Η Θρακη πληρωνει τωρα και το κοστος των «τρελλων» διοδιων

Το ελληνικό δημόσιο θα δαπανήσει 6 εκατομμύρια ευρώ για να φτιάξει σταθμούς διοδίων που πρέπει να καταργηθούν εντός του 2017! - Οι τρεις προτάσεις του ΤΕΕ Θράκης που έπεσαν στο τραπέζι στην σύσκεψη της Αλεξανδρούπολης

Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε το πρωί του Σαββάτου στο δημαρχείο Αλεξανδρούπολης μετά από πρόσκληση όλων των φορέων της Θράκης από τον πρόεδρο της ΠΕΔ, Βαγγέλη Λαμπάκη, για την αντιμετώπιση του προβλήματος των διοδίων, που μετά την προσθήκη των νέων σταθμών τους επόμενους μήνες στην Θράκη και την Μακεδονία, καθιστούν πλέον το κόστος της μετακίνησης και της χρήσης της Εγνατίας Οδού από δυσβάσταχτο έως απαγορευτικό.
 
Παρόντες στην σύσκεψη οι βουλευτές Καϊσάς και Στογιαννίδης του ΣΥΡΙΖΑ, Δημοσχάκης της Ν.Δ., εκπρόσωπος του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης,  Ιλχάν Αχμέτ, οι δήμαρχοι Ορεστιάδας, Διδυμοτείχου και Μαρωνείας-Σαπών, εκπρόσωποι της τοπικής εκκλησίας, των δήμων της Θράκης, του ΤΕΕ και των πολιτικών κομμάτων.
 
Κοινή συνισταμένη όλων των τοποθετήσεων ότι η επιβολή των διοδίων της Μέστης θα λειτουργήσει καταστροφικά για την οικονομία της Θράκης και θα επιβαρύνει δραματικά το κόστος μεταφορών και των μετακινήσεων των πολιτών και ιδιαίτερα εκείνων των πληθυσμιακών ομάδων που χρησιμοποιούν σε τακτική βάση το πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης. 
 
Αποφασίστηκε από την σύσκεψη να εξουσιοδοτηθεί ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης να υποβάλει το κοινό ψήφισμα των φορέων στον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ στην Αθήνα ενώ ζητήθηκε να ενημερωθεί προσωπικά με επιστολή και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
 
Συγκεκριμένος και αποκαλυπτικός ως προς το περιεχόμενο του θεσμικού πλαισίου των νέων διοδίων, υπήρξε ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ Θράκης, Αργύρης Πλέσιας ο οποίος τόνισε ότι το 2017 είναι το έτος έναρξης εφαρμογής των αναλογικών διοδίων, όπως προβλέπει ο νόμος 4388 του 2016 ο οποίος αντικατέστησε την ΚΥΑ 1686 του 2014, η οποία με τη σειρά της θεσμοθέτησε τα διόδια της Μέστης. Στόχος των διοδίων είναι η αποπληρωμή των δαπανών κατασκευής και λειτουργίας, η συντήρηση και η βελτίωση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της, με ελάχιστη χρέωση 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Στην ίδια ΚΥΑ του 2014, προβλεπόταν η εφαρμογή ολοκληρωμένου αναλογικού συστήματος διοδίων με ημερομηνία έναρξης από το 2017.
 

Μάλιστα, ο νόμος όριζε ότι δεν θα γινόταν κανένας άλλος μετωπικός σταθμός διοδίων(!) μέχρι της εφαρμογής των αναλογικών διοδίων. Φευ, όμως, χρειάστηκαν μόνο δύο μήνες και τον Αύγουστο του 2016, έρχεται τροποποίηση του νόμου που μιλάει για αρχική λάθος εκτίμηση και θέτει εκ νέου την πρόβλεψη της ΚΥΑ του 2014 για την κατασκευή και λειτουργία στη Μέστη! 
 
Αυτή τη διάταξη έρχεται να υλοποιήσει τώρα το ΤΑΙΠΕΔ. Στον ίδιο νόμο, τίθεται το ζήτημα της απαγόρευσης κυκλοφορίας στο παλαιό εθνικό δίκτυο οχημάτων άνω των τριών τόνων, με εξαιρέσεις που θα ορίζονται και περιγράφονται στις οικείες διατάξεις. Με άλλα λόγια, ισχύει η απαγόρευση μετακίνησης βαρέων οχημάτων στην Εγνατία Οδό με πρόστιμο 1.000 ευρώ στον οδηγό και 1.000 ευρώ στον ιδιοκτήτη. 

Οι προτάσεις του ΤΕΕ Θράκης 

Οι προτάσεις του ΤΕΕ Θράκης, όπως εκφράστηκαν από τον κ. Πλέσια για τις από εδώ και πέρα ενέργειες για τα διόδια της Μέστης, συμπυκνώνονται σε τρία σημεία:
 
Α) «Να διεκδικήσουμε με νομικό τρόπο πριν την οποιαδήποτε εγκαθίδρυση διοδίων, την κοστολόγηση τους ώστε να αποδεικνύεται με βάση την ισχύουσα ΚΥΑ, τι πληρώνουμε μέσα από τα διόδια. Για να εφαρμοστεί η ΚΥΑ δηλαδή, πρέπει να καθοριστεί πρώτα το κόστος».
 
Β) «Επειδή προβλέπει η ΚΥΑ να λειτουργήσουν τα αναλογικά διόδια μέσα στο 2017 και επειδή τα μετωπικά δεν μπορούν να ενταχθούν στο αναλογικό σύστημα, πρέπει να προσφύγουμε με την λογική της διασπάθισης του δημοσίου χρήματος εναντίον του ελληνικού δημοσίου. Αυτή την στιγμή δίνονται από το ελληνικό δημόσιο 6 εκατομμύρια ευρώ για κάτι που θα έχει λειτουργία λίγων μηνών και ενδεχομένως να μην λειτουργήσει καν εντός του 2017! Όποιος επιμένει δηλαδή ότι αυτό το πράγμα έχει συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα και στην συνέχεια σταματάει η εφαρμογή του, σπαταλάει το δημόσιο χρήμα».
 
Γ) «Δυναμικότερη διασφάλιση της δημόσιας περιουσίας. Στοχευμένα, μία φορά την εβδομάδα, θα κλείνουμε έναν παράδρομο που κυκλοφορούν βαρέα οχήματα παρανόμως και θα καλούμε την τροχαία να τους γράψει!» 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.