Απολογισμος Χρηστου Μετιου για τα δυο χρονια της αντιδημαρχιας του επι των Οικονομικων

Για δύο χρόνια ο Χρήστος Μέτιος ήταν στο τιμόνι της αντιδημαρχίας Οικονομικών του δήμου Κομοτηνής, άμα τη αναλήψει της δημοτικής παράταξης «Σύγχρονη Πόλη» των ηνίων του δήμου. Αναλαμβάνοντας τώρα την αντιδημαρχία Τεχνικών Υπηρεσιών κάνει ένα σύντομο απολογισμό της αντιδημαρχίας του επί των Οικονομικών. Ο κ. Μέτιος στέκεται στα προβλήματα και στον τρόπο αντιμετώπισής τους αλλά και στα σημαντικότερα βήματα που έγιναν επί της αντιδημαρχείας του.

Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση του κ. Μέτιου τονίζονται τα εξής:

«Είκοσι δύο περίπου μήνες πριν οι συμπολίτες μας, ανέθεσαν την ευθύνη της διοίκησης του Δήμου στη δημοτική μας παράταξη Σύγχρονη Πόλη. Από τους πρωταρχικούς μας στόχους ήταν το νοικοκύρεμα των οικονομικών του Δήμου και σε μένα ανατέθηκε από το Δήμαρχο η υλοποίηση αυτού του στόχου μέσω της Αντιδημαρχίας Οικονομικών.

Το πρώτο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε ήταν τα μεγάλα χρέη και οι πολλές υποχρεώσεις, τα οποία και σε συνδυασμό με τα προβλήματα στη λειτουργία της ταμειακής υπηρεσίας δημιουργούσαν μία κατάσταση εκρηκτική. Για την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων σχεδιάσαμε και υλοποιούμε σήμερα με την ψήφιση του Οργανισμού, το διαχωρισμό του Ταμείου σε δύο Τμήματα. Ένα τμήμα Προσόδων που στόχο έχει την πλήρη και έγκαιρη καταγραφή των εσόδων που πρέπει να αποδίδονται στο Δήμο και ένα τμήμα Ταμείου, με στόχο τη βεβαίωση και είσπραξη των αντίστοιχων ποσών καθώς και τον έλεγχο και την πληρωμή ενταλμάτων.

Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα που διαπιστώσαμε ήταν οι διαδικασίες προμηθειών. Προμήθειες έκαναν σχεδόν όλα τα γραφεία του Δήμου χωρίς κεντρικό έλεγχο. Σχεδιάσαμε και υλοποιούμε σήμερα με τον Οργανισμό έναν ενιαίο τμήμα προμηθειών με στόχο την οικονομία, τον έλεγχο κάθε δαπάνης και τη διαφάνεια στη διαχείριση.

Εν τέλει, σε αυτούς τους είκοσι δύο μήνες εκτελέστηκαν δύο δύσκολοι προϋπολογισμοί, αντιμετωπίστηκαν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας και μπήκαν οι βάσεις για την καλύτερη λειτουργία της Οικονομικής Υπηρεσίας.


Συγκεκριμένα:

1. Πετύχαμε σημαντική μείωση των χρεών κατά 2.203.834,26 € (28,35%). Το ποσό αυτό αφορά χρέη της Κεντρικής Υπηρεσίας και όλων των νομικών προσώπων και επιχειρήσεων πλην της ΔΕΥΑΚ, η οποία είναι μία ειδικού τύπου επιχείρηση. Τα ποσά των χρεών που κατατέθηκαν εγγράφως από τις υπηρεσίες μας στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2008 ήταν:

i.Από την Οικονομική Υπηρεσία 3.000.001,96 €.

ii.Από την Τεχνική Υπηρεσία 1.013.744,65 €.

iii.Από τα Νομικά Πρόσωπα και τις επιχειρήσεις 2.508.985,39 €.

Από το παραπάνω σύνολο των 6.522.732,00 € πρέπει να αφαιρεθούν 952.408,26 €, ποσό το οποίο πληρώθηκε για τη ΔΕΥΑΚ και εκκρεμεί η επιστροφή του. Επομένως το πραγματικό ποσό των χρεών για το χρονικό διάστημα του απολογισμού είναι 5.570.323,74 €. Υπενθυμίζω ότι το αντίστοιχο σύνολο των χρεών που παραλάβαμε εγγράφως από τις υπηρεσίες μας την 01.01.2007 ήταν 7.774.158,00 €. Επομένως στους πρώτους 21 μήνες της θητείας μας μειώσαμε τα χρέη κατά 2.203.834,26 € ή κατά 28,35% αυτών που παραλάβαμε.

Επισημαίνεται ότι τα χρέη από την οικονομική υπηρεσία (3.000.001,96 €) θα εξοφληθούν με το δάνειο. Παρότι η διαδικασία βρισκόταν στο τελικό της στάδιο, η παγκόσμια οικονομική κρίση επέβαλε αλλαγή των όρων και επανάληψη της διαδικασίας. Διευκρινίζεται δε ότι δεν μπορούσαν να συμπεριληφθούν στη τελική λίστα των πληρωμών τα χρέη των νομικών προσώπων και των δημοτικών επιχειρήσεων.

2. Καταγράψαμε για πρώτη φορά την ακίνητη περιουσία του Δήμου. Στο έργο αυτό, το οποίο έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, θα βασιστεί η λειτουργία της νέας ανώνυμης εταιρίας που θα αναλάβει την αξιοποίηση της περιουσίας του Δήμου.

3. Προχωρήσαμε σε ορθολογιστική αναπροσαρμογή των τελών και δικαιωμάτων του Δήμου.

4. Αποφασίσαμε την πλήρη απαλλαγή των τελών καθαριότητας και φωτισμού σε ειδικές ομάδες συμπολιτών μας (άπορους, πολύτεκνους, οικογένειες ατόμων με αναπηρία).

5. Εντατικοποιήθηκε η προσπάθεια για την είσπραξη των εσόδων

i.Ολοκληρώθηκε η ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δήμο.

ii.Υπήρξε εκκαθάριση του τελικού καταλόγου των οφειλετών που παραγράφηκαν λόγω πενταετίας και εικοσαετίας καθώς και για τις περιπτώσεις όπου τα στοιχεία ταυτότητας και διεύθυνσης των οφειλετών ήταν ελλιπή.

iii.Στάλθηκαν περισσότερες από 14.000 ατομικές ειδοποιήσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών για την είσπραξη των αντίστοιχων ποσών.

Το 2007, τα έσοδα μας κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2006. Το 2008 όμως, εμφανίζονται σημαντικές αυξήσεις σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες γεγονός που είναι αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών μας.

6. Πετύχαμε την χρηματοδότηση της λειτουργίας της Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας από αντίστοιχο πρόγραμμα της ΚΕΔΚΕ με ποσό 340.967,00 €.

7. Εκσυγχρονίστηκε ο εξοπλισμός Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών με την προμήθεια νέων συσκευών και την αναβάθμιση των υπολοίπων.

8. Ξεκίνησε και ολοκληρώνεται σύντομα η διαδικασία μηχανοργάνωσης των κοιμητηρίων και η αποτύπωση τοπογραφικού σε ψηφιακή μορφή.

9. Ολοκληρώθηκε η κατάταξη του τελικού πίνακα δικαιούχων στεγαστικών δανείων σε Έλληνες τσιγγάνους.

Κλείνοντας τη σύντομη αυτή αναφορά στα πιο σημαντικά σημεία του έργου μας, θέλω να ευχαριστήσω για την αμέριστη υποστήριξη όλους τους συνεργάτες μου στην Οικονομική Υπηρεσία, τους συναδέλφους μου δημοτικούς συμβούλους και φυσικά τον δήμαρχο. Θέλω δε να σας διαβεβαιώσω ότι από την πρώτη στιγμή μέχρι και το τελευταίο λεπτό διαχειρίστηκα την περιουσία και τα χρήματα των συμπολιτών μας με συνέπεια, υπευθυνότητα και σεβασμό. Ως αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών θα συνεχίσω με την ίδια μεθοδικότητα, αποφασιστικότητα και συνέπεια την παραγωγή έργου προς όφελος του Δήμου μας».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.