Επιτελους… τελος για τον καθετο αξονα Νυμφαιας

Την άμεση ανάγκη κατασκευής επιπλέον δομών για τη μέγιστη αξιοποίηση του τονίζει η ΟΕΒΕΣ, ενόψει των εγκαινίων

Τα εγκαίνια του ολοκληρωμένου, πλέον, κάθετου άξονα της Νυμφαίας θα πραγματοποιήσει η Εγνατία Οδός την Τρίτη  14 Μαρτίου, παρουσία του Υπουργού ΥΠΥΜΕΔΙ, κ. Χρήστου Σπίρτζη.
 
Η τελετή θα γίνει στην αρχή του έργου στον κόμβο σύνδεσης της Εγνατίας οδού με την παλαιά Εθνική οδό Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης στο ύψος του Ανατολικού Κόμβου Κομοτηνής της Εγνατίας Οδού. 

Απολύτως απαραίτητες οι επιπλέον δομές, τονίζει η ΟΕΒΕΣ 

Την ίδια ώρα, την ανάγκη να υλοποιηθούν παράλληλες δράσεις ώστε ο νέος άξονας να εκπληρώσει τις αναπτυξιακές του δυνατότητες τονίζει με ανακοίνωσή της η ΟΕΒΕΣ, ζητώντας να προχωρήσει η στελέχωση του τελωνείου, η διέλευση λεωφορείων, η βελτίωση της σήμανσης, η ενίσχυση των αρμόδιων ελεγκτικών κλιμακίων (για την αντιμετώπιση του παραεμπορίου), η εκπόνηση έρευνας για το προφίλ των επισκεπτών, οι δράσεις τουριστικής προβολής και άλλα.
 
Χωρίς αυτά, τονίζει, θα έχουμε πολλά αρνητικά αποτελέσματα και λίγα θετικά, για αυτό καλεί όλους να δουν με σοβαρότητα και υπευθυνότητα το θέμα της αξιοποίησης του ζωοδότη νέου οδικού άξονα προκειμένου να προσδώσει στην περιοχή μας πραγματικά οφέλη. 

Η ανακοίνωση της ΟΕΒΕΣ έχει ως εξής: 

«Επ’ αφορμή των εγκαινίων του Ολοκληρωμένου Κάθετου άξονα Νυμφαίας Κομοτηνής, θεωρούμε ότι το παραπάνω έργο μπορεί να συμβάλλει θετικά στην αναβάθμιση της περιοχής μας και δυνητικά να αποτελέσει έναυσμα για την τουριστική και οικονομική της ανάπτυξη.
 
Έχουμε όμως σοβαρές επιφυλάξεις ως προς το μέγεθος και είδος της ανάπτυξης που μπορεί από μόνο του να επιφέρει, καθώς δεν έχουν υλοποιηθεί άλλες παράλληλες δράσεις, απαραίτητες για να πλαισιώσουν τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του έργου και δεν υπάρχει (ή υπάρχει ελάχιστη) ετοιμότητα από μέρους της περιοχής μας να καρπωθεί τα οφέλη της σημαντικής αυτής νέας υποδομής.
 
Εδώ και τρία χρόνια με υπομνήματα και επιστολές προς κάθε κατεύθυνση (Δήμοι, Περιφέρεια, βουλευτές, υπηρεσιακοί παράγοντες) έχουμε διερευνήσει, καταγράψει και προτείνει με άλλους φορείς τις παρεμβάσεις που θα έπρεπε ήδη να υλοποιηθούν προκειμένου να δεχτούμε και να υποστηρίξουμε τους επισκέπτες από τα Βαλκάνια που θα διαβούν τον κάθετο άξονα Νυμφαίας Κομοτηνής.
 
Αναφερόμαστε συγκεκριμένα στην λήψη πρόσθετων αλλά απαραίτητων μέτρων όπως η στελέχωση του τελωνείου, η διέλευση λεωφορείων, η βελτίωση της σήμανσης, η ενίσχυση των αρμόδιων ελεγκτικών κλιμακίων (για την αντιμετώπιση του παραεμπορίου) η εκπόνηση έρευνας για το προφίλ των επισκεπτών, οι δράσεις τουριστικής προβολής, η δημιουργία τουριστικού περιπτέρου στα σύνορα, κτλ.
 
Αντί αυτού βρισκόμαστε ενώπιον αποτιμήσεων από τη μια μεριά μερική (και σαφώς ΟΧΙ η προσδοκώμενη) αύξηση των τουριστικών ροών προς την παραλιακή ζώνη του Φαναρίου, κυρίως, και (λιγότερο προς) την Μαρώνεια και ελάχιστα στην πόλη της Κομοτηνής και από την άλλη εκροή καταναλωτικού κεφαλαίου προς την γείτονα, (ενδεικτικά να αναφέρουμε το κλείσιμο 50 και πλέον πρατηρίων καυσίμων στο Νομό μας), αύξηση του παραεμπορίου με ότι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία, ανεργία, μείωση εσόδων προς τους Δήμους, και για την εθνική οικονομία.   
 
Καλούμε κάθε υπεύθυνο, ξεκινώντας από εμάς τους ίδιους τους επαγγελματίες, να δούμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα το θέμα της αξιοποίησης του ζωοδότη νέου οδικού άξονα προκειμένου να προσδώσει στην περιοχή μας πραγματικά οφέλη, πρόσθετο εισόδημα και να φέρει την αναμενόμενη ανάπτυξη που αξίζει και προσδοκά ο Νομός μας. Όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε αν το επιθυμούμε τα καλύτερα για την Ροδόπη».    

Τα στοιχεία του Κάθετου άξονα 

Ο Κάθετος Άξονας 75 «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» αποτελεί μέρος του Πανευρωπαϊκού Άξονα ΙΧ και συνδέει την Εγνατία Οδό με το συνοριακό σταθμό Μάκαζας (Βουλγαρία) και το κύριο οδικό δίκτυο της Βουλγαρίας.
Η ολοκλήρωση της κατασκευής του άξονα αποτελεί έργο προτεραιότητας σε εθνικό επίπεδο καθώς συμβάλλει στη σύνδεση της Βόρειας Ελλάδας με την Βουλγαρία και άλλες Βαλκανικές χώρες (αποτελεί τμήμα του πανευρωπαϊκού άξονα ΙΧ) και στην αύξηση της προσπελασιμότητας των περιοχών που διατρέχει ενισχύοντας την εθνική αναπτυξιακή στρατηγική στον τομέα των μεταφορών.
 
Η βούληση υλοποίησης του Άξονα εκφράσθηκε μέσω της υπογραφής του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας, το 1998. Η Διακρατική Συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών, καθόρισε για όλον τον άξονα, τόσο σε Ελληνικό όσο και Βουλγαρικό έδαφος, τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως τυπική διατομή (πλάτους 7,5μ./10,5μ.) και ταχύτητα μελέτης 80 km/h. 

Τεχνικά χαρακτηριστικά του άξονα 

Η ολοκλήρωση του άξονα και η σύνδεση του με την Παλαία Εθνική Οδό Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης και του Ανατολικού Ανισόπεδου Κόμβου της Εγνατίας Οδού, δια μέσου της Επαρχιακής Οδού Κομοτηνής – Κάλχα (Γρατινής) και της υφιστάμενης οδού που διασχίζει το ανάχωμα του ποταμού Τρελλοχείμαρου, κατέληξε στις 9 Σεπτεμβρίου 2013 στη λειτουργικότητα της Νέας Διασυνοριακής Σύνδεσης της Ελλάδας με την Βουλγαρία στην περιοχή της Νυμφαίας Κομοτηνής.
 
Με την ολοκλήρωση του υπόψη έργου, το οποίο αρχίζει από τον κόμβο σύνδεσης της Εγνατίας οδού με την παλαιά Εθνική οδό Κομοτηνής-Αλεξανδρούπολης και καταλήγει στη σύνδεση του με το ήδη κατασκευασμένο τμήμα του εν λόγω Κάθετου Άξονα, υλοποιείται στο σύνολό του ο Κάθετος Άξονας 75 Εγνατίας Οδού: Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, μήκους 22,5 χλμ. περίπου.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.