Ημεριδα για την ηλεκτρονικη εξυπηρετηση πολιτων του Δημου Κομοτηνης

Ημερίδα με θέμα: «Ηλεκτρονική Πύλη Εξυπηρέτησης Πολιτών του Δήμου Κομοτηνής» πραγματοποιήθηκε χθες στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» που υλοποιεί ο Δήμος Κομοτηνής.

Στόχος είναι η άμεση εξυπηρέτηση και ενημέρωση του πολίτη μέσα από την ιστοσελίδα του Δήμου Κομοτηνής www.komotini.gr. και το τηλεφώνο 25310-85001. Έτσι, οι πολίτες από κάθε γωνιά του κόσμου και όχι μόνο της Ελλάδας θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται, όσον αφορά την υποβολή αιτήσεων πιστοποιητικών δημοτολογίου, αιτημάτων και καταγγελιών, την πληρωμή δημοτικών φόρων και προστίμων ΚΟΚ, καθώς επίσης και την ενημέρωση για όλες τις αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων, την παρακολούθηση των οφειλών του προς τον Δήμο και τη συμμετοχή στην ηλεκτρονική δημοσκόπηση του Δήμου.

Την ηλεκτρονική πύλη εξυπηρέτησης πολιτών του Δήμου Κομοτηνής παρουσίασε ο Χρίστος Χρυσός από την Εταιρεία OTS A.E. Πρόκειται για το έργο, το οποίο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την ALTEC και το οποίο προσφέρει πλέον στον πολίτη την εξυπηρέτηση μέσα από την ιστοσελίδα του Δήμου Κομοτηνής www.komotini.gr. και το τηλέφωνο 25310-85001. Στόχος του είναι η άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη και η άμεση ενημέρωσή του, σε μια προσπάθεια «να αποσυμφορήσουμε όσο γίνεται τον ίδιο τον Δήμο και τους υπαλλήλους του, αλλά και τις ουρές που δημιουργούνται στον Δήμο».

Έτσι, δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες από κάθε γωνιά του κόσμου και όχι μόνο της Ελλάδας να εξυπηρετούνται, όσον αφορά την υποβολή αιτήσεων πιστοποιητικών δημοτολογίου, αιτημάτων και καταγγελιών, την πληρωμή δημοτικών φόρων και προστίμων ΚΟΚ, καθώς επίσης και την ενημέρωση για όλες τις αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων, την παρακολούθηση των οφειλών του προς τον Δήμο και τη συμμετοχή στην ηλεκτρονική δημοσκόπηση του Δήμου μέσω Internet και τηλεφώνου.

Η ηλεκτρονική πύλη είναι επισκέψιμη εδώ και πολύ καιρό, όπως ανέφερε ο κ. Χρυσός. «Το έργο αφορούσε κυρίως ένα κομμάτι της πύλης που είναι η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση και αυτό παρουσιάζεται μέσα από την πύλη ως ένας σύνδεσμος. Μέσα από τον σύνδεσμο ηλεκτρονικής υπηρεσίας μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση σε όλες τις καινούριες ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει το site».

Να σημειωθεί ότι στα πλαίσια του έργου «Κοινωνία της Πληροφορίας» έγινε μια πλήρης εκπαίδευση σε όλο το προσωπικό του Δήμου Κομοτηνής, το οποίο θα ασχολείται με το site. «Εκπαιδεύτηκαν αρκετά τμήματα του Δήμου ώστε να είναι πλέον γνώστες του αντικειμένου και να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε διάφορα αιτήματα και αιτήσεις που θα κάνουν οι πολίτες».

Όσο για την ανταπόκριση των πολιτών σ’ αυτή την προσπάθεια, ο κ. Χρυσός ισχυρίστηκε ότι εξαρτάται από τον Δήμο, δηλαδή «είναι καθαρά στο χέρι του Δήμου το πώς θα χρησιμοποιήσει αυτό το εργαλείο, το οποίο είναι πλήρως επεξεργάσιμο από τον ίδιο τον Δήμο για να έχει και την άμεση ανταπόκριση από τους πολίτες».

Σε περίπτωση πληρωμής των οφειλών του μέσω των πιστωτικών καρτών, ο δημότης θα έχει αποδεικτικό εκτυπώσιμο, όπως εξήγησε ο ίδιος. Συγκεκριμένα, πρόκειται για μια ασφαλή διαδικασία -καθώς γίνεται από διατραπεζικό σύστημα μιας συγκεκριμένης τράπεζας. «Στην προκειμένη περίπτωση ισχύει το ίδιο σύστημα μ’ αυτό του e-banking. Στην οθόνη του υπολογιστή εμφανίζεται ένα αποδεικτικό, το οποίο ο ενδιαφερόμενος μπορεί να το εκτυπώσει».

Ο δήμαρχος Κομοτηνής Δημήτρης Κοτσάκης,
από πλευράς του, υπενθύμισε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μια σειρά προγραμμάτων που υλοποιούνται στα πλαίσια της «Κοινωνίας της Πληροφορίας», όπως είναι οι οπτικές ίνες, τα γεωγραφικά συστήματα με τα οποία αναμένεται να γίνει η ψηφιοποίηση χαρτών και υπηρεσιών του Δήμου.

Αναφερόμενος στην ημερίδα με θέμα: «Ηλεκτρονική Πύλη Εξυπηρέτησης Πολιτών του Δήμου Κομοτηνής», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας», υποστήριξε ότι αφορά τις δυνατότητες που παρέχει πλέον ο Δήμος στους δημότες ώστε «να καταθέτουν ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά αιτήματα που θα μπορεί να το παρακολουθεί μέσω του διαδικτύου. Επίσης, θα γίνεται η ηλεκτρονική πληρωμή οφειλών των δημοτών προς τον Δήμο, με απώτερο σκοπό να μην χρειάζεται ο δημότης να προσέρχεται στον Δήμο και να περιμένει στ σειρά για να εξοφλήσει οικονομικές υποχρεώσεις».

Μαρία Παπαδοπούλου

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.