Αγωνιουν για την μερα μετα το lockdown οι καταστηματαρχες της Κομοτηνης

Έδωσε μια μικρή ανάσα το click away όμως δεν υποκαθιστά την μεγάλη απώλεια του εορταστικού τζίρου

Κική Κωνσταντινίδου: «Το στοίχημα για τις περιοχές όπως η Ροδόπη δεν είναι μόνο πότε θα ανοίξουν τα καταστήματα, αλλά και για πόσο»

Μικρή ανάσα, παρόλο που σίγουρα δεν υποκαθιστά τον χαμένο τζίρο των εορτών, έδωσε το Click Away σε όποιες επιχειρήσεις της Κομοτηνής κατάφεραν να το λειτουργήσουν, σημείωσε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής κ. Κική Κωνσταντινίδου.

Όπως τόνισε, κάποιες βελτιώσεις, αλλά και το «μπλοκάρισμα» του μεγάλου ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω των προβλημάτων με τις εταιρείες ταχυμεταφορών, είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξει μια μικρή κίνηση στα καταστήματα, που περνούν ιδιαίτερα δύσκολες μέρες. Σημείωσε δε πως όταν υποχωρήσει η πανδημία, και καταφέρουν να ανοίξουν τα καταστήματα, θα χρειαστούν στήριξη για να μείνουν ανοιχτά, μιας και αυτά σήκωσαν, ξανά, το βάρος της κρίσης.

Προσπάθεια λειτουργίας με το Click Away

Το click away, η νέα αυτή μέθοδος  που μπήκε στο εμπόριο λόγω της πανδημίας, στην αρχή ξένισε όλους τους επαγγελματίες, που δεν μπορούσαν να καταλάβουν πώς θα συντονιστούν και θα λειτουργήσουν τα καταστήματα, ιδιαίτερα όταν πολλά καταστήματα της πόλης μας δεν έχουν e-shop.

Με την τροποποίηση όμως του νόμου, που έδωσε την ευκαιρία στους καταστηματάρχες να δείχνουν, μέσα από το κατάστημα, τα προϊόντα τους στους πελάτες, χωρίς να μπουν αυτοί μέσα, αλλά και με τη χρήση των κοινωνικών δικτύων, μια μερίδα των καταστημάτων, που ήταν και λίγο πιο έτοιμα, κατάφεραν να δουν μια, έστω και περιορισμένη, κίνηση.

Φυσικά το click away σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά, τόνισε η κ. Κωνσταντινίδου, την φυσική παρουσία των πελατών, και το φυσικό άνοιγμα των μαγαζιών και των καταστημάτων.

«Σε καμία περίπτωση δεν θα πούμε ότι η εορταστική κατανάλωση τις μέρες αυτές γίνεται με το click away» σημείωσε, απλώς έγινε για να δώσει ένα κίνητρο στους καταστηματάρχες, να γίνει μια ανάταση της ψυχολογίας και να αγοραστούν κάποια δώρα της τελευταίας στιγμής.

Ένας από τους παράγοντες που δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο την λειτουργία με αυτό το σύστημα, είναι και ότι είναι λιγότερο εύκολο να χρησιμοποιηθεί από άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, τόσο καταστηματάρχες αλλά κυρίως καταναλωτές, που μπορεί να μην έχουν ευχέρεια με την ψηφιακή τεχνολογία που απαιτείται, ιδιαίτερα τις πρώτες μέρες.

Έτσι, σύμφωνα με την κ. Κωνσταντινίδου, και καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας μπορεί να δυσκολεύτηκαν με το click away, αλλά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις δυσκολεύτηκαν να προσαρμοστούν με το νέο σύστημα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.

Βοήθησε και η «εμπλοκή» με τις ταχυμεταφορές

Βέβαια είναι θετικό ότι είχαν την ευκαιρία τα καταστήματα, έστω και σε αυτή την περιορισμένη μορφή, να έχουν κάποια κίνηση, ενώ βοήθησε και το γεγονός ότι η εμπλοκή που δημιουργήθηκε στις εταιρείες ταχυμεταφορών, έστρεψε για τις αγορές της τελευταίας στιγμής στα μικρά καταστήματα.

Το click away άλλωστε, σημείωσε, η κ. Κωνσταντινίδου είχε σαν στόχο να εξυπηρετήσει τα καταστήματα που δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους μέσω των ταχυμεταφορών, και κυρίως τα μεγάλα πολυκαταστήματα.

Όμως έτσι δόθηκε η ευκαιρία και στους μικρομεσαίους να λειτουργήσουν, και να τονωθεί η τοπική αγορά. «Δεν χρειάζεται να ψάξει ο καταναλωτής, τα μικρά καταστήματα τα γνωρίζει, είναι εδώ χρόνια, και βοηθά ο καιρός ώστε να μπορούν να περάσουν και από το κατάστημα» ανέφερε.

Αγωνία για το αύριο

Βέβαια το μεγάλο ερώτημα, με την εορταστική περίοδο ουσιαστικά να έχει χαθεί, είναι πώς θα κινηθεί η αγορά, και πώς θα της επιτραπεί να λειτουργήσει, μιας και προς το παρόν δεν υπάρχει καμία εικόνα μετά τις 7 Ιανουαρίου. Άλλωστε πολλά θα εξαρτηθούν από την επιδημιολογική εικόνα τόσο της χώρας όσο και της περιοχής μας, για αυτό και οι καταστηματάρχες περιμένουν τις ανακοινώσεις, τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τις οδηγίες που θα δοθούν.

«Σαφώς θέλουμε να ανοίξουμε, να μπουν οι πελάτες μας στα καταστήματα, αλλά κυρίως αυτό που μας προβληματίζει είναι αν θα κινηθούμε σταθερά το 2021»  σημείωσε, τονίζοντας πως αυτό που χρειάζεται είναι να μην ανοίγουν και να κλείνουν τα καταστήματα, αλλά να υπάρξει μια σταθερότητα.

Πέρα από αυτό όμως θα πρέπει, όταν δοθεί το πράσινο φως για άνοιγμα της αγοράς  όποτε γίνει αυτό, τα καταστήματα να καταφέρουν να μείνουν ανοιχτά, γιατί πολλά από αυτά θα δυσκολευτούν λόγων των οικονομικών βαρών που έχουν δημιουργηθεί. «Οι υποχρεώσεις συσσωρεύονται, τα εμπορεύματά τους δεν μπορούν να πωληθούν σύντομα μέσα στο επόμενο διάστημα, και αυτό θα πρέπει η κυβέρνηση να δώσει κίνητρα, ώστε να κρατηθούν όρθια αυτά τα καταστήματα» τόνισε η κ. Κωνσταντινίδου.

«Το στοίχημα για τις περιοχές όπως η Ροδόπη δεν είναι μόνο πότε θα ανοίξουν τα καταστήματα, αλλά για πόσο» επανέλαβε εμφατικά η ίδια  για να υπογραμμίσει κλείνοντας πως τις μεγαλύτερες συνέπειες της κρίσης σήκωσαν για ακόμα μια φορά οι μικροί, ενώ τα πολυκαταστήματα και οι αλυσίδες, πιο έτοιμες και για το ηλεκτρονικό εμπόριο, μπόρεσαν να προσαρμοστούν πιο εύκολα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.