Ενα σχολειο ανοικτο στη γνωση και στη χαρα

Το πρώτο ιδιωτικό σχολείο στη Θράκη είναι πλέον γεγονός. Ένα μεγάλο και σύγχρονο ιδιωτικό σχολείο ανοίγει τις πύλες του στην Ξάνθη, το «ΑΞΙΟΝ» τη φετινή σχολική χρονιά φιλοδοξώντας να παρέχει εκπαίδευση με ανθρωπιστικό πρόσωπο και ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό προσανατολισμό στους μαθητές του.

Ένα σχολείο βασισμένο σε ένα διαφορετικό μαθησιακό και παιδαγωγικό περιβάλλον που ανοίγει δρόμους στην τέχνη, στη γνώση σε ένα ιδανικό περιβάλλον. Ένα σχολείο που δεν προετοιμάζει απλά τα παιδιά για τη ζωή αλλά τα βοηθά να ζουν ευτυχισμένα μια ζωή με νόημα.

Ένα σχολείο που οι μαθητές έχουν πρόσβαση στη γνώση μέσα από τη βιβλιοθήκη, από το διαδίκτυο αλλά και από τη συνεργασία με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Με ολοκληρωμένη υποδομή και έμπειρο διδακτικό προσωπικό δίνει τη δυνατότητα για ολοκληρωμένη μόρφωση από το δημοτικό μέχρι το Λύκειο και την εισαγωγή στα ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Και όπως υποστηρίζουν οι υπεύθυνοί του τα προνόμια του να φοιτά ένας μαθητής σε ιδιωτικό σχολείο είναι οι περισσότερες ώρες ολοκληρωμένων μαθημάτων, χωρίς απεργίες και καταλήψεις, εκμάθηση τουλάχιστον δύο ξένων γλωσσών, μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο με ιδιωτικά πούλμαν και άλλες πολιτιστικές δραστηριότητες προς τέρψιν του πνεύματος.

Οι υποδομές

Σε μια έκταση που εκτείνεται σε 100 στρέμματα σε ιδανική απόσταση από την Ξάνθη και την Εγνατία Οδό ξεκινά τη λειτουργία του το ιδιωτικό σχολείο ΑΞΙΟΝ. Αποτελείται από οκτώ ανεξάρτητα κτίρια με σεβασμό προς το περιβάλλον και τους χρήστες του. Περιλαμβάνει νηπιαγωγείο, δημοτικό σχολείο, γυμνάσιο, λύκειο, εργαστήρια, βιβλιοθήκη, κτίριο πολλαπλών χρήσεων, κτίριο διοίκησης.

Ένα εκπαιδευτικό χωριό

Τα ιδιωτικά σχολεία ΑΞΙΟΝ λειτουργούν σε σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις που σέβονται το περιβάλλον και καλύπτουν τις δραστηριότητες των μαθητών. Περιγράφοντας τη φιλοσοφία της λειτουργίας τους ο κ. Σταύρος Λίτσας τονίζει ότι «αφορά στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού χωριού. Όλα είναι κατασκευασμένα χωρίς φραγμούς με απόλυτη τεχνική, τεχνολογική και επιστημονική κατάρτιση, όλο το συγκρότημα είναι μια μεγάλη πλατεία, μία μεγάλη αυλή, στην οποία στόχος δεν είναι να αυλίζονται τα παιδιά, είναι ένας χώρος που ουσιαστικά μπορούν να γίνουν μεγάλες εκδηλώσεις. Στεκόμενοι σε αυτή έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε ορατότητα σε όλα τα κτίρια». Στο νότιο μέρος της πλατείας λειτουργεί το δημοτικό σχολείο, νοτιοανατολικά το κτίριο του νηπιαγωγείου, δυτικά το γυμνάσιο και το λύκειο και δίπλα το κτίριο των εργαστηρίων. Στο βορρά για να προφυλασσόμαστε βρίσκονται τα γραφεία της διοίκησης και το κτίριο της βιβλιοθήκης σε στρογγυλό σχήμα και το οποίο δεσπόζει των άλλων κτιρίων. Η βιβλιοθήκη δηλαδή, η πηγή γνώσης δεν είναι απομονωμένη, βρίσκεται στο κέντρο, ενώ στην ανατολή βρίσκεται το κτίριο των πολλαπλών χρήσεων και επάνω τα εστιατόρια, χώροι αποδυτηρίων».

Τα πάντα είναι πολύ καλά μελετημένα. «Αν παρατηρήσετε το κτίριο είναι στον ορίζοντα. Από όποια θέση και να είστε βλέπετε έξω. Αυτό έχει σαν στόχο να αερίζεται το σχολείο και να έχει καλή θερμοκρασία και το χειμώνα και το καλοκαίρι. Είναι οικολογικό κτίριο και απαγορεύεται να έχει κλιματιστικό και θα έχει φυσικό δροσισμό και φυσική θέρμανση. Πουθενά δεν υπάρχουν κουρτίνες και τίποτα δεν είναι τυχαίο. Τα περβάζια που είναι απ’ έξω ουσιαστικά είναι η σκίαση του κτιρίου. Το καλοκαίρι εμποδίζουν τον ήλιο να μπει μέσα ενώ το χειμώνα που ο ήλιος είναι χαμηλά τον θέλουμε να είναι μέσα στο κτίριο. Είναι φτιαγμένο και με εργονομική μελέτη».

Όλα μελετημένα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Το ύψος των εδρών, προσαρμοσμένο με το ύψος των θρανίων, ώστε να μην προβάλλεται η εξουσία των καθηγητών έναντι των μαθητών, οι αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, αίθουσες απασχόλησης των παιδιών για τις βροχερές μέρες, θρανία προσαρμοσμένα στο ύψος των παιδιών, χρώματα προσαρμοσμένα στην ψυχολογία των παιδιών για να ξεκουράζουν τα μάτια των παιδιών, γραφεία των καθηγητών ανοικτά ώστε να υπάρχει καλύτερη εποπτεία και επαφή με τα παιδιά. Όλα έτσι προσαρμοσμένα και φτιαγμένα με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των παιδιών. Εργαστήρια φυσικής, χημείας και βιολογίας αλλά και γήπεδα μπάσκετ, τένις, ποδοσφαίρου, βόλεϊ και beach βόλεϊ συνθέτουν την εικόνα ενός σχολείου που έχει ως στόχο να παρέχει στους μαθητές ευχάριστο και αποτελεσματικό διάβασμα.

Με επίκεντρο τους μαθητές

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του σχολείου στα Μέσα Μαζικής ο κ.Σταύρος Λίτσας, αναφέρθηκε στο σκοπό των σχολείων ΑΞΙΟΝ τονίζοντας ότι αφορά στην επιτυχή προετοιμασία των παιδιών ώστε στο μέλλον να έχουν σωματική υγεία και ευεξία, να μιλούν άριστα ξένες γλώσσες, να παίζουν στα δάχτυλα στους Η/Υ, να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να διευρύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες και να μπορούν να αποκτήσουν πτυχία τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που τους επιτρέπουν ευέλικτη πρόσβαση στη σύγχρονη αγορά εργασίας».

Ανέφερε ότι τα σχολεία αυτά θέτουν γερές βάσεις από το νηπιαγωγείο για την μετέπειτα εκπαίδευση και μορφωτική σταδιοδρομία των μαθητών, σέβονται τις ιδιαιτερότητες τους, ανιχνεύουν τις μαθησιακές δυσκολίες χάρη στην παρουσία και τη συνδρομή μιας ομάδας εξειδικευμένου προσωπικού που αποτελείται από ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό και ένα καθηγητή με ειδίκευση στην ειδική αγωγή. Δίνοντας το στίγμα του όλου προγράμματος τόνισε ότι οι διδακτικές ώρες αυξάνονται σε 40 την εβδομάδα όπως και την αποφυγή τελείων «χαμένων ωρών» ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο προσωπικό του σχολείου υποστηρίζοντας ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι νέοι και άφθαρτοι. «Τα παιδιά τέτοιων σχολείων, θα μάθουν άπταιστα δύο και τρεις ξένες γλώσσες, θα αποκτήσουν τα διαπιστευτήρια των «πολιτών του κόσμου» και όσα διακριθούν στην έρευνα και την καινοτομία, στις τέχνες και τον πολιτισμό θα λάμψουν στο παγκόσμιο στερέωμα» κατέληξε ο κ. Λίτσας.

Με όραμα να ανοίξουν νέους ορίζοντες στους μαθητές της περιοχής μας τα σχολεία ΑΞΙΟΝ έχουν ξεκινήσει τις εγγραφές και θα ξεκινήσουν να λειτουργούν στις 11 του Σεπτέμβρη. Για όσους ενδιαφέρονται τα σχολεία βρίσκονται στο 9ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Ξάνθης – Αβδήρων (παράκαμψης Γενισέας).

Α.Π.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.