86.000 ευρω στο Δημο Κομοτηνης για την εκπονηση Σχεδιου Βιωσιμης Αστικης Kινητικοτητας

Που θα διευκολύνει την κινητικότητα ατόμων, οχημάτων και αγαθών

Με το ποσό των 86.000 ευρώ θα χρηματοδοτηθεί ο Δήμος Κομοτηνής για την εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Τα ΣΒΑΚ αποσκοπούν στην προώθηση ισόρροπης ανάπτυξης και την καλύτερη ενοποίηση των διαφόρων τρόπων αστικής κινητικότητας, δίνοντας έμφαση στον πολίτη και στην προώθηση αλλαγών στη συμπεριφορά μετακίνησης.
 
Έτσι εξετάζουν συνολικά τον τρόπο λειτουργίας μιας αστικής περιοχής και προτείνουν την ενσωμάτωση των δράσεων για την αστική κινητικότητα σε μια ευρύτερη, βιώσιμη αστική και εδαφική στρατηγική.
 
Κατόπιν καταρτίζονται τα σχέδια, λαμβάνοντας υπόψη διάφορα πεδία χάραξης πολιτικής και τομείς, όπως οι μεταφορές, οι χρήσεις γης και η χωροταξία, το περιβάλλον, η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, η οδική ασφάλεια κ.λπ., και  παράσχουν στην τοπική αυτοδιοίκηση προτάσεις για τον τρόπο εφαρμογής στρατηγικών αστικής κινητικότητας.
 
Η ιδέα είναι να εκπονηθεί μια στρατηγική που θα καθορίζει τι πρέπει να κάνει ο Δήμος για τη βελτίωση της κινητικότητας, ώστε σε επόμενες προγραμματικές περιόδους να μπορεί να προωθήσει βάσει αυτής μέτρα για τη βελτίωσή της.
 
 

Ο Δήμος Κομοτηνής ένας από τους 150 Δήμους που θα  εκπονήσουν Σχέδια  Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας(ΣΒΑΚ)

 
Ο Δήμος Κομοτηνής είναι ένας από τους 150 Δήμους που θα χρηματοδοτηθούν με σχεδόν 9 εκατ. ευρώ για την εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).  Στην ΑΜΘ θα χρηματοδοτηθούν πέρα του Δήμου Κομοτηνής ο Δήμος Ξάνθης με 86.000 ευρώ, ο Δήμος Καβάλας με 86.000 ευρώ, ο Δήμος Δράμας με 65.000 ευρώ, ο Δήμος Αλεξανδρούπολης με 60.000 ευρώ, ο Δήμος Νέστου με 35.000 ευρώ και ο Δήμος Θάσου με 35.000 ευρώ.
 
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την ένταξη των Δήμων στο πρόγραμμα βασίστηκε σε αντικειμενικά κριτήρια (πληθυσμός, πυκνότητα πληθυσμού, περιφερειακή κατάταξη, ύπαρξη τερματικών σταθμών, σταθερή τουριστική έλξη – εποχική πληθυσμιακή αύξηση), καθώς και στον βαθμό ωριμότητας κάθε Δήμου, δηλαδή στην ύπαρξη ή μη κυκλοφοριακών μελετών και πρόσφατων κυκλοφοριακών και πολεοδομικών δεδομένων.
 
Το Πράσινο Ταμείο συνεργάσθηκε για την εφαρμογή της μεθοδολογίας με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών  του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.