«Δεν μπορει να χρησιμοποιειται το παλαιστινιακο ως αλλοθι απ’ τον οποιονδηποτε»

Καλεσμένος της εφημερίδας «Αντιφωνητής» και του περιοδικού «Άρδην» σε εκδήλωση που έλαβε χώρα το βράδυ του Σαββάτου στο Ίδρυμα Παπανικολάου ο Γενικός Πρόξενος της Παλαιστίνης στην Ελλάδα, κ. Ισμάτ Σαμπρή, ενημέρωσε γύρω απ’ το παλαιστινιακό ζήτημα, διαχωρίζοντας τους αγώνες τους από τους επίδοξους «σωτήρες» τύπου Μπιν Λάντεν.

Τον κ. Σαμπρή πλαισίωσαν ο συγγραφέας, κ. Καραμπελιάς και ο εκπαιδευτικός, κ. Σωτηρόπουλος, οι οποίοι πραγματεύτηκαν το θέμα «Μεσανατολικό και σύγκρουση πολιτισμών μετά την 11η Σεπτεμβρίου».

Το βράδυ του Σαββάτου στο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Παπανικολάου πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με θέμα: «Η σύγκρουση πολιτισμών πριν και μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου». Προσκεκλημένος ομιλητής ήταν ο Γενικός Πρόξενος και ακόλουθος Τύπου της Παλαιστίνης στην Αθήνα, κ. Ισμάτ Σαμπρή, ο οποίος παρουσίασε το παλαιστινιακό ζήτημα, όπως και ο συγγραφέας – εκδότης, κ. Γιώργος Καραμπελιάς και ο ερευνητής – εκπαιδευτικός, κ. Παναγιώτης Σωτηρόπουλος.

Ο κ. Πρόξενος προσεγγίζοντας το φλέγον παλαιστινιακό ζήτημα μετέφερε: «Οι σημερινές συγκυρίες ανοίγουν μεγάλες πόρτες για πολλές εξελίξεις στον πολιτικό χάρτη στην περιοχή της Μέσης Ανατολής. Το παλαιστινιακό πρόβλημα δεν θα μπορούσε να επιλυθεί ανεξάρτητα από τις γενικότερες εξελίξεις.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Αίγυπτος έχει υπογράψει συμφωνία με το Ισραήλ από το 1978 και μέχρι τώρα δεν υπάρχει κανένα στοιχείο συμφιλίωσης μεταξύ των λαών και των κυβερνήσεων, όπως και στην Ιορδανία. Ο λόγος είναι το ότι μένει άλυτο το παλαιστινιακό πρόβλημα. Είναι αδύνατο να λυθεί εάν δεν υπάρχει μια γενικότερη συνεκτίμησή όλων των αραβικών χωρών, κι επιπλέον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των ΗΠΑ και του Ισραήλ, που αρνείται να μπει σε αυτό το πλαίσιο, γιατί σχετίζεται με την όλη αποσταθεροποίηση στην περιοχή της Μέσης Ανατολής. Οι Ισραηλινοί επιμένουν ότι απειλούνται από τους Άραβες, τους μουσουλμάνους, τους τρομοκράτες. Ο υπουργός Μεταφορών του Ισραήλ ήταν σαφέστατος την Παρασκευή στο συνέδριο του ΠΑΣΟΚ. Ήταν μία μεγάλη προσβολή και πήρε την κατάλληλη απάντηση από τον πρόεδρο του Συνεδρίου»
.

Ο τρόπος που χρησιμοποιήθηκε το παλαιστινιακό ζήτημα στο χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου δεν σχετίζεται με τους ίδιους τους Παλαιστινίους και τον αγώνα τους: «Ζήσαμε πάρα πολύ δύσκολες καταστάσεις στον αγώνα μας. Πολιορκηθήκαμε στη μάχη της Βηρυτού το 1982, μέσα στη Βυρητό, μια αραβική πρωτεύουσα η οποία απέχει λιγότερο από 100 χλμ από πάρα πολλές αραβικές και μουσουλμανικές πρωτεύουσες, και μείναμε μόνοι μας. Εάν ο κάθε Μπιν Λάντεν θυμάται σήμερα ότι υπάρχει παλαιστινιακό πρόβλημα και πρέπει να αγωνίζεται γι’ αυτό νομίζω ότι η ιστορία, ο αγώνας μας και οι καταστάσεις που περνάμε, απέδειξαν εντελώς το αντίθετο.

Δεν μπορεί να χρησιμοποιείται το παλαιστινιακό ως άλλοθι από οποιονδήποτε θέλει να το χρησιμοποιήσει όταν θέλει, διότι υπάρχει συγκεκριμένη συγκυρία και εμπειρία και οι εξελίξεις δείχνουν το δίκαιο ή το άδικο.

Εμείς, δεν αισθανθήκαμε ότι ο Μπιν Λάντεν ή οποιοσδήποτε σαν αυτόν ήταν δίπλα μας, είναι δίπλα μας ή εκφράζει τον υπερβολικό ζήλο για να κάνει αυτά που κάνει εν ονόματι του παλαιστινιακού λαού»
.

Ο κ. Ισμάτ Σαμπρή τονίζει ότι «δεν υπάρχει κώλυμα στην επίλυση του παλαιστινιακού, εκτός από τους ίδιους τους Ισραηλινούς», ενώ εξηγεί ότι «η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι Ισραηλινοί, οι Αμερικάνοι γνωρίζουν ότι δεν υπήρχε ποτέ, ούτε σχέση, ούτε συνεργασία, σε κανένα επίπεδο, ανάμεσα στο παλαιστινιακό κίνημα και σε τέτοιου είδους οργανώσεις».

Ο κ. Σαμπρή δίνει τις πραγματικές παραμέτρους του προβλήματος: «Πρέπει να συζητάμε με τον Αριέλ Σαρόν, καταδικασμένο και απομακρυσμένο από την πολιτική σκηνή από ισραηλινά δικαστήρια, μετά τις σφαγές σε Σάμπρα και Σατίλα το ΄82. Τις επόμενες ημέρες συζητιέται το αν θα καταδικαστεί και θα είναι καταζητούμενος από τις βελγικές αρχές για τα εγκλήματα που έχει πράξει.

Ο Πρόεδρός μας την Παρασκευή σήκωσε το χέρι του και είπε «συνεχίζω να σηκώνω το χέρι μου στους Ισραηλινούς για την ειρήνη και είστε μάρτυρες»
. Κανονικά έπρεπε να είναι μαζί του στο ίδιο συνέδριο ο Σιμόν Πέρες. Αυτός ήταν ο σκοπός της επίσκεψης του Προέδρου μας. Δεν ήρθε όμως ο Πέρες γιατί δεν το επέτρεψε ο ίδιος ο Σαρόν».

Ο κ. Καραμπελιάς σχολίασε το αν βρισκόμαστε ή όχι μπροστά σε μια σύγκρουση πολιτισμών: «Υπάρχει ένα τέτοιο πρόβλημα που επέτυχε δυστυχώς, η Δύση, μετά τη μεταβολή του κόσμου σε μια μονοπωλιακή παγκόσμια τάξη (μετά την εξαφάνιση της Σοβιετικής Ένωσης).

Οι κύριες αντιθέσεις είναι ανάμεσα στο Βορρά (ανεπτυγμένος κόσμος) και Νότο. Τα πέντε από τα έξι δισεκατομμύρια του πλανήτη βρίσκονται αποκλεισμένα»
.

Ο κ. Καραμπελιάς εξήγησε ότι πρόκειται για μια κοινωνική και οικονομική σύγκρουση, η οποία εμφανίζεται ως πολιτισμική, ανατρέχοντας στις συγκρούσεις στη Γιουγκοσλαβία: «Δεν είχαν ένα χαρακτήρα μεταξύ πλουσίων και φτωχών, αλλά μεταβλήθηκαν σε συγκρούσεις μεταξύ Σέρβων, Κοσοβάρων, Κροατών. Μια πολιτική τέτοιου τύπου προωθήθηκε από τους θεωρητικούς της Δύσης, για παράδειγμα του Χάντιγκτον που είπε ότι «η Δύση θα πρέπει να αντιμετωπίσει τους υπόλοιπους πολιτισμούς ως φρούριο».

Για τον κ. Καραμπελιά οι έντονες αντιθέσεις είναι οικονομικές. «Αν δούμε για παράδειγμα την αντίθεση Αμερικής – Ιράκ, το κατά κεφαλήν εισόδημα στις ΗΠΑ είναι 30.000 δολάρια το έτος, ενώ στο Ιράκ 1.200 δολάρια.

Αυτή η πραγματικότητα δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί, όταν ειδικά στον Τρίτο Κόσμο έχουμε μια εκρηκτική πληθυσμιακή άνοδο. Όλες οι μουσουλμανικές χώρες είναι στο 1 δις 200 εκατομμύρια άτομα. Εάν λοιπόν δεν υπάρξει μια νέα τάξη στον κόσμο που να μοιραστεί ο πλούτος και η εξουσία οδηγούμαστε σε μια βιβλική σύγκρουση, η οποία εμφανίζεται ως σύγκρουση πολιτισμών.

Η Ελλάδα, η οποία είναι σύνορο δύο πολιτισμών, θα πρέπει να γίνει γέφυρα μεταξύ των κόσμων»
.

Μαρία Αμπατζή

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.