Θεμα δημοκρατιας το μουσουλμανικο νεκροταφειο στην Αττικη

Η έλλειψη μουσουλμανικού νεκροταφείου τους αναγκάζει να ταξιδέψουν εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά, στη Θράκη

Στο συρτάρι του υπουργείου Παιδείας και παλιότερα του υπουργείου Εξωτερικών παραμένει για τουλάχιστον δεκαπέντε χρόνια η μελέτη δημιουργίας μουσουλμανικού νεκροταφείου στην Αττική, σε έκταση 30 στρεμμάτων στο Σχιστό, δίπλα στο διαδημοτικό νεκροταφείο.

Την έκταση παραχώρησε γενναιόδωρα το 2005 η Εκκλησία της Ελλάδας, που πλήρωσε και τη μελέτη, την οποία κρατούν καταχωνιασμένη οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες χωρίς πειστική εξήγηση, όπως σημείωσαν χθες σε συνέντευξη Τύπου στο Pars Restaurant στο Χαλάνδρι εκπρόσωποι μουσουλμανικών ενώσεων.

Ταξίδια χιλιομέτρων

Η έλλειψη μουσουλμανικού νεκροταφείου στην ελληνική πρωτεύουσα, όπου ζουν εκατοντάδες χιλιάδες μουσουλμάνοι, Έλληνες και αλλοδαποί, τους αναγκάζει να ταξιδέψουν εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά για να θάψουν τους δικούς τους σύμφωνα με τη θρησκεία τους, στη Θράκη, τη μόνη περιοχή της Ελλάδας με μουσουλμανικά νεκροταφεία, ή στην πατρίδα τους, σε κάθε περίπτωση με δυσβάσταχτο ψυχολογικό και οικονομικό κόστος.

Όπως εξήγησε η Άννα Στάμου από τη Μουσουλμανική Ένωση Ελλάδας, η μουσουλμανική θρησκεία επιβάλλει να θάβονται οι νεκροί μέσα σε 24 ώρες και απαγορεύει την εκταφή τους. Οι μουσουλμάνοι θάβονται χωρίς φέρετρο, τυλιγμένοι με σάβανο, και τα οστά παραμένουν θαμμένα για πάντα, καθώς θεωρείται βεβήλωση να πειραχτούν από άνθρωπο ή ζώο. Η αναγκαστική εκταφή είναι ο λόγος που δεν προσφέρονται για ταφή μουσουλμάνων τα υπάρχοντα νεκροταφεία, στα οποία γίνονται και μη χριστιανικές κηδείες, καθώς ανήκουν στους δήμους και όχι στην Εκκλησία.

Το αίτημα να δημιουργηθεί επιτέλους το μουσουλμανικό νεκροταφείο στο Σχιστό έρχεται στην επικαιρότητα με αφορμή τον θάνατο του πεντάχρονου προσφυγόπουλου Χασιμπολάχ Φαγίρι από ρόδα φορτηγού που εκτελούσε έργα στο νέο καμπ της Μαλακάσας τον Ιανουάριο. Η οικογένεια του Φαγίρι ζήτησε χθες να μεταφερθεί η σορός του παιδιού σε μουσουλμανικό νεκροταφείο «για να εκπληρώσουμε το θρησκευτικό καθήκον της ταφής του παιδιού μας» στον τόπο όπου μένουν.

Ο δικηγόρος της οικογένειας στο αστικό σκέλος Νικόλαος Παπαδάτος σημείωσε ότι «χρειάζεται παιδεία και καλλιέργεια για να καταλάβει κανείς την ανάγκη σεβασμού κάθε θρησκείας – αν όμως δεν το καταλαβαίνει κανείς, υπάρχει και ο νόμος, συγκεκριμένα το άρθρο 13 του Συντάγματος, που αναφέρει ότι κάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και τα σχετικά με τη λατρεία της τελούνται ανεμπόδιστα υπό την προστασία των νόμων». Υπογράμμισε ότι «η δημιουργία μουσουλμανικού νεκροταφείου θα τιμήσει όχι τους μουσουλμάνους αλλά την ίδια την Ελλάδα και την εικόνα της στον κόσμο».

«Είναι ντροπή για την Ελληνική Δημοκρατία να κουνά το δάκτυλο για ζητήματα θρησκευτικής ελευθερίας στην ευρύτερη νοτιοανατολική Μεσόγειο και ταυτόχρονα να μη διαθέτει μουσουλμανικό νεκροταφείο στην πρωτεύουσά της» σημείωσε σε δήλωσή του ο δικηγόρος Θανάσης Καμπαγιάννης, υποψήφιος πρόεδρος του ΔΣΑ («Πολιτική Ανατροπή»).

Στην Αίγυπτο

Ο πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδας, Ναΐμ Ελγαντούρ, αναφέρθηκε στα χριστιανικά νεκροταφεία, εκκλησίες και σχολεία που υπήρχαν σε πόλεις της πατρίδας του, της Αιγύπτου. Το αίτημα για άμεση δημιουργία του μουσουλμανικού νεκροταφείου στο Σχιστό διατύπωσαν και οι Τζαβέντ Ασλάμ (Πακιστανική Κοινότητα Ελλάδας) και Αντίμπ Μοεμπί («Σύλλογος Ενότητα στο Αφγανιστάν»).

Εκπροσωπώντας τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργο Ψυχογιό, ο Μανώλης Καλογερόπουλος σημείωσε ότι πρέπει να βρεθεί λύση. «Δεν μπορούμε να μιλάμε για ανεξιθρησκία όταν δεν μπορεί κάποιος να ασκήσει όσα επιτάσσει η θρησκεία του επί ίσοις όροις», σημείωσε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.