί και ραδιοταξί Κομοτηνής κ. Καζάκος τονίζει ότι «η αύξηση τίθεται για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στα έξοδα που επήλθαν λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου, αλλά και όλων των άλλων ειδών που έχουν σχέση με το αυτοκίνητο. Δεν είναι μόνο τα καύσιμα αλλά και τα λάδια και η συντήρηση του αυτοκινήτου και τα λάστιχα και τα ανταλλακτικά».

Ασφαλιστικό

Μεταξύ των αιτημάτων που θέτει η Ομοσπονδία είναι η ασφάλιση όσων οδηγών επιθυμούν στον ΟΑΕΕ. «Οι οδηγοί που απασχολούνται στο χώρο μας οι οποίοι στο νομό μας είναι ένας αρκετός αριθμός, δεν καταλαβαίνουμε γιατί πρέπει να είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ. Έχουν εργασιακή σχέση με τον φορέα που λέγεται ΟΑΕΕ. Παλιότερα μέχρι το 1985 όλοι αυτοί οι οδηγοί ήταν στο ΤΣΑ. Για ειπρακτικούς λόγους τους μετέφεραν στο ΙΚΑ και εμείς ζητάμε προαιρετικά όποιος θέλει να ασφαλισθεί στον ΟΑΕΕ».

Επίσης, αίτημα είναι η μη έκδοση νέων αδειών. «Κάθε τέσσερα περίπου χρόνια το συνδικάτο της Ομοσπονδίας των Αθηνών συναντά τον υπουργό Μεταφορών και ζητά επειδή τα ταξί σε όλη την Ελλάδα είναι πολλά ο κάθε νομάρχης να μην έχει το δικαίωμα να εκδίδει νέες άδειες. Αυτό γίνεται εδώ και πολλά χρόνια. Ο νυν υπουργός δεν δέχεται αυτό το αίτημα και δεν το υπογράφει».

Καταπάτηση της πιάτσας από ιδιώτες

Στην ανακοίνωσή τους με τα αιτήματα της απεργίας ο Σύλλογος Ιδιοκτητών ταξί και ραδιοταξί Κομοτηνής συμπεριέλαβε και αιτήματα που αφορούν σε θέματα τοπικά. Συγκεκριμένα ζητά την καλύτερη συντήρηση των ήδη υπαρχόντων και νέων χώρων στάθμευσης ταξί. «Οι χώροι στάθμευσης που σήμερα υπάρχουν στο κέντρο της πόλης καταπατώνται από ιδιωτικά αυτοκίνητα. Δεν υπάρχει χώρος παρκαρίσματος και λόγω του κυκλοφοριακού προβλήματος για τις διάφορες ανάγκες του ο πολίτης σταθμεύει στους χώρους που είναι για τα ταξί με το αιτιολογικό ότι σε δύο λεπτά θα τελειώσει τη δουλειά του. Οι χώροι όμως είναι συγκεκριμένοι και χωρούν μόνο επτά ή πέντε ταξί. Δύο αυτοκίνητα αν σταματήσουν αναγκαστικά τα ταξί θα μείνουν έξω με αποτέλεσμα να εμποδίζουν όλους τους διερχόμενους. Και ξέρετε η άσχημη εικόνα δεν επιβαρύνει αυτούς που παρανόμως έχουν σταθμεύσει στην πιάτσα αλλά στο διπλοπαρκάρισμα των ταξιτζήδων οι οποίοι διπλοπαρκάρουν γιατί η πιάτσα έχει καταληφθεί. Εφόσον υπάρχουν χώροι με την πινακίδα πιάτσα ταξί ζητάμε να γίνεται η ανάλογη διαγράμμιση από το δήμο, γιατί είναι ευθύνη του. Αν δεν μπορεί ο δήμος μπορούμε να την αναλάβουμε εμείς και κάθε δέκα μέρες να γράφουμε ότι το σημείο εκείνο είναι πιάτσα ταξί».

Ο κ. Καζάκος
τονίζει ότι δεν θέλουν άλλες πιάτσες ταξί «αρκεί να ελευθερωθούν οι ήδη υπάρχουσες. Το κακό είναι ότι οι πιάτσες καταπατώνται και από την άλλη υποστηρίζεται ότι ο ταξιτζής είναι αυτός που δεν σέβεται. Τι να σεβασθώ; Πάω να βγάλω το ψωμί μου και να εξυπηρετήσω τον κόσμο. Πώς λοιπόν θα εξυπηρετήσω το κοινό όταν η πιάτσα είναι κατειλημμένη. Διαμαρτύρεται ο κόσμος ότι η πιάτσα δεν έχει ταξί. Μα πώς να έχει αφού κινδυνεύει».

Σωστότερη λειτουργία των Mini bus

Ένα άλλο αίτημα του συλλόγου είναι η σωστότερη λειτουργία των Mini bus και των μεγάλων αστικών λεωφορείων. «Το πρόβλημα αυτό έπρεπε να το θέτουν οι πολίτες και όχι εμείς να είμαστε αυτοί που βλέπουν με κακό μάτι τη λειτουργία τους. Έχουν γίνει λάθος σχεδιασμοί που αφορούν στη λειτουργία τους και λόγω του κυκλοφοριακού προβλήματος το πρόβλημα επιτείνεται. Δεν μπορεί η αφετηρία των αστικών να βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Ένα ιδιωτικό αυτοκίνητο αν βρίσκεται στη στάση του αστικού αναγκαστικά εκείνα τα πέντε ή οκτώ μέτρα είναι λίγα για δύο οχήματα, τα οποία αν συναντηθούν στην αφετηρία αναγκάζεται το ένα να είναι διπλοπαρκαρισμένο και να εμποδίζει τους διερχόμενους».

Να σταματήσει η Νομαρχία και η Δημαρχία να κάνει τον μεταφορέα

Ένα επίσης θέμα που θέτει ο σύλλογος είναι να σταματήσει η δημαρχεία και η νομαρχία «να υποκλέπτουν» το μεταφορικό έργο που ανήκει στα ταξί. «Δεν έχουν καμία δουλειά ο δήμαρχος ή ο νομάρχης να κάνει το μεταφορέα και να εκτελεί συγκοινωνιακό έργο. Δεν έχει τέτοια δικαιοδοσία ο δήμαρχος. Βάζει το καποδιστριακό λεωφορείο και κάνει οποιεσδήποτε μεταφορές μιας ομάδας ή ενός πολιτιστικού συλλόγου και τον μετακινεί. Δεν έχει το δικαίωμα αυτό. Έχει ένα μικρό λεωφορείο ο δήμος και με αυτό μεταφέρει μαθητές από το Ανθοχώρι για να πάνε σχολείο. Πού είναι τα δημόσια συγκοινωνιακά μέσα; Πού είναι το ΚΤΕΛ, το Αστικό, η Δημοτική Συγκοινωνία; Έρχεται ο δήμος να κάνει δωρεάν μεταφορά με το λεωφορείο του. Γιατί να μη χρησιμοποιήσει ταξί για να καλύψει αυτές τις ανάγκες; Η Νομαρχία γιατί επιτρέπει το δήμο να μισθώνεται από αυτήν; Στο δήμο Σαπών μισθώνεται ο δήμος με λεωφορείο για να κάνει μεταφορά μαθητών από τον Έβρενο στο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Σαπών. Στην προκήρυξη αναφέρει ότι η μεταφορά θα γίνεται από το δήμο Σαπών. Το ερώτημα είναι τι δουλειά έχει ο δήμος Σαπών; Είναι συγκοινωνιακός φορέας ο δήμος και ο κάθε δήμος; Όλα αυτά δεν δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό στην τάξη των ταξί ή των αστικών ή των υπεραστικών»;

Α.Π.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.