«Ενα ποσοστο 13% των αυτοκινητων που ερχονται για ελεγχο κοβονται»

Ο Σταμάτης Κουρούδης, είναι ο υπεύθυνος – ιδιοκτήτης του 1ου Ιδιωτικού ΚΤΕΟ στη Θράκη. Μιλά στον «Κόσμο» και αποκαλύπτει ότι το 60% επί του συνόλου των αυτοκινήτων που θα έπρεπε να περάσουν από ΚΤΕΟ τον Ιανουάριο δεν πέρασε. «Δεν ισχύουν πλέον οι παρατάσεις. Ισχύει το πρόγραμμα της Νομαρχίας, απλώς ο κόσμος δεν είναι ενημερωμένος ότι όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να περάσουν ΚΤΕΟ. Με αποτέλεσμα, αυτοί που πέρασαν τον Ιανουάριο να ανέρχονται μόνο στο ποσοστό 40%. Δυστυχώς το 60% είναι ήδη εκπρόθεσμο», δηλώνει ο κ. Κουρούδης και αποκαλύπτει:» «Ένα ποσοστό 13% επί του συνόλου των αυτοκινήτων που έρχονται για έλεγχο κόβονται και πρέπει να έρθουν σε μας και πάλι για επανέλεγχο».

Φέρνουν οι Θρακιώτες οδηγοί τα αυτοκίνητά τους για έλεγχο;

Περνάνε αρκετά αυτοκίνητα από ΚΤΕΟ, όχι, όμως, με τη σειρά που τα περιμέναμε. Έχει βγει ένα πρόγραμμα από τη Νομαρχία Ροδόπης, σύμφωνα με το οποίο γίνεται γνωστό ποια αυτοκίνητα πρέπει να περνάνε. Ο κόσμος, όμως, δεν γνωρίζει ποια είναι η σειρά, με αποτέλεσμα να βγαίνουν εκπρόθεσμοι. Δεν το αμελούν, απλά δεν ξέρουν.

Λαμβάνουν σοβαρά υπ’ όψιν τον έλεγχο των αυτοκινήτων τους;

Αισθάνονται σιγουριά αν ξέρουν ότι είναι βασικά εντάξει το αυτοκίνητό τους. Στα βασικά τουλάχιστον θέλουν να είναι εντάξει, όπως στα φρένα, στα αμορτισέρ, στο φωτισμό, στην ευθυγράμμιση. Κάθε δύο χρόνια πληρώνει ο ιδιοκτήτης αυτοκινήτου σαράντα ευρώ και περιμένει μισή ώρα, δεν είναι κόπος ούτε δυσβάστακτο το κόστος, οπότε δεν διαμαρτύρεται για το ΚΤΕΟ.

Σε τι ποσοστό ανέρχονται οι «αφηρημένοι», οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που λησμονούν την υποχρέωση του ελέγχου;

Δεν ισχύουν πλέον οι παρατάσεις. Ισχύει το πρόγραμμα της Νομαρχίας, απλώς ο κόσμος δεν είναι ενημερωμένος ότι όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να περάσουν ΚΤΕΟ, με αποτέλεσμα, αυτοί που πέρασαν τον Ιανουάριο να ανέρχονται μόνο στο 40%. Δυστυχώς το 60% είναι ήδη εκπρόθεσμο.

Αυτό σημαίνει την καταβολή επιπλέον χρημάτων;

Σημαίνει ότι όταν θα πάνε να περάσουν ΚΤΕΟ θα πληρώσουν ένα παράβολο υπέρ του δημοσίου από 34 έως 44 ευρώ, ανάλογα με το αυτοκίνητο, αλλά αν τους σταματήσει η Τροχαία και είναι εκπρόθεσμοι, το πρόστιμο είναι από 400 έως 500 ευρώ. Είναι όντως πολύ υψηλό και είναι κρίμα να το πληρώνει κάποιος επειδή δεν ξέρει το πρόγραμμα.

Πώς ορίζεται το ραντεβού του ελέγχου;

Με ένα τηλεφώνημα στο 2531 0 81012 και 81010 μπορεί να μάθει ο καθένας πότε περνάει το αυτοκίνητό του ΚΤΕΟ. Το καλύτερο είναι να κλείσει ραντεβού, γιατί με τον ραντεβού έρχεται στην ώρα του και όλη η διαδικασία διαρκεί τριάντα λεπτά. Ραντεβού κλείνει κανείς με ένα τηλεφώνημα ή περνώντας από εδώ.

Από τι εξαρτάται η τεχνική κατάσταση του αυτοκινήτου;

Εξαρτάται από την παλαιότητα του αυτοκινήτου. Τα πιο παλιά είναι λογικό να έχουν περισσότερα προβλήματα. Ο δεύτερος παράγοντας που επηρεάζει την κατάσταση του αυτοκινήτου είναι το πόσο το προσέχει ο ιδιοκτήτης του. Ό,τι έχει να κάνει με ζητήματα ασφαλείας οι περισσότεροι οδηγοί το προσέχουν διότι αντιλαμβάνονται ότι αφορά τη δική τους ασφάλεια. Εκεί που θα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη βαρύτητα είναι σε ό,τι έχει να κάνει με την προστασία του περιβάλλοντος, δηλαδή με την εκπομπή καυσαερίων. Είναι ένα βασικό σημείο ελέγχου του ΚΤΕΟ. Βλέπουμε ότι πολλοί οδηγοί έχουν πολλά να κάνουν για να επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλουν. Μόνο οι συχνότεροι έλεγχοι μπορούν να δείξουν πόσο εκπέμπει το αυτοκίνητό τους.

Λέγεται ότι ο Έλληνας έχει πάθος με το αυτοκίνητό του. Ισχύει όντως;

Είναι γεγονός. Το αυτοκίνητο για τον Έλληνα είναι αρκετά ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων του. Και εμείς σαν επιχείρηση προσπαθούμε να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα. Το προσέχουμε πολύ και του εξηγούμε τι έχει, ώστε αισθάνεται ότι φεύγει με την μεγαλύτερη ασφάλεια μετά τον έλεγχο.

Υστερεί σε κάτι ο έλεγχος στο Ιδιωτικό ΚΤΕΟ σε σχέση με τον έλεγχο στο δημόσιο ΚΤΕΟ;

Από μας παίρνει ό,τι ακριβώς και από το δημόσιο ΚΤΕΟ, ένα πιστοποιητικό που έχει την ίδια αξία. Εμείς, ως ιδιωτική επιχείρηση, έχουμε τη δυνατότητα να προσλαμβάνουμε περισσότερο κόσμο. Δίνουμε ιδιαίτερο βάρος στην εξυπηρέτηση του κόσμου, στο να περνάει ευχάριστα την ώρα που παραμένει εδώ. Για να πάρουμε την άδεια και να λειτουργήσουμε ως ΚΤΕΟ έπρεπε να πληρούμε μια σειρά από κανόνες λειτουργίας. Περάσαμε από αυστηρούς ελέγχους από τους αρμόδιους φορείς. Τα μηχανήματά μας είναι συνδεδεμένα, on line, με αυτά του Υπουργείου, ώστε τα αποτελέσματα των ελέγχων να καταλήγουν εκεί. Ιδιαίτερη εκπαίδευση ακολούθησε και το προσωπικό μας.

Ποιοι είναι οι βασικοί έλεγχοι που γίνονται σε κάθε αυτοκίνητο;

Πρώτον, ελέγχονται τα καυσαέρια, μετά η ευθυγράμμιση, τα αμορτισέρ, τα φρένα, το χειρόφρενο, τα φώτα και στο τέλος γίνεται ο οπτικός έλεγχος, από την κάτω πλευρά το αυτοκινήτου.

Εντοπίζετε αυτοκίνητα σε πολύ κακή κατάσταση;

Ναι, ένα μικρό ποσοστό, είναι κάποια που και με δική μας παρέμβαση οι κάτοχοί τους τα αποσύρουν από την κυκλοφορία. Ένα ποσοστό 13% των αυτοκινήτων που έρχονται για έλεγχο κόβονται και πρέπει να έρθουν σε μας για επανέλεγχο. Ο επανέλεγχος είναι δωρεάν. Πολλοί έρχονται για να δουν τι πρέπει να κάνουν, πηγαίνουν μετά στο συνεργείο και έρχονται μετά ξανά πάλι εδώ για τον επανέλεγχο. Δεν δυσαρεστείται ο κόσμος όταν κόβεται, γιατί ξέρει ότι είναι για την δική του ασφάλεια.

Συνολικά πόσα αυτοκίνητα έχετε ελέγξει;

Πρέπει να έχουμε ξεπεράσει τα 7.500.

Πόσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ροδόπης;

Είναι δύσκολο να τα υπολογίσει κανείς, υπήρχε μια εκτίμηση ότι είναι περισσότερα από 50.000. Βλέποντάς τα τώρα, πιστεύω ότι είναι λιγότερα.

Το ιδιωτικό ΚΤΕΟ είναι μια επικερδής επιχείρηση, τι συμπέρασμα βγάζετε;

Αυτή τη στιγμή, με αυτά τα δεδομένα, με το γεγονός ότι δεν υπάρχει άλλο ιδιωτικό ΚΤΕΟ και ότι όλα τα αυτοκίνητα πρέπει να περάσουν από έλεγχο, ναι, είναι μια επιχείρηση που μπορεί να σταθεί. Καμία επιχείρηση δεν είναι εσαεί καλή. Σε λίγα χρόνια μπορεί να μην ισχύει ότι είναι μια καλή επιχείρηση. Το βλέπουμε σε όλες τις επιχειρήσεις, κάποτε τα εκκοκκιστήρια ήταν μια καλή επιχείρηση, αλλά τώρα δεν είναι. Σήμερα δεν θα έκανε κανείς εκκοκκιστήριο.

Μαρία Νικολάου

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.