Εφτασε η εποχη του ηλεκτρικου ποδηλατου

Μαζί με τη βελτίωση της τεχνολογίας, αυξάνεται και το ενδιαφέρον για το ηλεκτρικό ποδήλατο

Να αποτελέσουν το εναλλακτικό μέσο μετακίνησης του μέλλοντος φιλοδοξούν τα ηλεκτρικά ποδήλατα, τα οποία αναμένεται να αυξήσουν την χρήση τους στο μέλλον, αντικαθιστώντας ουσιαστικά το κλασικό ποδήλατο, και αυξάνοντας τις χρήσεις του.

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να υποβοηθούν τον ποδηλάτη με τη δύναμη ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα, για περισσότερη άνεση και ξεκούραστες διαδρομές, με τη συμμετοχή πάντα του ποδηλάτη.

Ο ίδιος μάλιστα μπορεί να «κλείσει» εντελώς την υποβοήθηση, κάνοντας κανονικά ποδήλατο αν το επιθυμεί, ενώ διατίθενται σε διάφορους τύπους ανάλογα με την χρήση.

Το ενδιαφέρον αναμένεται να αυξηθεί και λόγω της επιδότησης, που αναμένεται να θεσμοθετήσει η κυβέρνηση, για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, στο 40% της αξίας τους, με οροφή τα 800 ευρώ.

Βέβαια ακόμα το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν είναι μεγάλο, με τα ηλεκτρικά πατίνια να συγκεντρώνουν μέχρι σήμερα περισσότερο ενδιαφέρον, όμως αυτό στο μέλλον θα αλλάξει, σημειώνει ο κ. Νίκος Ρούσης, ιδιοκτήτης του καταστήματος «Cyclopoli KOM».

Μέχρι σήμερα έχει διαθέσει περίπου 80 ηλεκτρικά ποδήλατα σε όλη την περιοχή της Θράκης αλλά και πιο πέρα, όμως, όπως βλέπει και από τις εταιρείες ποδηλάτων, τα επόμενα χρόνια θα δώσουν μεγαλύτερη έμφαση σε αυτά.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ιταλική Montana, της οποίας είναι εισαγωγέας, και η οποία πλέον στα καινούρια της μοντέλα διαθέτει μεγαλύτερη γκάμα επιλογών για ηλεκτρικά από ό,τι τα κλασικά ποδήλατα. «Η ηλεκτροκίνηση παντού είναι το μέλλον» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Υποβοήθηση με το ηλεκτρικό ποδήλατο

Το ηλεκτρικό ποδήλατο, τόνισε, δεν έχει χειρόγκαζο, όπως τα πατίνια ή τα μηχανάκια, αλλά βασίζεται στο σύστημα Pedelec, που σημαίνει πως με το γύρισμα του πηδαλίου, ενεργοποιείται το μοτέρ του ποδηλάτου, που λειτουργεί υποβοηθητικά και δεν κινεί μόνο του το ποδήλατο.

Η μπαταρία βρίσκεται συνήθως στο πίσω μέρος ή στο κέντρο του ποδηλάτου, ενώ στο 90% των ποδηλάτων το μοτέρ βρίσκεται μπροστά ή στο κέντρο, παρόλο που κάποιες εταιρείες τοποθετούν και πίσω για ειδικούς λόγους.

Τα πιο κοινά μοτέρ είναι στα 250 Watt, με πιο ισχυρά σε 350, 400 και πλέον 500 Watt, με τα ισχυρότερα να χρησιμοποιούνται και σε ανηφόρες.

Άλλωστε το ποδήλατο διαθέτει μόνιτορ το οποίο έχει συνήθως 5 βαθμίδες υποβοήθησης, από την πιο αδύναμη μέχρι την πιο ισχυρή.

Η μπαταρία έχει αυτονομία, ανάλογα και το βαθμό υποβοήθησης, από τα 30-40 χιλιόμετρα, μέχρι και 80 χιλιόμετρα, παρόλο που φυσικά, ο χρήστης μπορεί αν επιθυμεί να κλείσει την υποβοήθηση, οπότε και λειτουργεί και ως κανονικό ποδήλατο.

Έτσι και αυτοί που θέλουν να κάνουν κανονικά ποδήλατο μπορούν να πάρουν ένα ηλεκτρικό, σημείωσε ο κ. Ρούσης, και να χρησιμοποιούν την υποβοήθηση σε συγκεκριμένες διαδρομές που τους δυσκολεύουν ή πιο μακρινές αποστάσεις αν δεν έχουν συνηθίσει.

Η διαφορά έγκειται στη χρήση. «Πρέπει να καταλάβουμε πως η πόλη μας είναι επίπεδη, και πρέπει να χρησιμοποιούμε ή ποδήλατο ή να πηγαίνουμε με τα πόδια, ο καθένας ό,τι θέλει και τον βολεύει καλύτερα» ανέφερε ο κ. Ρούσης.

Πώς αποκτά κάποιος ένα ηλεκτρικό ποδήλατο

Οι τιμές στα ηλεκτρικά ποδήλατα, με φτηνό αλλά σχετικά αξιόπιστο σκελετό, μπαταρία και μοτέρ, ξεκινούν από τα 550 με 600 ευρώ, με ένα καλό ποδήλατο που τα συνδυάζει και τα τρία, καθώς και εγγύηση, που θεωρεί πως είναι το βασικότερο όλων, (μια μπαταρία αν χαλάσει κοστίζει γύρω στα 250 ευρώ) θα κοστίσει 1000-1500 ευρώ, παρόλο που ορισμένοι εισαγωγείς, όπως ο ίδιος, στα ποδήλατα που εισάγουν έχουν χαμηλότερο κόστος σε ίδιας ποιότητας ποδήλατα.

Συνήθως η εγγύηση στα καλύτερα ποδήλατα είναι 3 χρόνια για τον σκελετό, 1 χρόνο στα περιφερειακά, και 2-3 χρόνια εγγύηση για την μπαταρία, παρόλο που σε αυτές είναι απαραίτητη η σωστή χρήση, μιας και είναι εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες.

Το σέρβις είναι αρκετά δύσκολο για τα ποδήλατα αυτά, για αυτό και ο κ. Ρούσης πάντα προτείνει την αγορά του ποδηλάτου από ένα φυσικό κατάστημα, ώστε να ξέρουν τον ποδηλατά, που θα «γκρινιάξουν», και ποιος θα φροντίσει για την εγγύηση και το σέρβις, που είναι, όπως τόνισε, μια χρονοβόρα διαδικασία.

Ο ίδιος έχει πουλήσει περίπου 80 ηλεκτρικά ποδήλατα, σε Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη και Ξάνθη, με το 70% να είναι σε ποδηλάτες άνω των 60 χρονών, που θέλουν να συνεχίσουν να ποδηλατούν και να ασκούνται, αλλά χρειάζονται κατά διαστήματα υποβοήθηση.

Στα 7 χρόνια που ξεκίνησε να πουλάει τα ηλεκτρικά ποδήλατα, έχει αποκτήσει την τεχνογνωσία για το σέρβις, παρόλο που αυτή κερδήθηκε με μεγάλο κόπο.

Πανσπερμία στα ηλεκτρικά πατίνια

Ο κύριος όγκος όμως ηλεκτρικών οχημάτων που κινούνται αυτή τη στιγμή είναι τα ηλεκτρικά πατίνια ιδιαίτερα για τα παιδιά, που έχουν και αυτά τις δικές τους ιδιαιτερότητες.

Τα ηλεκτρικά πατίνια ξεκινούν από 350 ευρώ, στα 200 Watt, με 4 χιλιόμετρα αυτονομία, και η τιμή αυξάνεται, ανάλογα με τα Watt, και την αυτονομία που έχει το κάθε όχημα, με αρκετές διακυμάνσεις.

Και αυτό γιατί τα πατίνια αυτά πλέον διατίθενται από πάρα πολλά καταστήματα που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο, αλλά και μέσω ίντερνετ, ενώ η υποστήριξη από τις εταιρείες είναι στις περισσότερες φορές ανύπαρκτη, με το βάρος να πέφτει στο τέλος στο χρήστη, ανάλογα και από πού το έχει προμηθευτεί.

Ένα από τα προβλήματα που έχουν τα ηλεκτρικά πατίνια, που εμφανίστηκε με τη χρήση τους, είναι ότι σε πολλά μοντέλα, που έχουν μια μικρή σαμπρέλα, είναι πολύ δύσκολο να αφαιρεθεί το λάστιχο αν χρειαστεί να αντικατασταθεί.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.