Επανεκκινηση για τα κοινοχρηστα ποδηλατα του Δημου Κομοτηνης

Εκσυγχρονισμός και αλλαγή προσέγγισης για το σύστημα από το Δήμο, που στοχεύει στην αύξηση της χρήσης του

Σχέδια για ειδικές προβλέψεις για φοιτητές, αλλά και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων

Το σύστημα κοινοχρήστων ποδηλάτων του Δήμου Κομοτηνής, με σταθμούς αρχικά εντός της πόλης και στη συνέχεια και στον οικισμό του Φαναρίου, έχει περάσει από αρκετές φάσεις, και, η αλήθεια είναι, δεν κατάφερε ποτέ να γίνει μέρος της καθημερινότητας της Κομοτηνής.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την απαξίωσή του, μιας και ακόμα και όταν τα ποδήλατα ήταν διαθέσιμα, η χρήση τους ήταν ελάχιστη έως μηδαμινή, με αποτέλεσμα η περισσότερη κίνηση που έβλεπαν ήταν όταν τοποθετούνταν την άνοιξη και όταν απομακρύνονταν το φθινόπωρο.

Αυτό θέλει να αλλάξει ο Δήμος Κομοτηνής, ο οποίος το τελευταίο διάστημα προχώρησε σε μια σειρά από ενέργειες, ώστε και το σύστημα να γίνει πιο λειτουργικό, αλλά και να χρησιμοποιείται από πολίτες, αλλά κυρίως επισκέπτες στην πόλη.

Ανάμεσα σε αυτές είναι η δημιουργία 2 νέων μικρότερων σταθμών στο κέντρο της πόλης, επιδιορθώσεις σε σταθμούς αλλά και ποδήλατα, καθώς και τη δημιουργία μιας σύγχρονης εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα ώστε να μπορούν οι πολίτες να έχουν πρόσβαση στο σύστημα χωρίς να επισκέπτονται τον Δήμο.

Την τρέχουσα περίοδο λοιπόν λειτουργούν 5 σταθμοί εντός της πόλης, στο πάρκο της Περιφέρειας, στα ΚΤΕΛ Ροδόπης, στο Νοσοκομείο, στους Στρατώνες και στα ΚΕΠ της πλατείας, καθώς και μία στο Φανάρι, ενώ προγραμματίζεται να δημιουργηθούν ακόμα 2 στην Κομοτηνή.

Ο Δήμος διαθέτει 50 ποδήλατα, αλλά στόχος τους είναι να κάνουν το επόμενο βήμα, αν το αγκαλιάσει και ο κόσμος, να αυξήσει τη χρήση, ώστε να περάσουν και στην αύξηση των διαθέσιμων ποδηλάτων, αλλά και την αναβάθμισή τους, με την χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Εύχρηστο αλλά και ασφαλές το ποδήλατο

Την ικανοποίησή του για την επαναλειτουργία του συστήματος, σε συνεργασία με το Δήμο, για να τονώσουν την χρήση του ποδηλάτου στην πόλη, μίλησε ο κ. Γιώργος Βουλγαρούδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας brainbox ΑΕ, η οποία ασχολείται με συστήματα βιώσιμη κινητικότητας σε περισσότερες από 45 πόλεις σε όλη την Ελλάδα.

Όπως ανέφερε, το σύστημα επιτρέπει πλέον την αυτόματη μίσθωση ποδηλάτου, μέσω του κινητού τηλεφώνου, αντί των ηλεκτρονικών καρτών που έπρεπε ο χρήστης να προμηθευτεί από τον Δήμο, που συνεχίζουν να υφίστανται.

Όμως ο κ. Βουλγαρούδης θεωρεί πως θα είναι πλέον πολύ πιο εύκολο να κάνει κάποιος μια εγγραφή, να χρεώσει την πιστωτική του κάρτα, και να πάρει ένα ποδήλατο, και αφού το χρησιμοποιήσει, να το αφήσει σε ένα από τους διαθέσιμους σταθμούς του συστήματος.

Στο πλαίσιο της αναβάθμισης άλλωστε προχώρησαν και στη δημιουργία δύο νέων μικρότερων σταθμών στο κέντρο της πόλης, ώστε το σύστημα να γίνει πιο χρηστικό, και βρίσκονται σε συνεργασία με την δημοτική αρχή, ώστε ανάλογα με τη ζήτηση να μεταβάλλουν την χωροθέτηση των σταθμών, αν αυτό απαιτηθεί.

«Καλούμε όλους τους πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο, διότι ειδικά υπό τις παρούσες συνθήκες, την εποχή του κορωνοϊού είναι ένα μέσο το οποίο ενδείκνυται, μιας και είναι ένας πολύ εύκολος τρόπος για να μετακινηθεί κάποιος κατά μόνας» ανέφερε.

Οι χρεώσεις του συστήματος, από την αρχή της λειτουργίας του ήταν 1 λεπτό το λεπτό, με την πρώτη μισή ώρα δωρεάν, και αυτή η πολιτική θα συνεχιστεί, με την χρέωση της πρώτης ώρας 30 λεπτά, μια μικρή χρέωση που γίνεται, σύμφωνα με τον κ. Βουλγαρούδη, για να μην θεωρείται το σύστημα απαξιωμένο, με τον Δήμο ουσιαστικά να αναλαμβάνει το κόστος λειτουργίας.

Αναβάθμιση για να πετύχει το σύστημα

«Στόχος είναι το σύστημα να πετύχει» τόνισε από την πλευρά του ο Δήμαρχος Κομοτηνής κ. Γιάννης Γκαράνης, για αυτό και τοποθέτησαν τους μικρούς σταθμούς στο κέντρο, ώστε πλέον ο κόσμος να μπορεί και να τα χρησιμοποιεί πιο εύκολα.

Όλα αυτά τα χρόνια, με την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου, ο Δήμος προσπαθεί να κάνει πιο εύκολη την μετακίνηση του κόσμου προς το κέντρο με το ποδήλατο.

Για αυτό αναβαθμίζουν το σύστημα, με την προσδοκία πως επισκέπτες, αλλά και δημότες, θα χρησιμοποιήσουν αυτή το σύστημα.

«Γνωρίζουμε ότι η πόλη της Κομοτηνής είναι επίπεδη και πολλοί έχουν ποδήλατο, όμως με την αναβάθμιση που κάνουμε στα κοινόχρηστα, και την εφαρμογή για την ενοικίασή τους, προσδοκούμε πως οι δημότες μας θα έχουν περισσότερη επαφή με αυτά» τόνισε.

Επέκταση και των ποδηλατοδρόμων

Στο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου, άλλωστε, περιλαμβάνεται η δημιουργία νέων ακτινωτών ποδηλατοδρόμων που θα ξεκινούν από το κέντρο προς τις άκρες της πόλης, ώστε να δημιουργηθεί ένα μεγάλο σύστημα κίνησης από και προς το κέντρο.

Ήδη ο Δήμος προετοιμάζει μελέτη, ώστε να αναδειχθεί σε ποιους δρόμους μπορούν να γίνουν ποδηλατόδρομοι, το οποίο θα γνωρίζουν το 2021.

Όσο για την ιδέα της δωρεάν χρήσης των ποδηλάτων από τους φοιτητές, που έχει πέσει στο τραπέζι, ο κ. Γκαράνης σημείωσε πως βρίσκονται σε συνεχή επαφή με την εταιρεία και ελπίζουν πως θα εφαρμοστεί το συντομότερο.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.