«Η Περιφερεια ΑΜΘ πρεπει να εχει σαφη και ενεργη αναμιξη στην ληψη αποφασεων, για τις ακτοπλοικες συγκοινωνιες Θασου και Σαμοθρακης»

Μεταφορά αρμοδιοτήτων προς την περιφερειακή αυτοδιοίκηση ζητά η «Περιφερειακή Σύνθεση»

Μετακύλυση αρμοδιοτήτων από το κεντρικό κράτος στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, ζητά με ανακοίνωσή της η Περιφερειακή Σύνθεση, λαμβάνοντας αφορμή από το πρόσφατο πρόβλημα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης.

«Τόσο η Σαμοθράκη όσο και το νησί της Θάσου, που συνδέονται με την ηπειρωτική ενδοχώρα ακτοπλοϊκώς, παρουσιάζουν κατά καιρούς προβλήματα τόσο στον συντονισμό, όσο και στην εύρυθμη λειτουργία των δρομολογίων τους» σημειώνει αρχικά η περιφερειακή παράταξη θυμίζοντας ότι σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, την αρμοδιότητα αυτή την έχει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), που συνεδριάζει στον Πειραιά και λειτουργεί υπό την διοίκηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Παραθέτοντας το ιστορικό του πρόσφατου προβλήματος που προέκυψε, με την βλάβη στο πλοίο της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη, η «Περιφερειακή Σύνθεση» επισημαίνει ότι «μετά από πιέσεις των τοπικών φορέων του νησιού και της αυτοδιοίκησης και με την προοπτική ότι στο ακριτικό νησί ήταν προγραμματισμένη, η θετική ούτως ή άλλως, επίσκεψη του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα για τα Θεοφάνεια, η λύση ήρθε μετά από “συντονισμένες ενέργειες, με σκοπό την εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού”, όπως ανέφερε το Υπουργείο σε ανακοίνωσή του».

Χωρίς να αμφισβητεί λοιπόν την καλή πρόθεση τόσο της Κυβέρνησης όσο και του Υπουργείου Ναυτιλίας στο να βρίσκονται βιώσιμες λύσεις, για τις ανάγκες διασύνδεσης της νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας, όπως διευκρινίζει, η περιφερειακή παράταξη τονίζει πως «ήρθε ο καιρός να απαιτήσουμε συγκροτημένα και με τεκμηριωμένα επιχειρήματα, ώστε μέρος της αρμοδιότητας που θα αποφασίζει τον προσδιορισμό των ακτοπλοϊκών δρομολογίων μέσα στην χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, να περιέλθει σε Επιτροπή, όπου τον κύριο ρόλο του συντονιστή θα έχει ο θεσμός της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης».

Παράλληλα σημειώνει ότι «δεν πρέπει να μας διαφεύγει και το θέμα των δρομολογίων μεταξύ Θάσου – Κεραμωτής και Πρίνου – Καβάλας, όπου μια τέτοια Επιτροπή με την συμμετοχή και του Λιμεναρχείου, των Δήμων και φορέων της Περιφερειακής Ενότητας ή των Περιφερειακών Ενοτήτων που έχουν αυτό το μεταφορικό αντικείμενο (Επιμελητήρια, Εμπορικοί Σύλλογοι, φορείς Τουρισμού κ.λ.π.) , θα ήταν σε θέση να δίνουν καλύτερες και ταχύτερες λύσεις, με την συμβολή και την συμμετοχή και των Ακτοπλοϊκών Εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας». 

Χριστόδουλος Τοψίδης «Να ξεπεράσουμε το σύνδρομο του υπερσυγκεντρωτισμού της δημόσιας διοίκησης»

Μάλιστα στο θέμα τοποθετήθηκε και ο επικεφαλής της «Περιφερειακής Σύνθεσης» και υποψήφιος περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, επικεφαλής αναφέροντας πως «ήρθε ο καιρός να ξεπεράσουμε το σύνδρομο του υπερσυγκεντρωτισμού της δημόσιας διοίκησης. Ορισμένα ενδοπεριφερειακά θέματα, όπως ο ορισμός και η λειτουργία μιας Επιτροπής, που θα διευθετεί ζητήματα επιβατικών και εμπορικών μεταφορών, εντός της χωρικής της επικράτειας, να γίνει πράξη. Η ανάπτυξη, οι ποικίλες δραστηριότητες πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα, αλλά προδήλως ο τουρισμός και το εμπόριο, ζητούν άμεσες και ευέλικτες λύσεις. Ο ένας και μοναδικός εκπρόσωπος που υποδεικνύεται από την Ένωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε.), στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) δεν αρκεί, μια και υπάρχουν ζητήματα ανά περιφέρεια, τα οποία έχουν τις ιδιαιτερότητές τους. Πρέπει με ειλικρινή διάλογο και επιχειρήματα να κάμψουμε την “αγκύλωση” αυτή. Είναι μια από τις προτεραιότητές μας, ως νέα διοίκηση της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. εφόσον μας επιλέξουν οι πολίτες της».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.