Η βιοαιθανολη και η κριση στη Μεση Ανατολη φερνουν αυξησεις στα καυσιμα

«Η υψηλή φορολογία, το μεγάλο πρόβλημα στην τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα» τονίζει ο ΣΕΕΠΕ

Χρήστος Ταπατζάς, Πρόεδρος Πρατηριούχων Ροδόπης
«Όσο οι τιμές ανεβαίνουν, τα πρατήρια δεν μπορούν να τις κρατήσουν χαμηλά»

Αίσθηση αλλά και ανησυχία έχει προκαλέσει η πρόσφατη αύξηση της τάξης των 2,5 λεπτών/ λίτρο στην τιμή της βενζίνης, με ενδεχόμενη κλιμάκωση αυτής εντός των επόμενων ημερών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του παρατηρητηρίου υγρών καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κατά την εκπνοή του 2019 η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης  (95 οκτ.) βρισκόταν στο 1,596 ευρώ με τον αριθμό αυτό να ανέρχεται χθες 8 Ιανουαρίου στο 1,618 ευρώ.

Αναλυτικότερα, το κοστολόγιο των καυσίμων κατά τα τέλη του 2019 διαμορφωνόταν ως εξής: Αμόλυβδη 100 οκτ.  1,815, Super  1,750, Diesel Κίνησης  1,393, Υγραέριο κίνησης (Autogas)  0,800, Diesel Θέρμανσης Κατ΄οίκον  1,073, ενώ οι τρέχουσες τιμές είναι: Αμόλυβδη 100 οκτ. 1,828, Super  1,725, Diesel κίνησης 1,398, Υγραέριο κίνησης (Autogas) 0,809, Diesel Θέρμανσης Κατ΄ οίκον 1,080.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος πρατηριούχων Ροδόπης κ. Χρήστος Ταπατζάς, η εν λόγω αύξηση προέκυψε αφενός από την προσθήκη της βιοαιθανόλης, του «πράσινου» δηλαδή υποκατάστατου των παραδοσιακών καυσίμων και αφετέρου από την κρίση στην Μέση Ανατολή ανάμεσα σε Αμερική και Ιράν.

«Τις τελευταίες 3 εβδομάδες παρατηρούμε ότι ανεβαίνουν τόσο οι διεθνείς τιμές όσο και η διυληστηριακή τιμή του καυσίμου κάτι το οποίο δεν γνωρίζουμε αν θα συνεχιστεί» σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του συνδέσμου πρατηριούχων Ν. Ροδόπης, εξηγώντας παράλληλα πως «όσο οι τιμές ανεβαίνουν, τα πρατήρια δεν μπορούν να κρατήσουν τις τιμές χαμηλά».

Ο κ. Ταπατζάς δεν παρέλειψε να επισημάνει πως το επίπεδο των τιμών στην πόλη της Κομοτηνής συγκριτικά με την υπόλοιπη Ελλάδα, βρίσκεται σε λογικά πλαίσια, εξηγώντας πως δεν μπορούν να γίνουν προβλέψεις σε σχέση με το κοντινό ή απώτερο μέλλον.

ΣΕΕΠΕ: Καμία ανησυχία για τις αυξήσεις

Αξίζει να σημειωθεί πως με αφορμή τα δημοσιεύματα που αφορούν στις αυξήσεις των τελευταίων ημερών, ανακοίνωση εξέδωσε και ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, τονίζοντας πως παρότι δεν μπορεί να υπάρξει πρόβλεψη για τις μελλοντικές εξελίξεις των διεθνών τιμών, αφού αυτές μπορεί να επηρεασθούν από διάφορα απρόβλεπτα γεγονότα, σήμερα και με βάση τα υφιστάμενα δεδομένα, δεν διακρίνεται να υπάρχει κάποια ιδιαίτερη ανησυχία για το ενδεχόμενο σημαντικής αύξησης των τιμών.

Στην ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμός υπογραμμίζει πως όντως, από τις αρχές του έτους, υπάρχει μία αύξηση στην τιμή της βενζίνης, τονίζοντας ωστόσο πως αυτή οφείλεται αποκλειστικά στην πρόσμιξη βιοαιθανόλης.

Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου 2020 έχει τριπλασιαστεί η υποχρεωτική πρόσμιξη από 1% στο 3,3% βιοαιθανόλης στις βενζίνες, λόγω της συμμόρφωσης της Ελλάδας στην Οδηγία για ενεργειακή εξοικονόμηση, όπως προκύπτει και από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα με σκοπό πιο φιλικά καύσιμα προς το περιβάλλον. Ωστόσο και παρά την αύξηση κόστους λόγω βιοαιθανόλης, οι σημερινές λιανικές τιμές της βενζίνης κινούνται στο επίπεδο των τιμών του δεύτερου τριμήνου του 2019.

Το μεγάλο πρόβλημα στην τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα παραμένει η υψηλή φορολογία, καταλήγει η ανακοίνωση, στην οποία γίνεται γνωστό πως «για κάθε 10 ευρώ που καταβάλλει για βενζίνη τα 6,5 ευρώ (δηλαδή το 65%) είναι φόροι και δασμοί ενώ μόνο τα 0,6 ευρώ (το 6%) αντιστοιχεί συνολικά στο μικτό περιθώριο των Εταιρειών Εμπορίας, των πρατηριούχων και της εφοδιαστικής αλυσίδας».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.