Επισημη εναρξη του e-επιχειρειν

Ξεκίνησε σήμερα στην Κομοτηνή, ταυτόχρονα με άλλα 13 κέντρα στην ΕΕ, μια ευρωπαϊκή καμπάνια από τα Ευρωπαϊκά Κέντρα Πληροφοριών για Επιχειρήσεις, η οποία συμπεριλαμβάνει δράσεις ενημέρωσης και προετοιμασίας των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων για την ανάπτυξη εφαρμογών e-επιχειρείν.

Για την καμπάνια, η οποία συγχρηματοδοτείται από την Γενική Διεύθυνση επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και για τον σκοπό της μίλησε στον ΠτΘ ο διευθυντής του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πληροφοριών κ. Δαμιανός Σταθάκης, αξιολογώντας και το προφίλ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Προσπάθεια εξοικείωσης και γνωριμίας

«Πρόκειται για μια προσπάθεια εξοικείωσης και γνωριμίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με τα δεδομένα της νέας τεχνολογίας και την χρήση τους υπό την ονομασία εφαρμογές e-επιχειρείν».

«Οι επιχειρηματίες μας δεν έχουν την βαθιά κουλτούρα του βιομηχάνου, του επιχειρηματία που ξέρει να σκέφτεται ανταγωνιστικά και παγκοσμιοποιημένα σε αυτό το πλήρες ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Από την άλλη δεν υπάρχουν ικανά στελέχη που να μπορεί να τα πληρώσει ο ντόπιος επιχειρηματίας. Διότι υπάρχουν μεν ικανά στελέχη, αλλά ποιος μπορεί να τα πληρώνει;»
αναρωτιέται ο Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πληροφοριών κ. Δαμιανός Σταθάκης, τονίζοντας ότι οι επιχειρήσεις της περιοχής, λόγω μεγέθους, νοοτροπίας και έλλειψης στελεχών στερούνται εργαλείων για να διευρύνουν τις αγορές τους.

Οφέλη ηλεκτρονικού επιχειρείν

Έρχεται λοιπόν το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πληροφοριών «να τους παράσχει μια πρώτη βοήθεια, ένα follow up για να αντιληφθούν τα οφέλη του ηλεκτρονικού επιχειρείν και να καταλάβουν με απλά λόγια, μαζί με την βοήθεια ειδικών συμβούλων που θα τους διατεθούν, τον τρόπο αξιοποίησης αυτών των εργαλείων για την διεύρυνση των αγορών τους με το ελάχιστο δυνατό κόστος και με το μεγαλύτερο όφελος. Για να γνωρίσουν καινούριους καταναλωτές, να γνωρίσουν καινούριες αγορές και να σπάσουν τα σύνορα της επαρχίας και της Περιφέρειας» με σκοπό την ενιαία ευρωπαϊκή αγορά.

Τρόπος δράσης της καμπάνιας

«Η καμπάνια των εφαρμογών e-επιχειρείν αποσκοπεί σε μια αρχική επαφή και συζήτηση με τους επιχειρηματίες, αφού ομαδοποιηθούν με βάση κάποια χαρακτηριστικά, όπως μορφωτικό επίπεδο, μέγεθος επιχείρησης και κλάδος».

Η αρχική συζήτηση έχει σαν στόχο την διάγνωση του βαθμού γνώσης και του επιπέδου υλοποίησης e-επιχειρείν στις μικρομεσαίες, όπως γνώσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, χρήση internet και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

«Με βάση αυτή την εικόνα, το audit, θα δούμε για τον τρόπο εφαρμογής του follow up, τον τρόπο δηλαδή με τον οποίο θα τους δώσουμε εκλαϊκευμένα και συμπυκνωμένα εκείνες τις οδηγίες, ούτως ώστε να υιοθετήσουν κάποια πράγματα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μετέπειτα μέσα σε ένα cluster, σε μια ομάδα θα κάνουν χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου, του internet με την δημιουργία ενός web.site, μια θέση ή ένα μαγαζί αν θέλετε, από το οποίο θα διαφημίζουν και θα μπορούν να πουλούν τα προϊόντα τους»
σημειώνεται από τον κ. Σταθάκη, ο οποίος αναφέρεται και στο ηλεκτρονικό εμπόριο που διαθέτει το Επιμελητήριο. Ο κ. Σταθάκης τόνισε επίσης ότι το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων προς αυτήν την κατεύθυνση παραμένει χαμηλό και δεν πηγαίνουν αρκετοί για αυτό τον σκοπό στο επιμελητήριο.

«Εμείς θέλουμε να τους πείσουμε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι τόσο περίπλοκο, δεν είναι μόνο για μεγάλες επιχειρήσεις με υψηλόβαθμα στελέχη» είναι το μήνυμα του κ. Σταθάκη για τις εφαρμογές του e-επιχειρείν.

Η συμμετοχή στην καμπάνια, η οποία άρχισε μόλις σήμερα είναι δωρεάν. Είναι νωρίς ακόμη να γίνει κάποια αξιολόγηση της ανταπόκρισης.

Η έρευνα του Κέντρου Πληροφοριών δείχνει πάντως ένα πολύ μικρό ποσοστό επιχειρήσεων που κάνουν χρήση e-επιχειρείν στην περιοχή σε σύγκριση με Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Σύνδρομο επαρχιωτισμού

Παράλληλα υπάρχει και ένα έντονο διεισδυτικό φαινόμενο. «10-15% των επιχειρήσεων της περιοχής προσανατολίζονται πέρα από την περιφέρεια και την τοπική αγορά. Κοιτάνε στα Βαλκάνια και στις Ευρωπαϊκές αγορές».

Γενικότερα όμως παρατηρείται μια δυσκολία «στην διεύρυνση των αγορών. Οι επιχειρήσεις χρειάζονται να ενισχυθούν στον τομέα του marketing. Πρέπει να περάσει η φιλοσοφία ότι το marketing είναι επένδυση και δεν είναι κόστος. Δεν κάνει δηλαδή η επιχείρηση κάποια δαπάνη για την δαπάνη, αλλά επενδύει όπως επενδύει σε σύγχρονη τεχνολογία και μηχανήματα. Η επένδυση σε σύγχρονα εργαλεία του marketing είναι από τις καλύτερες για να βγουν από το σύνδρομο του επαρχιωτισμού και να δουν αγορές διευρυμένες».

Όλη η αγορά της ΕΕ πρέπει να προσεγγίζεται σαν μία ενιαία αγορά, σαν ελληνική και περιφερειακή πιστεύει ο κ. Σταθάκης για την καθιέρωση των επιχειρήσεων και σχέσεων εργασίας με στόχο την αύξηση του τζίρου, του κέρδους και την επιβίωση σε ένα περιβάλλον άκρως ανταγωνιστικό.

Η καθιέρωση του ευρώ θα την κάνει ακόμα πιο ανταγωνιστική, «γιατί θα χαθεί η έννοια της ξένης αγοράς, θα είναι αγορές ενιαίας μορφής χωρίς τεχνικά, φυσικά ή νομισματικά εμπόδια».

Το τελικό μήνυμα του κ. Σταθάκη προς τις επιχειρήσεις είναι «να μην φοβούνται ούτε το ευρώ, ούτε τις νέες τεχνολογίες και τα εργαλεία του marketing. Να βγουν από το καβούκι τους και να συνεργαστούν με όλους τους φορείς. Να αξιοποιήσουν και τα χρηματοδοτικά εργαλεία της ΕΕ και τα προγράμματα που είναι τόσο πολλά, ούτως ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν στο ανταγωνιστικό περιβάλλον, μαθαίνοντας και να συνεργάζονται σε πολλά επίπεδα».

Ν.Χ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.