Ερωτηση Στυλιανιδη για τον Προαστιακο

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσε ο βουλευτής Ροδόπης Ε. Στυλιανίδης με θέμα τη διακοπή των δρομολογίων του προαστιακού σιδηροδρόμου Θράκης.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως ακολούθως:
 

«Η Κυβέρνηση της ΝΔ εκπόνησε ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο εξυγίανσης και ανάπτυξης του ΟΣΕ που συνεχίζει να αποτελεί την πιο προβληματική ΔΕΚΟ της Ευρώπης. Με την εφαρμογή μίας αυστηρής εμπορευματικής, τιμολογιακής και αναπτυξιακής πολιτικής το σχέδιο επεδίωκε να ξανακαταστήσει τον ελληνικό σιδηρόδρομο κυρίαρχο μέσο μαζικής, οικολογικής, ταχείας και ασφαλούς μεταφοράς επιβατών και προϊόντων. Τον Οκτώβριο του 2009 εμφανίστηκαν τα πρώτα θετικά αποτελέσματα από την έναρξη εφαρμογής του σχεδίου. Ανεξήγητα όμως η κυβέρνηση το πάγωσε.

 

Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού εντάχθηκε η δημιουργία Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θράκης, προεκτείνοντας την εφαρμογή του επιτυχούς σχεδιασμού που εφαρμόστηκε στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και στην ακριτική περιφέρεια.

 

Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Θράκης προβλέφθηκε, κατ’ εφαρμογήν του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδιασμού, όπως αυτός εγκρίθηκε από το Εθνικό Κοινοβούλιο, να συνδέσει κατ’ αρχήν τις πρωτεύουσες των τριών Νομών (Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή και Ξάνθη). Ο σχεδιασμός αυτός εξυπηρετούσε πολλαπλούς στόχους:

 

Α) την ενοποίηση και τόνωση των εμπορικών αγορών των τριών μεγάλων πόλεων μέσα από τη γρήγορη και φθηνή μετακίνηση των καταναλωτών από τη μία πόλη στην άλλη.
Β) την διευκόλυνση των φοιτητών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης στη μετακίνησή τους κυρίως τις βραδινές ώρες (για λόγους διασκέδασης) από τη μία πόλη στην άλλη, χωρίς να διακινδυνεύουν τη ζωή τους αφού μέχρι τώρα παρατηρήθηκαν τροχαία ατυχήματα από τη χρήση αλκοόλ λόγω χρήσης ΙΧ στην Εγνατία Οδό.
Γ) Η λειτουργία του Προαστιακού 24 ώρες το 24ωρο συμβάλει στη γρηγορότερη και οικολογική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Θράκης, ενοποιώντας την ως οικονομικό χώρο και αντιμετωπίζει εκ προοιμίου την αύξηση του κόστους μεταφοράς, που θα προκύψει μετά την επιβολή διοδίων στην Εγνατία Οδό.
Η έναρξη λειτουργίας του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θράκης δεν είχε «προεκλογικό χαρακτήρα», όπως επιδίωξαν σκόπιμα κάποιοι να παρουσιάσουν, αλλά προεβλέπετο, για να στηριχθεί οικονομικά και να επιφέρει θετικά οικονομικά αποτελέσματα και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να συνοδευτεί από σειρά εμπορικών πολιτικών, που θα ξανακαταστήσουν το τραίνο ελκυστικό στους πολίτες (πχ. προσφορά για ημερήσιες εκδρομές σε συλλόγους, διαφήμιση στους φοιτητές, συνεργασία με τα ΚΤΕΛ κλπ.).

 

Η πρόσφατη διακοπή δρομολογίων «λόγω εργασιών» σε συνδυασμό με σχόλια που είδαν το φως της δημοσιότητας στον τοπικό αλλά και τον κεντρικό τύπο δημιουργεί προβληματισμό και προκαλεί την εντύπωση, ότι η πολιτική ηγεσία επιδιώκει τη μη περαιτέρω στήριξη (όπως είχε σχεδιάσει), την απαξίωση και εντέλει την κατάργηση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θράκης σε βάρος της περιοχής και των πολιτών της.

 

Με δεδομένο ότι και στις άλλες περιοχές της Ελλάδας, όταν ξεκίνησε τη λειτουργία του, ο Προαστιακός είχε κατ’ αρχήν τα ίδια προβλήματα, αλλά αργότερα και με τις σωστές πολιτικές στήριξης, αναδείχθηκε στο πιο κοινωνικό, οικολογικό, γρήγορο, φθηνό και ασφαλές μέσο μεταφοράς

 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός
– Προτίθεται το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να καταργήσει τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Θράκης με συνέπειες για την ανάπτυξη της περιοχής;».
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.