Χωρις τρενο για δεκαετιες η Θρακη;

Ακόμα βρισκόμαστε στη φάση των μελετών

Αυτές τις μέρες, διεξάγεται το 24ο Συνέδριο του Economist, όπου υπάρχουν παρεμβάσεις πολιτικών, αλλά και επιχειρηματιών. Σε μία από αυτές, ανώτατο στέλεχος μεγάλης κατασκευαστικής εταιρείας της χώρας, αναφέρθηκε στα μεγάλα έργα υποδομών που μπορούν να δώσουν ώθηση στη χώρα, και μεταξύ αυτών ανέφερε τη σύνδεση Θεσσαλονίκης Αλεξανδρούπολης.

Φυσικά αναφερόταν στην Σιδηροδρομική Εγνατία, που θα περνά από την Καβάλα, μιας και ήδη υπάρχει σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης, όχι πως θα το καταλάβαινε κανείς από τα δρομολόγια των τρένων, τα οποία ξεκίνησαν λίγο πριν την έλευση του κορωνοϊού, για να κοπούν στη συνέχεια λόγω πανδημίας και ακόμα να αγνοούνται.

Υποτίθεται ότι τον Σεπτέμβριο θα υπήρχε κίνηση από την εταιρεία, όμως προς το παρόν η σιγή είναι εκκωφαντική, ενώ μπορεί να περάσει κατά καιρούς κανένα εμπορικό τρένο, για να θυμηθούμε ότι οι γραμμές συνεχίζουν να υπάρχουν.

Ακόμα όμως και αν υπήρχαν δρομολόγια, μην νομίζετε ότι θα βλέπαμε κάποια σημαντική κίνηση, μιας και η κατάσταση της υφιστάμενης γραμμής, τουλάχιστον σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν επιτρέπει πολλά δρομολόγια ούτε πιο σύγχρονες αμαξοστοιχίες.

Δυστυχώς φαίνεται πως οικονομικά και πολιτικά, παρά τις όποιες διαβεβαιώσεις έχουν υπάρξει από το αρμόδιο Υπουργείο για μελέτες βελτίωσης χάραξης, η υφιστάμενη γραμμή δεν μένει απλά σε δεύτερη μοίρα, αλλά ουσιαστικά παροπλίζεται, με όλη την έμφαση να απορροφά η νέα γραμμή που θα περνά από την Καβάλα.

Όμως για το συγκεκριμένο έργο, ακόμα βρισκόμαστε στη φάση των μελετών, και χαρακτηριστικό είναι πως η ΜΠΕ για το τμήμα Θεσσαλονίκη Καβάλα ήταν στην αρχική ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, έχοντας ήδη εισαχθεί και αποσυρθεί σε προηγούμενη συνεδρίαση από τη διοίκηση, όμως εξαφανίστηκε στις επόμενες ορθές επαναλήψεις.

Όλο αυτό δείχνει πως η κατασκευή και ολοκλήρωση της γραμμής, που υποθέτουμε, αν και ακόμα δεν έχει ακουστεί τίποτα επίσημο για το ανατολικό κομμάτι, πως θα περιλαμβάνει και εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης από Τοξότες μέχρι Αλεξανδρούπολη, είναι προφανές πως θα καθυστερήσει σημαντικά.

Με το ελληνικό κράτος, διαχρονικά και διακομματικά, να μην επενδύει στην υφιστάμενη γραμμή παρά μόνο για να την κρατήσει οριακά σε χρήση, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως βαίνουμε προς δεκαετίες αποκλεισμού ή υπολειτουργίας του σιδηρόδρομου στην περιοχή μας.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.