Ναυαγιο στη Λεσβο: Αναγνωριστηκε η σορος του ναυτικου – Ακαρπες οι ερευνες για τους 12

Αναγνωρίστηκε η σορός που εντοπίστηκε την Κυριακή μετά το ναυάγιο του φορτηγού ανοιχτά της Λέσβου. Συνεχίζεται η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για τους 12 ναυτικούς

Αναγνωρίστηκε η σορός που εντοπίστηκε την Κυριακή μετά το ναυάγιο του φορτηγού ανοιχτά της Λέσβου. Συνεχίζεται η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για τους 12 ναυτικούς

Αναγνωρίστηκε η σορός που εντοπίστηκε χθες απο παραπλέον πλοίο στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Λέσβου, όπου βυθίστηκε το φορτηγό πλοίο RAPTOR. Πρόκειται για Αιγύπτιο ναύτη, μέλος του πληρώματος του πλοίου.

Χθες στο σημείο του ναυαγίου εντοπίστηκε και περισυνελέγη σώος, από ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας, επίσης ένας αιγύπτιος ναυτικός, μέλος του πληρώματος, ο οποίος νοσηλεύεται στο νοσοκομείο της Μυτιλήνης.

Έως τώρα οι έρευνες για τον εντοπισμό των 12 μελών του φορτηγού πλοίου παραμένουν άκαρπες. Στις έρευνες επιχειρούν δύο πλωτά του Λιμενικού Σώματος, μία φρεγάτου του Πολεμικού Ναυτικού και τέσσερα παραπλέοντα πλοία. Επίσης, στο σημείο επιχειρεί από αέρος ένα ελικόπτερο του ΛΣ, ενώ θα συμμετάσχει και αεροσκάφος της FRONTEX.

Στο RAPTOR επέβαιναν συνολικά 14 άτομα πλήρωμα, (ένα Ινδός ένδεκα Αιγύπτιοι και δύο υπήκοοι Συρίας) και μετέφερε αλάτι από την Αίγυπτο με προορισμό την Κωνσταντινούπολη.

Ερωτηθείς σε τηλεοπτική συνέντευξη για το εάν θα είχαν πάρει διαφορετική τροπή τα γεγονότα εάν το πλοίο είχε εκπέμψει “SOS” νωρίτερα, ο εκπρόσωπος του Λιμενικού κ. Νίκος Αλεξίου ανέφερε πως σύμφωνα και με τις δηλώσεις του Αιγύπτιου διασωθέντα, οι ναυτικοί έκαναν απάντληση υδάτων μέσα στη νύχτα, κάτι που δεν είχαν δηλώσει, καθώς σε περίπτωση που είχε αναφερθεί μηχανική βλάβη η κατάσταση θα ήταν διαφορετική.

Το χρονικό της βύθισης

Το raptor μήκους 100 μέτρων είχε ξεκινήσει από την Αλεξάνδρεια με προορισμό το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης, με 14 τα μέλη πληρώματος από Συρία, Αίγυπτο και Ινδία.

Στις 03:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.

Στις 04:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. 07 και 11 πρώτα λεπτά, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.

Μία ώρα μετά, στις 08:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.

Οι πρώτες εκτιμήσεις αποδίδουν το ναυάγιο στη σφοδρή θαλασσοταραχή, η οποία προκάλεσε μετατόπιση φορτίου, με αποτέλεσμα να μπουν νερά στα αμπάρια. Η βύθιση του πλοίου ήταν θέμα χρόνου.

Από το πρωί στη θαλάσσια περιοχή επιχειρούν για τον εντοπισμό των αγνοούμενων ναυτικών ελικόπτερα, 9 παραπλέοντα πλοία, πλοία του Λιμενικού αλλά και η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού.

Όσο περνούν οι ώρες η αγωνία για την τύχη των αγνοουμένων κορυφώνεται, ενώ μέχρι στιγμής το μόνο που έχει εντοπιστεί είναι πνευστή σχεδία και σωσίβια.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.