Η Google συστησε στην Κομοτηνη το «κλειδι» για την αναπτυξη του τουρισμου

Περιορισμένη η ανταπόκριση των τοπικών επαγγελματιών περισσότεροι οι της Ξάνθης

Οι δυνατότητες ανάπτυξης που μπορεί να δώσει η διαδικτυακή παρουσία μιας επιχείρησης αναλύθηκαν στο σεμινάριο του Grow Greek Tourism Online που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 13 Απριλίου στην Κομοτηνή. Το κοινό, αποτελούμενο κατά κύριο λόγο από επαγγελματίες του τουρισμού που δραστηριοποιούνται στην Ξάνθη με την παρουσία της Ροδόπης να είναι αισθητά μικρότερη, είχε την ευκαιρία να μάθει τις δυνατότητες που δίνει το διαδίκτυο για να προχωρήσουν της επιχείρησή τους ένα βήμα παραπέρα και στην αναγνωρισιμότητα αλλά και στην προσέγγιση νέων αγορών.
 
Αξίζει να σημειωθεί πως στην Ελλάδα η ψηφιακή παρουσία των επιχειρήσεων τουρισμού βρίσκεται στο 10%, τη στιγμή που στην Ευρώπη ο μέσος όρος φτάνει το 50%, ενώ μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί δείχνουν ότι τυχόν αύξηση του ποσοστού κατά 10% (δηλαδή στο 20% για την Ελλάδα) μεταφράζεται σε αύξηση του ΑΕΠ της χώρας κατά 3%! 

Στέλιος Ντουράκης «Η γενικότερη παρουσία μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο ενισχύει τόσο την επιχείρηση όσο και τον επισκέπτη»

Το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online, μια πρωτοβουλία της Google σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤΥ και τον ΣΕΤΕ, ξεκίνησε πειραματικά από την Κρήτη το 2014, την επόμενη χρονιά επεκτάθηκε σε 5 προορισμούς, ενώ φέτος επεκτείνεται σε όλη την Ελλάδα.
 
Ομιλητής στην εκδήλωση της Κομοτηνής ήταν ο online advisor του προγράμματος κ. Στέλιος Ντουράκης ο οποίος τόνισε πως το φετινό πρόγραμμα έχει τρείς άξονες: ο πρώτος και κυριότερος αποτελείται από 20 νέους, οι οποίοι είναι «απλωμένοι» σε όλη την Ελλάδα και έρχονται σε επαφή με τους επαγγελματίες του τουρισμού με τρείς τρόπους: είτε κανονίζοντας ένα ραντεβού στο χώρο της εργασίας για να αναλύσουν τις ανάγκες της επιχείρησης, σεμινάρια όπως αυτό της Τετάρτης, είτε μια πιο σύντομη ενημέρωση χωρίς συνάντηση. Ο δεύτερος άξονας είναι η online εκπαιδευτική πλατφόρμα της Google, την οποία μπορεί οποιοσδήποτε να την παρακολουθήσει, είτε ασχολείται με τον τουρισμό είτε όχι, παίρνοντας και πιστοποίηση, ενώ ο τρίτος αφορά σε εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται το πρόγραμμα, πραγματοποιώντας πιο εξειδικευμένες παρουσιάσεις σε πανεπιστήμια για τους τελειόφοιτους και απόφοιτους ανερχόμενους επαγγελματίες του Τουρισμού.
 
Ο κ. Ντουράκης σημείωσε πως τα αποτελέσματα από την ψηφιακή ιστοσελίδα μιας επιχείρησης, μπορούν να εφαρμοστούν έμμεσα και στην ίδια την επιχείρηση, φέρνοντας ως παράδειγμα τη δυνατότητα να έχει ο επιχειρηματίας εικόνα από ποιες χώρες επισκέπτονται συχνότερα στην ιστοσελίδα, κατανοώντας έτσι το κοινό που ενδιαφέρεται και δίνοντάς του επιπλέον τρόπους για να προσεγγίσει αυτές τις αγορές, ή ακόμα και να μεταφράσει την ιστοσελίδα του για να απευθύνεται στους κύριους επισκέπτες στη γλώσσα τους.
 
Επιπλέον η γενικότερη παρουσία της επιχείρησης στο διαδίκτυο, όπως εξήγησε ο κ. Ντουράκης, ενισχύει και την εξυπηρέτηση του επισκέπτη, που θα μπορεί να τη βρίσκει στους χάρτες, ή να βελτιστοποιήσει την ιστοσελίδα για κινητά, αλλά και να βελτιώσει τη διαφήμισή του στο διαδίκτυο.
 
Αναφερόμενος δε στην ανταπόκριση των επαγγελματιών σε αυτές τις δράσεις της Google ο ίδιος παρατήρησε ότι το ενδιαφέρον των επαγγελματιών είναι μεγάλο, παρόλο που υπάρχουν δυσκολίες, κυρίως στην προσέγγιση τους. «Βλέπουμε ότι το κοινό έχει μια μικρή καχυποψία, γιατί όλο αυτό είναι δωρεάν» τόνισε, σημειώνοντας όμως πως όταν προχωρήσει η επαφή συνήθως οι επαγγελματίες αγκαλιάζουν την προσπάθεια και μεταδίδουν την εμπειρία τους σε συναδέρφους τους με μεγάλη ευχαρίστηση.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.