Ακομα μια επιβαρυνση για τους καταναλωτες φερνει το Πρασινο Τελος στο πετρελαιο Κινησης

Χρήστος Ταπατζάς: «Ενώ εμείς έχουμε ως αίτημα την μείωση του ειδικού φόρου για να πέσει η τιμή σε όλα τα καύσιμα, βλέπουμε πως η κυβέρνηση δεν μας ακούει καθόλου»

Επιβάρυνση στους καταναλωτές, αλλά και ακόμα περισσότερες δυσκολίες στους κατόχους πρατηρίων βενζίνης, φέρνει το πράσινο τέλος, το οποίο θα επιβληθεί στο πετρέλαιο κίνηση.

Μάλιστα, όπως σημειώνει ο πρόεδρος Πρατηριούχων Ροδόπης κ. Χρήστος Ταπατζάς, το τέλος αυτό, πέρα του ότι είναι άδικο, θα οδηγήσει τους οδηγούς ακόμα περισσότερο στα γειτονικά πρατήρια, όταν ανοίξουν ξανά τα σύνορα, μιας και αυξάνει περαιτέρω τη διαφορά τιμών μεταξύ των δύο χωρών.

Στόχος της επιβολής του πράσινου τέλους, σε συνέχεια του περιβαλλοντικού τέλους που επιβλήθηκε στα πετρελαιοκίνητα πριν από μερικούς μήνες, έχει σαν στόχο την ενίσχυση των πράσινων δράσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αλλά και την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων.

Η επιβάρυνση που καλούνται να πληρώσουν οι πρατηριούχοι είναι της τάξης των 0,03 ευρώ ανά λίτρο, μια αύξηση που μοιραία θα περάσει στους καταναλωτές- ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, αγνοώντας παράλληλα τα αιτήματα των πρατηριούχων, σημείωσε ο κ. Ταπατζάς. «Ενώ εμείς έχουμε ως αίτημα την μείωση του ειδικού φόρου για να πέσει η τιμή, βλέπουμε πως η κυβέρνηση δεν μας ακούει καθόλου» ανέφερε ο κ. Ταπατζάς, και τελικά επιβαρύνονται και οι καταναλωτές, και οι πρατηριούχοι. Ο φόρος αυτός είναι άδικος, ανέφερε, και θα έπρεπε αντί για αυτή τη συνεχή αύξηση φόρων, να υπάρξει η μέριμνα για μείωση, ώστε να μπορέσει και ο κόσμος να κινηθεί, αλλά και να μην έχουμε «διαρροή» εσόδων προς τη Βουλγαρία, όταν ανοίξουν φυσικά ξανά τα σύνορα.

Τι αφορά το πράσινο τέλος

Το πράσινο τέλος προορίζεται για την ενίσχυση πράσινων δράσεων που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων (στήριξη ανάπτυξης έργων ΑΠΕ, ανάπτυξη ηλεκτροκίνησης, ενεργειακή εξοικονόμηση κλπ.). Παράλληλα το μέτρο αυτό που είναι μια μορφή «Ειδικού φόρου άνθρακα» (Special Carbon Tax) ήδη εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες της ΕΕ και υπολογίζεται ότι θα ενισχύει μόνιμα τις πράσινες δράσεις κατά 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Με Υπουργική Απόφαση θα οριστεί πως θα κατανέμεται το ποσό ετησίως ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έλαβε την απόφαση για επιβολή του Πράσινου Τέλους στο diesel κίνησης στο πλαίσιο εφαρμογής μέτρων μακράς πνοής για την ενίσχυση του ρόλου των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στην «πράσινη» μετάβαση που συνδυάζονται με διαρθρωτικά μέτρα για τη σταδιακή απελευθέρωση της αγοράς προς όφελος της οικονομίας.

Επίσης το Υπουργείο επιδιώκει αφενός να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της οικονομικής στήριξης του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) για τα επόμενα χρόνια (επιπτώσεις του κορωνοϊού αλλά και ευρύτερη οικονομική βιωσιμότητα του λογαριασμού). Και αφετέρου να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς ΑΠΕ με πιο ανταγωνιστικούς όρους στο νέο περιβάλλον που δημιουργεί η οργάνωση της χονδρεμπορικής αγοράς ενέργειας μέσω της εφαρμογής του Target Model από την 1η Νοεμβρίου.

Υπενθυμίζεται ότι όλα αυτά τα μέτρα έρχονται σε συνέχεια του πρόσφατου νόμου 4685/2020, ο οποίος απλοποιεί σημαντικά το πλαίσιο αδειοδότησης των ΑΠΕ (Βεβαίωση Παραγωγού). Συνδυάζονται δε και με άλλες παρεμβάσεις που σχεδιάζει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα το ΥΠΕΝ (απλούστευση άδειας εγκατάστασης.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.