Ουρα… 10.000 ατομων για διπλωμα οδηγησης στην Κεντρικη Μακεδονια

Η πανδημία «φρέναρε» τους υποψήφιους οδηγούς και προκαλεί τεράστια λειτουργικά προβλήματα σε σχολές οδηγών

Τεράστια είναι η λίστα των υποψήφιων οδηγών που αναμένουν να υποβληθούν σε εξετάσεις στην Κεντρική Μακεδονία, λόγω του «παγώματος» ελέω πανδημίας αλλά των καθυστερήσεων του παρελθόντος. Συγκεκριμένα, πάνω από 10.000 είναι οι υποψήφιοι που περιμένουν να δώσουν εξετάσεις, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών και Επικοινωνιών Κεντρικής Μακεδονίας Στάθη Αβραμίδη.
 
«Οι εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών σταμάτησαν στις 2 Νοεμβρίου 2020, και εκτιμάται ότι περίπου 10.000 υποψήφιοι οδηγοί αναμένεται να εξεταστούν στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Σαφώς, οι ιδιοκτήτες των σχολών οδηγών κάνουν παράπονα που είναι κλειστοί, καθώς θα υπάρχουν προβλήματα στην επαναλειτουργία τους» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο κ. Αβραμίδης. Ο αντιπεριφερειάρχης δεν αποκλείει μάλιστα τις πρώτες εβδομάδες πολλές σχολές οδηγών να μην προχωρήσουν σε νέες εγγραφές μαθητών. «Εκτιμάται πως όταν θα αρχίσουν ξανά οι εξετάσεις θα υπάρχει μία καθυστέρηση περίπου 15 ημερών. Οι εξετάσεις θα συνεχίσουν να γίνονται με τον ίδιο τρόπο και δεν προβλέπεται κάποια διαφοροποίηση, εκτός και εάν υπάρξει έκτακτη νομοθετική ρύθμιση από το υπουργείο».
 
Ο αριθμός των υποψηφίων συσσωρεύτηκε από το 2018, όταν ο κλάδος προχώρησε σε απεργιακές κινητοποιήσεις λόγω του νέου συστήματος εξετάσεων που ήθελε να περάσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. «Υπήρχαν καθυστερήσεις τότε επειδή ήθελαν να αλλάξουν το σύστημα εξέτασης, όμως επειδή δεν ήταν έτοιμοι προκλήθηκαν τεράστια προβλήματα και είχαμε φτάσει στο σημείο να μη γίνονται εξετάσεις. Προσωρινά η κυβέρνησης της ΝΔ σταμάτησε αυτές τις αλλαγές, ώστε να υλοποιηθούν όταν όλα θα είναι οργανωμένα για το επόμενο βήμα» αναφέρει ο κ. Αβραμίδης.
 
Ωστόσο, καθυστερήσεις λόγω κορονοϊού υπήρχαν το τελευταίο διάστημα και στην παράδοση διπλωμάτων από τις υπηρεσίες. Όμως, η διαδικασία της διανομής άρχισε πρόσφατα με ραντεβού για την αποφυγή συνωστισμού. «Η παράδοση των διπλωμάτων που εκκρεμούσαν γίνεται κανονικά κατόπιν ραντεβού και μάλιστα παρατηρείται το φαινόμενο, πολλές φορές οι πολίτες να μην προσέρχονται στα καθορισμένα ραντεβού για την παραλαβή τους» σημειώνει ο αντιπεριφερειάρχης.

Οι πολίτες θα διαλέγουν ημέρα και ώρα εξέτασης 

Στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού, μία νέα πλατφόρμα διαμορφώνεται για ηλεκτρονικό προγραμματισμό εξετάσεων οδήγησης. Ο κάθε υποψήφιος δια του εκπαιδευτή του, θα μπορεί να προσδιορίζει την επιθυμητή ημέρα και ώρα που θα εξεταστεί.
 
«Η συγκεκριμένη πλατφόρμα δοκιμάζεται πιλοτικά στην περιφέρεια Αττικής και μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα εφαρμοστεί και στην Κεντρική Μακεδονία, καθώς βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης» αναφέρει ο Στάθης Αβραμίδης.
 
Οι πολίτες θα έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτήν μέσω της σελίδας της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στην ενότητα των Μεταφορών και Επικοινωνιών. «Ο πολίτης θα μπορεί να μπαίνει μέσα στο σύστημα και να βλέπει τις διαθέσιμες ημερομηνίες και ώρες που υπάρχουν για εξετάσεις και να επιλέγει ο,τι τον βολεύει καλύτερα» εξηγεί ο κ. Αβραμίδης.

Πάνω από 40 υπηρεσίες μετατρέπονται σε ψηφιακές 

Ταυτόχρονα προχωρούν προς ηλεκτρονική μεταβίβαση πάνω από 40 διαδικασίες που αφορούν τα διπλώματα, τις άδειες κυκλοφορίας και άλλα διαδικαστικά θέματα. «Για παράδειγμα, μέσω πλατφόρμας, ο πολίτης σε περίπτωση απώλειας του διπλώματος ή της άδειας κυκλοφορίας θα μπορεί να υποβάλλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά χωρίς τη φυσική του παρουσία στην υπηρεσία» λέει ο αντιπεριφερειάρχης .
 
Μία από τις νέες διαδικτυακές υπηρεσίες εφαρμόζεται ήδη πιλοτικά στη διεύθυνση Μεταφορών Δυτικής Θεσσαλονίκης. «Το τελευταίο διάστημα υπάρχει μία εφαρμογή που επιτρέπει στον πολίτη να γνωρίζει σε ποιό στάδιο βρίσκεται η έκδοση του διπλώματός του. Το ερχόμενο τρίμηνο θα είναι διαθέσιμη σε όλη την περιφέρεια».
 
Ωστόσο, αγώνας δίνεται και για τη ψηφιοποίηση και του αρχείου που θα ωφελήσει σε χώρο άλλα και σε χρόνο. «Είμαστε στο στάδιο σχεδιασμού των εφαρμογών που αφορά τις διαδικασίες, τόσο των διπλωμάτων, όσο και των αδειών κυκλοφορίας. Η ψηφιοποίηση των αρχείων παρ’ όλο που είναι ένα πολύ μεγάλο έργο και απαιτεί χρόνο και χρήματα, θα ελαχιστοποιήσει την προσέλευση των πολιτών στις υπηρεσίες Μεταφορών, και θα μειώσει κατά πολύ τον μέχρι τώρα χρόνο αναμονής» καταλήγει ο Στάθης Αβραμίδης.
 
*Δημοσιεύθηκε στη “ΜτΚ” στις 24 Ιανουαρίου 2021

Πηγή: makthes.gr

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.