Για τη λειτουργια του oλοημερου χρειαζονται υποδομες

Το πρόγραμμα Ολοήμερων Σχολείων εφαρμόζεται και στην Κομοτηνή, βοηθώντας στην δημιουργική απασχόληση των παιδιών και ταυτόχρονα δίνοντας λύση στους εργαζόμενους γονείς, τους οποίους βολεύουν οι ώρες του.

Σήμερα ο ΠτΘ επισκέφθηκε το 9ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής και συνομίλησε με τον Διευθυντή του σχολείου κ. Αθανάσιο Παπατριανταφύλλου καθώς και με τον Δάσκαλο του Ολοήμερου κ. Νικόλαο Δομπάζη για το πρόγραμμα που ακολουθείται.

Σύμφωνα με τον δάσκαλο του 9ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής κ. Νικόλαο Δομπάζη, «το πρόγραμμα του Ολοήμερου ξεκινάει από τις 12 και διαρκεί έως τις 4 το απόγευμα. Μόλις σχολάνε τα παιδιά από τα μαθήματα έρχονται κατευθείαν στο Ολοήμερο. Οι πρώτες ώρες κυρίως των μικρών παιδιών είναι για ξεκούραση, παίζουν βέβαια λίγο με τα επιτραπέζια παιχνίδια, τρώνε το φαγητό τους και μετά έχουν μια ώρα για την προετοιμασία μαθημάτων της επόμενης ημέρας.

Μέσα σ’ αυτό το μικρό χρονικό διάστημα τα παιδιά συμπληρώνουν κάποιες φωτοτυπίες σχετικά με το μάθημά τους, γράφουν κάποιες εργασίες με την δική μας βοήθεια».


Εδώ ο κ. Ν.Δομπάζης τόνισε ότι «κάποια παιδιά χρειάζονται ιδιαίτερη βοήθεια, όπως αυτά που έρχονται από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης».

Όσον αφορά τον αριθμό των παιδιών του Ολοήμερου σχολείου, ο κ. Δομπάζης ανέφερε το εξής: «Είναι γραμμένα 58 παιδιά, ενώ καθημερινά έρχονται 40-43. Το Ολοήμερο είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα, δηλαδή σε τάξεις Α΄ και Β΄ Δημοτικού το ένα και το άλλο έχει παιδιά από τις τάξεις Γ΄, Δ΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού».

Υπεύθυνος για τα παιδιά της Α΄ και Β΄ Δημοτικού είναι ο δάσκαλος κ. Αλέξανδρος Αργυρίου, ενώ στο άλλο τμήμα, ο κ. Νικόλαος Δομπάζης, ο οποίος μας επεξήγησε το γεγονός ότι «όσο τα παιδιά μεγαλώνουν, τόσο λιγότερο έρχονται στο Ολοήμερο συγκεκριμένα οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης, γιατί μπορούν να πηγαίνουν μόνα τους σπίτι».

Πέραν απ’ το διάβασμα για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, οι δάσκαλοι του Ολοήμερου προσπαθούν να απασχολήσουν τα παιδιά με ευχάριστα θέματα, για τα οποία ο κ. Δομπάζης μας μετέφερε τα εξής: «Τα παιδιά ασχολούνται με κεραμική, δηλαδή φτιάχνουν από πηλό διάφορα αγγεία. Αλλά το πρόβλημα που έχουμε σ’ αυτόν τον τομέα, είναι η έλλειψη του φούρνου όπου θα μπορούσαμε να τα ψήσουμε», και πρόσθεσε «τα παιδιά εκδηλώνουν μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί τους αρέσει πολύ να ασχολούνται με τη λάσπη, με τον πηλό.

Επίσης, έχουμε και σκοτεινό ερασιτεχνικό θάλαμο μας, όπου τα παιδιά με τη βοήθεια δασκάλων του Ολοήμερου εμφανίζουν φωτογραφίες».


Ένα παλιό κομπιούτερ, που διαθέτει το σχολείο, βοηθάει τα παιδιά να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, μέσω του οποίου μαθαίνουν ζωγραφική, λίγο επεξεργασία κειμένου, κάποια παιχνίδια.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι τα παιδιά ασχολούνται και με την ζωγραφική στους τοίχους. Όπως μας εξήγησε ο δάσκαλος Ολοήμερου σχολείου κ. Δομπάζης, «εμείς οι δάσκαλοι κάνουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο με μολύβι ενώ τα παιδιά την βάφουν με τα πινέλα τους».

Ο κ. Δομπάζης συνεχίζοντας την παρουσίαση του προγράμματος του Σχολείου, σημείωσε: «Είμαστε ενταγμένοι σε ένα Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Δίκτυο – Το σποράκι – πηγή ζωής», το οποίο χρηματοδοτείται από την Ελληνική Εταιρεία για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς και είναι διάρκειας 2 ετών.

Ο σκοπός του συγκεκριμένου Προγράμματος είναι να παρέχει περιβαλλοντολογική εκπαίδευση και αγωγή στους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου, να προστατεύσει την ελληνική χλωρίδα.

Για αυτόν τον σκοπό προσπαθούμε να φτιάξουμε δικά μας δέντρα από σπόρους τα οποία θα φυτέψουμε σε κάποιους χώρους που θα μας δοθεί».


Εξάλλου τα παιδιά με τη βοήθεια των δασκάλων φτιάχνουν σβόλους με σπόρους τους οποίους μπορούν να τους πετάξουν σ’ ένα άγονο μέρος και με τη βροχή να βλαστήσουν και να φυτρώσουν κάποια δέντρα. Αυτός ο τρόπος, σύμφωνα με τον κ. Δομπάζη «είναι ένας τρόπος αναδάσωσης, διαφορετικός από τους άλλους».

Ένας άλλος σκοπός του προγράμματος Περιβαλλοντολογικής Εκπαίδευσης είναι η ανάδειξη της ανάγκης ορθολογικής και αειφορικής χρήσης της διαχείρισης του νερού.

Στο τέλος της συνομιλίας με τον ΠτΘ ο δάσκαλος του Ολοήμερου σχολείου Κομοτηνής κ. Ν.Δομπάζης σημείωσε ότι οι δάσκαλοι θέλουν οι μαθητές τους να μάθουν πως να σπέρνουν και πώς να φυτεύουν για να παράγουν έστω και μια μικρή ποσότητα τροφίμων για τον ίδιο τον εαυτό τους, επεξηγώντας ότι «τελευταία υπάρχει μεγάλο πρόβλημα υγιεινής διατροφής».

Στην αυλή του 9ου Δημοτικού Σχολείου τα παιδιά του Ολοήμερου έχουν έναν κήπο, τον οποίο είχαν σπείρει πέρυσι, αλλά σπέρνουν και φέτος τα φυτά τους, που τα φροντίζουν οι ίδιοι.

Ως προς το ενδιαφέρον των γονιών για το Ολοήμερο σχολείο, ο κ. Δομπάζης ανέφερε ότι «πολλοί γονείς θέλουν να παίρνουν νωρίς τα παιδιά τους, γιατί έχουν φροντιστήρια (αγγλικά) και δεν μπορούν να μένουν πολλές ώρες εδώ. Γι’ αυτό αυτά τα παιδιά δεν προλαβαίνουν να συμμετάσχουν σ’ όλα τα προγράμματά μας. Και πρέπει να πούμε ότι τα παιδιά δεν θέλουν να φεύγουν, γιατί τους αρέσει να περνάνε καλά με τους συμμαθητές τους και οι γονείς τους το αντιλαμβάνονται».

Ο Διευθυντής του 9ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής κ. Αθανάσιος Παπατριανταφύλλου, σχολιάζοντας τον θεσμό του Ολοήμερου, ανέφερε: «Το πρόγραμμα του Ολοήμερου σαν θεσμός είναι καλός, αλλά θα πρέπει να υπάρχει και η ανάλογη υποδομή για να υπάρχουν και τα ανάλογα αποτελέσματα.

Δυστυχώς ξεκινήσαμε σαν τον ναυαγό που δεν ξέρει μπάνιο. Μας ρίξανε σ’ ένα πρόγραμμα και εκεί προσπαθούμε εκ των ενόντων να εφαρμόσουμε αυτό το πρόγραμμα.

Με κάποιες δυσκολίες οπωσδήποτε εφαρμόζεται, αλλά θα ήταν πιο επιτυχημένο αν υπήρχαν όλες οι υποδομές».

Μαρία Παπαδοπούλου

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.