Χαλκος με κορδελα, χρονος με προσωπικα δεσμα

Με 22 έργα από τις εκθέσεις του στο The Hellenic Centre και στο Cairo Opera House εγκαινιάστηκε το απόγευμα της Παρασκευής η έκθεση ζωγραφικής του Πασχάλη Αγγελίδη, η οποία φιλοξενείται στο εκθεσιακό χώρο της Λέσχης Κομοτηναίων, στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων «Ελευθέρια Θράκης» 2006.

Η έκθεση θα διαρκέσει έως της 24 Μαΐου και θα ανοιχτή στο κοινό τις ώρες 10:00-13:00 και 19:00-21:00.

Την τεχνική της οξείδωσης του χαλκού επέλεξε να χρησιμοποιήσει στα έργα του ο Πασχάλης Αγγελίδης, με την χρυσή κορδέλα να αποτελεί στολίδι και ταυτόχρονα να συμβολίζει τα προσωπικά δεσμά που δημιουργεί για τον εαυτό του ο κάθε άνθρωπος.

«Επιστρέφω στην Κομοτηνή μετά από 4 χρόνια, ως συνήθως, με πολύ μεγάλη χαρά και συγκίνηση γιατί την θεωρώ πατρίδα μου», είπε ο Πασχάλης Αγγελίδης, ενώ μετέφερε τον ενθουσιασμό του από τον καταπληκτικό και εύχρηστο, όπως τον χαρακτήρισε, χώρο της έκθεσης, που απέκτησε τη σημερινή μορφή χάρη στο ενδιαφέρον του δημάρχου κ. Βαβατσικλή.

“Αυτά τα 22 έργα είναι από την τελευταία μου δουλειά, από την έκθεσή μου στο Λονδίνο στο Ελληνικό Κέντρο Πολιτισμού και κάποια άλλα έργα είναι από την έκθεση που έγινε στην Όπερα του Καΐρου”.

Εδώ και 18 χρόνια ο Π. Αγγελίδης χρησιμοποιεί την τεχνική της οξείδωσης του χαλκού διότι αυτό συμβολίζει τον χρόνο, για τον οποίο μιλάει στα έργα του.

«Ο χαλκός στα έργα μου υπάρχει για την οξείδωση. Είναι ο χρόνος ουσιαστικά και συνομιλώ με το χρόνο στα έργα μου. Εδώ και 18 χρόνια, που υπάρχει στα έργα μου αυτή η τεχνική, επέλεξα την οξείδωση του χαλκού γιατί δεν με τρομάζει ο χρόνος του χαλκού, ενώ ίσως ο χρόνος της σάρκας θα με τρόμαζε». Ο χαλκός περιτυλίγεται από χρυσή κορδέλα, η οποία αποτελεί στολίδι και ταυτόχρονα συμβολίζει τα προσωπικά δεσμά που δημιουργεί για τον εαυτό του ο κάθε άνθρωπος.

«Η κορδέλα είναι ένα στολίδι, είναι τα προσωπικά δεσμά που έχει ο κάθε άνθρωπος. Είναι αυτά που δημιουργούμε εμείς στον εαυτό μας και αν θέλουμε να τα απλοποιήσουμε, είναι το στυλ που νομίζουμε ότι μας πηγαίνει. Την κορδέλα δεν χρησιμοποίησα για να εκφράσω κάποια παιδικότητα που πιθανόν να έχει ο καθένας μέσα μας. Εμένα μ’ αρέσουν τα δεσμά μου τα οποία έχω αυτή τη στιγμή και τα οποία έφτιαξα με μεγάλο κόπο, και δεν ξέρω αν θα μπορέσω να υπάρξω χωρίς αυτά τα δεσμά».

Όσο για την έντονη παρουσία γυναίκας στα έργα του, τόνισε ότι πέραν από την οργανική και βιολογική παρουσία της γυναίκας, την βλέπει και ερωτικά διότι «ουσιαστικά είναι η μήτρα, είναι η γέννα γιατί συνέχεια δίνει ζωή. Η γυναίκα είναι μεγάλος κύκλος».

Μαρία Παπαδοπούλου

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.