Τουρκια: Ενας τοιχος με γυναικεια τακουνια για 440 θυματα εμφυλης βιας

Το 2018, 440 γυναίκες έχασαν τη ζωή τους από τους ίδιους τους τους συζύγους

H ενδοοικογενειακή και η έμφυλη βία αποτελούν κοινωνικά φαινόμενα που αφήνουν πίσω τους εκατοντάδες νεκρές γυναίκες κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο. Στην Τουρκία, συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι το 40% του γυναικείου πληθυσμού της χώρας έχει υπάρξει ή είναι κατ' εξακολούθηση θύμα ενδοοικογενειακής βίας. 
 
Ειδικά, το 2018, 440 γυναίκες έχασαν τη ζωή τους από τους ίδιους τους τους συζύγους. Έχοντας ως οδηγό αυτόν τον αποκρουστικό αριθμό, ο Τούρκος καλλιτέχνης Vahit Tuna έφτιαξε ένα installation σε κτίριο στην Κωνσταντινούπολη, «ντύνοντας» μία ολόκληρη πλευρά του με 440 ζευγάρια γυναικείων παπουτσιών. Στόχος του, να αποτελέσει ένα μνημείο για όλα τα θύματα αλλά και έναν τόπο αφύπνισης ενάντια στη βία κατά των γυναικών. 
 
Ο ίδιος, σε συνέντευξη του, έχει δηλώσει αφορμή για το συγκεκριμένο έργο του στάθηκαν τα διαρκώς αυξανόμενα μηνύματα στα social media για το θέμα. Ωστόσο, καθώς οι ιστορίες των θυμάτων «εξαφανίζονται» σχεδόν όσο γρήγορα εμφανίζονται, ο Tuna αποφάσισε να κάνει κάτι που θα μείνει για πάντα και θα θυμίζει όσα δεν πρέπει να ξεχνιούνται. 

 
 
 

 
 
 
 
 

 
 

 
 
 

260 sqm# interview with @ecemars @unlimited_rag … “Shoes are used often in art outside of the situations that you mentioned. It is obvious that artists like certain objects more than they like others. In our part of the world, there is the tradition of placing the shoes of the deceased outside the door. There are beliefs based on the shoes being repurposed by those in need or that the deceased will leave the house and put on these shoes again, superstitions. The metaphor of the shoes in itself is a most liberating and simple tool, very primitive. It is a thin line between the earth and the sky. In the Untitled installation, through this symmetrical, direct, non-organic installation, depicting a picture of the murderer is being attempted, or in other words, a picture of the man, the patriarchal order. A picture placed on the wall through me of what those in power often try to draw onto the women. The picture of a sexist and reductionist “gaze.” This is also a picture of what the official ideologies try to domesticate and to make kitch that which is systematic and monotypical.” …. For more read click profil bio

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.