To Λουβρο λανσαρει κολεξιον

Η Νίκη της Σαμοθράκης και η Αφροδίτη της Μήλου σε μπλουζάκια, στα καταστήματά του, σε όλο τον κόσμο

Το Λούβρο ζητάει βοήθεια, λέει, για να ισοφαρίσει τη χασούρα που προκάλεσε η πανδημία στις εισπράξεις του. Το μεγαλύτερο μουσείο του κόσμου με την υψηλότερη επισκεψιμότητα (9,6 εκατομμύρια επισκέπτες το 2019), με εισπράξεις πολλών πολλών εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, με τις πωλήσεις του μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος να έχουν εκτιναχθεί και τον καιρό της πανδημίας, αδυνατεί να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες των περιστάσεων ή οι διαχειριστές του επιθυμούν να εισρέουν αμείωτα τα έσοδα στα ταμεία του;

Κλειστό από τον Μάρτιο 2020, το Λούβρο κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχασε 90 εκατομμύρια ευρώ και προσπαθεί με διάφορους τρόπους να μειώσει τις απώλειες, παρ’ ότι δέχεται τη γενναία επιχορήγηση του γαλλικού κράτους που καλύπτει με κρατική επιχορήγηση το 60% του προϋπολογισμού του.

Αναζητώντας τρόπους για νέα έσοδα σύναψε πρόσφατα συμφωνία με τον ιαπωνικό κολοσσό ένδυσης Uniqlo και τον γνωστό σχεδιαστή Φίλιπ Σάβιλ, δίνοντας άδεια να τυπωθούν σε μια ειδική σειρά από φούτερ και μπλούζες τα αριστουργήματα του μουσείου, όπως η Νίκη της Σαμοθράκης, η Αφροδίτη της Μήλου και η Μόνα Λίζα.

Οι τιμές θα ξεκινούν από 15 ευρώ και οι πωλήσεις τους σ’ όλο τον κόσμο αναμένεται να φέρουν γενναία έσοδα. Οι διευθυντές του μουσείου γνωρίζουν καλά το παιχνίδι του μάρκετινγκ που δεν περιορίζεται στα ακριβή αντίγραφα, στις πολυτελείς εκδόσεις, σε είδη δώρων και αξεσουάρ με τυπωμένα τα αριστουργήματα από τις βαριές συλλογές του, πολλές από τις οποίες αποκτήθηκαν υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες ή αφαιρέθηκαν από τις χώρες τους ως λάφυρα πολέμου.

Εν μέσω πανδημίας οι διαχειριστές του Λούβρου έδωσαν άδεια για να γυριστεί η σειρά του Netflix «Λουπέν», που μιλά για έναν σύγχρονο αλλά εξίσου ευφάνταστο Αρσέν Λουπέν ο οποίος διαπράττει μια εξωφρενική κλοπή στο μουσείο, ενώ το βιντεοκλίπ της Beyonce και του Jay-Z που γυρίστηκε στους χώρους του θεωρείται πλέον «ιστορικό».

Αραγε σ’ αυτά τα μεγάλα μουσεία οι οικονομικοί διευθυντές τους δεν κάνουν το «κουμάντο τους» στη διαχείριση των εσόδων τους για να μην ξεπουλιούνται κάθε τρεις και λίγο συνάπτοντας συμφωνίες που θυμίζουν περισσότερο εμπορικές επιχειρήσεις και λιγότερο πολιτιστικά ιδρύματα στην υπηρεσία της κοινωνίας;

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.