Για τις διαφορες σας με την Περιφερεια υπαρχει και ο Περιφερειακος Συμπαραστατης της ΑΜΘ

Αργύρης Χουρμουζέλης, Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης ΑΜΘ: «Ο Περιφερειακός Συμπαραστάτης είναι εδώ για να λύσει, ή έστω να επιχειρήσει να λύσει τα τυχόν προβλήματα των πολιτών με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας»

Προσπάθεια να αναδειχθεί ο ρόλος που μπορεί να παίξει ο Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης της ΑΜΘ, κάνει ο κ. Αργύρης Χουρμουζέλης, ο οποίος από το Νοέμβριο του 2019 κατέχει τη θέση, με στόχο την διευκόλυνση της επαφής των πολιτών με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, καθώς και την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν μεταξύ τους.

Βέβαια η πανδημία του κορωνοϊού έφερε περιορισμό και της δραστηριότητας του θεσμού, για αντικειμενικούς λόγους, όμως επειδή τα προβλήματα παραμένουν και πολλές φορές μπορεί να προκύπτουν και καινούρια λόγω της κατάστασης, ο κ. Χουρμουζέλης ελπίζει πως θα μπορέσει το κοινό να κατανοήσει την χρησιμότητα του θεσμού και να αγκαλιάσει τη λειτουργία της.

Πριν την πανδημία υπήρχε μια ροή θεμάτων στο γραφείο, που διαταράχθηκε από την έλευση της πανδημίας, και αυτό θέλει να ανατρέψει ο κ. Χουρμουζέλης. Ήδη έχουν εξυπηρετηθεί περίπου 10 υποθέσεις, ενώ υπάρχει προσέλευση πολιτών οι υποθέσεις των οποίων δεν αφορούν την Περιφέρεια, αλλά είτε το Δήμο, είτε άλλες υπηρεσίες, για τις οποίες δεν μπορεί να επιληφθεί ο ίδιος.

Απαραίτητο οι πολίτες να «γνωρίσουν» τον Περιφερειακό Συμπαραστάτη

Ο θεσμός του Περιφερειακού Συμπαραστάτη είναι σχετικά καινούριος, και ενώ δημιουργήθηκε το 2010 με τον Καλλικράτη, δεν είναι ευρέως γνωστός στους πολίτες της περιφέρειας.

Σε αυτό δεν βοήθησε το γεγονός ότι ενώ στην πρώτη θητεία υπήρχε συμπαραστάτης, δεν κατάφερε να επιλεχθεί στην δεύτερη, οπότε δεν υπήρχε η συνέχεια που χρειάζεται για να μείνει στη συνείδηση του κοινού η παρουσία του.

Όμως ο θεσμός καθιερώθηκε για να εξυπηρετεί τους πολίτες στις συναλλαγές τους με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, ανέφερε ο κ. Χουρμουζέλης, ώστε αν προκύψει κάποιο πρόβλημα, να μην χρειαστεί να προσφύγουν σε δικαστήρια ή τη διοίκηση, αλλά να μπορούν να απευθυνθούν σε αυτόν, ώστε να επιχειρηθεί γρηγορότερα η επίλυση του προβλήματος, αν είναι δυνατόν.

Όταν λοιπόν κάποιο αίτημα ενός πολίτη, που έχει υποβάλλει σε υπηρεσία της Περιφέρειας, δεν ικανοποιείται, ή καθυστερεί να ικανοποιηθεί, και αυτός πιστεύει πως κακώς δεν γίνεται αυτό, προσφεύγει στον Περιφερειακό Συμπαραστάτη. Ο κ. Χουρμουζέλης με τη σειρά του επικοινωνεί με την υπηρεσία, ζητά τις απόψεις της για το λόγο για τον οποίο δεν ικανοποιείται αυτό, με προφορική ή έγγραφη επικοινωνία.

Στη συνέχει ελέγχει αν αυτό που η υπηρεσία ισχυρίζεται είναι νόμιμο, και αν πράγματι οφείλει η υπηρεσία να ικανοποιήσει το αίτημα, και εκφέρει την απόφαση του την οποία κοινοποιεί και στις δύο πλευρές, προκειμένου να συμμορφωθεί, αν χρειάζεται, κάποια από τις δύο πλευρές.

Βέβαια ο Περιφερειακός Συμπαραστάτης δεν έχει εκτελεστικές αρμοδιότητες, δεν μπορεί δηλαδή να υποχρεώσει την συμμόρφωση, η παρατήρηση όμως υπάρχει, και την διαθέτει και ο πολίτης. Στην αντίθεση περίπτωση, αν δηλαδή το αίτημα που πολίτη δεν είναι νόμιμο ή δεν μπορεί να ικανοποιηθεί, τότε η αρμοδιότητά του είναι να πείσει τον πολίτη πως το αίτημά δεν μπορεί να ικανοποιηθεί από αυτή την υπηρεσία και να τον παραπέμψει στη σωστή, ή αν δεν μπορεί να ικανοποιηθεί από τις υπηρεσίες της περιφέρειας, να τον ενημερώσει και αν είναι δυνατόν να τον κατευθύνει που πρέπει να απευθυνθεί.

Αυτή η διαδικασία τελειώνει το μέγιστο σε ένα μήνα, επισήμανε, οπότε αν ο πολίτης έχει τη διαφορά, δεν θα γίνει κάτι αν την ακολουθήσει, πριν προσφύγει στα δικαστήρια που περιλαμβάνουν ψυχοφθόρες και πολυδάπανες διαδικασίες. «Είναι μια διαμεσολάβηση που γίνεται χωρίς δικαστήρια, αμισθί, που πιθανώς να αποδώσει για να ικανοποιηθεί το αίτημά του, ή να καθοδηγηθεί σωστά για να ικανοποιηθεί αυτό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χουρμουζέλης.

Βοήθεια στους πολίτες για να λύσουν τις υποθέσεις τους

Μέχρι το Μάρτιο, περίπου 10 πολίτες προσήλθαν στον συμπαραστάτη, όμως μετά την καραντίνα που περιορίστηκαν οι δραστηριότητες και οι συναλλαγές, υπήρξε μια πτώση στο ενδιαφέρον, όμως τα ζητήματα δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν.

Όμως ο πολίτης δεν χρειάζεται να έρθει αυτοπροσώπως στο γραφείο του Συμπαραστάτη, είτε είναι από τη Δράμα και το Βόρειο Έβρο, είτε ζει στην Κομοτηνή.

Μπορεί λοιπόν να αποστείλει μια επώνυμη αίτηση –καταγγελία, είτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση, είτε στα τηλέφωνα του Συμπαραστάτη, ακόμα και ταχυδρομικά, μαζί με τα στοιχεία τους, και στη συνέχεια θα ακολουθήσει την διαδικασία με την υπηρεσία, ζητώντας την παρουσία του πολίτη στο γραφείο αν αυτό καταστεί απαραίτητο.

Η εμπειρία μάλιστα έχει δείξει πως οι περισσότεροι που προσήλθαν αυτοπροσώπως, είχαν να κάνουν με θέματα που δεν αφορούσαν την Περιφέρεια, και σχεδόν όλες οι αιτήσεις που αφορούσαν ζητήματα των υπηρεσιών της Περιφέρειας, ήρθαν ηλεκτρονικά.

Αξίζει να αναφερθεί πως στις περισσότερες υποθέσεις με τις οποίες ασχολήθηκε ο κ. Χουρμουζέλης, βρέθηκε λύση. «Υπήρξε σύμπτωση απόψεων, αποδεχτών ένθεν και ένθεν, και το θέμα πήρε το δρόμο του όπως συμφωνήθηκε» ανέφερε.

Θεωρεί πάντως ότι πλέον επειδή υπάρχει αυτή η δυνατότητα απομακρυσμένης επαφής, ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον για τα προβλήματα.

«Άποψή μου είναι πως ο κόσμος δεν ξέρει ούτε την ύπαρξη του Περιφερειακού Συμπαραστάτη, ούτε το έργο του, ούτε πώς μπορεί να απευθυνθεί σε αυτόν» και για αυτό θέλει να μάθουν πως υπάρχει αυτός ο θεσμός, που είναι εδώ για να λύσει, ή έστω να επιχειρήσει να λύσει τα προβλήματά τους.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.