Μουσικα Σχολεια: Τα παιδια ενος κατωτερου εκπαιδευτικου συστηματος

Άννα Χρονοπούλου «Οι γονείς πληρώνουν τα βιβλία από την τσέπη τους, όπως και τα μουσικά όργανα ή τον εξοπλισμό που χρειάζονται τα παιδιά για τις σπουδές τους»

Την ευαισθητοποίηση της ελληνικής κοινωνίας και κυρίως των Υπουργείων Παιδείας και Εσωτερικών ώστε να εστιάσουν γύρω από τα χρόνια προβλήματα των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων είχε ως στόχο η εκδήλωση που έγινε την Τρίτη, στην Πλατεία Συντάγματος με διοργανώτρια την Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων. Μαθήτριες, μαθητές μαζί με τους καθηγητές και τους γονείς τους πρωταγωνίστησαν σε πρωτότυπα καλλιτεχνικά δρώμενα διεκδικώντας με δυναμικό τρόπο την υλοποίηση των αιτημάτων τους.

«Τα σχολεία υπολειτουργούν»

Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα λειτουργούν 9 Καλλιτεχνικά Σχολεία και 49 Μουσικά Σχολεία τα οποία όπως είπε η Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων Άννα Χρονοπούλου είναι τα σχολεία ενός κατώτερου Θεού με όλες τις παθογένειες και τις ελλείψεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. «Συζητούν την αύξηση του αριθμού των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων χωρίς όμως να υπάρχουν κτιριακές υποδομές και οργανωτικό υπόβαθρο. Τα σχολεία που λειτουργούν έχουν πολλές ελλείψεις καθηγητών ή έρχονται οι καθηγητές μέσα στον Ιανουάριο ή ακόμα και το Μάιο οπότε τα παιδιά χάνουν ώρες εκπαίδευσης».

«Δε φτάνουν οι προσλήψεις που έγιναν»

«Βέβαια την εφετινή σεζόν έγιναν ορισμένες προσλήψεις αλλά σε καμία περίπτωση ήταν αρκετές για να καλύψουν τις ανάγκες μας. Οι γονείς πληρώνουν τα βιβλία από την τσέπη τους, όπως και τα μουσικά όργανα ή τον εξοπλισμό που χρειάζονται τα παιδιά για τις σπουδές τους. Θεωρούμε πως έτσι όπως λειτουργούν σήμερα τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία ταλαιπωρούν τα παιδιά και τους γονείς και δεν παράγουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Δε μιλάμε βέβαια για τις μεγάλες μετακινήσεις των παιδιών για να φοιτήσουν σε αυτά τα σχολεία και μάλιστα εν μέσω πανδημίας, χωρίς συνοδούς, χωρίς να τηρούνται τα μέτρα μέσα στα πούλμαν μεταφοράς κλπ. Υπάρχουν ακόμα ανοικτά ζητήματα αναγνώρισης των σπουδών τους».

Τα σημαντικότερα αιτήματα:

  • Διορισμοί καθηγητών με οργανικές θέσεις στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
  • Σαφής καθορισμός της διδακτέας ύλης και εκπόνηση διδακτικών μουσικών εγχειριδίων
  • Δωρεάν μουσικά βιβλία, μουσικά όργανα και εξοπλισμό σε όλους τους μαθητές
  • Διεξαγωγή εξετάσεων για την απόκτηση πτυχίου στην Ειδ. Αρμονία, τη Βυζαντινή Μουσική και τα Ελληνικά παραδοσιακά όργανα
  • Απονομή κατατακτήριων εγγράφων στους αποφοίτους που να αναγνωρίζουν το επίπεδο των μουσικών σπουδών τους

«Δεν μας συναντούν και δε μας ακούνε»

Οπως τονίζει η Άννα Χρονοπούλου βασικό ζήτημα είναι η άρνηση της Υπουργού Παιδείας να ακούσει διαζώσης τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινότητα των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων «Είναι πολλά τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί και το χειρότερο είναι πως κανείς αρμόδιος υπουργός δεν μας έχει δεχτεί στο γραφείο του για να μιλήσουμε και να εκθέσουμε τα αιτήματα μας. Ειδικά η έλλειψη καθηγητών μουσικής στα Μουσικά Σχολεία ανά την επικράτεια είναι βασικό ζήτημα. Η πρακτική της πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με χαρακτηριστική μάλιστα καθυστέρηση, δεν είναι δυνατόν να δώσει λύση στο πρόβλημα των κενών στα μουσικά μαθήματα. Χωρίς οργανικές θέσεις στα Μουσικά Σχολεία η μουσική εκπαίδευση θα υπολείπεται κατά πολύ του αναγκαίου, πόσο μάλλον του επιθυμητού. Έτσι το ατομικό μάθημα θα μετατρέπεται σε ομαδικό με το υποκριτικό επιχείρημα των ωφελημάτων τα οποία ο μαθητής μπορεί να αποκομίσει από τη συνεργατική μάθηση».

«Πληρώνουμε τα βιβλία στη δωρεάν παιδεία;»

Όσο για την διδακτέα ύλη που τα παιδιά καλούνται να δώσουν εξετάσεις τονίζει «Προκειμένου να είναι ομαλή και γόνιμη η εκπαιδευτική διαδικασία θεωρούμε πως απαραίτητη είναι η ύπαρξη αναλυτικών προγραμμάτων τα οποία με σαφήνεια και ακρίβεια θα καθορίζουν τόσο το περιεχόμενο της διδακτέας ύλης όσο και τα εγχειρίδια μελέτης στα οποία θα βασίζεται η διδασκαλία των μουσικών μαθημάτων. Δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουμε να αποδεχόμαστε τη λογική της προτεινόμενης βιβλιογραφίας. Σημειωτέων πως τα βιβλία αναγκάζονται να προμηθευτούν οι γονείς με δικά τους έξοδα. Αυτή είναι η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία που παρέχεται στα παιδιά μας;».

«Πιστοποίηση και ιδιωτική εκπαίδευση»

Σχετικά με το πτυχίων των μαθητών είπε «Χωρίς καθηγητές μουσικής, χωρίς αναλυτικά προγράμματα με σαφώς καθορισμένη τη διδακτέα ύλη, χωρίς εγχειρίδια μελέτης δωρεάν παρεχόμενα και κοινά για τους μαθητές όλων των Μουσικών Σχολείων είναι επόμενο να μην εφαρμόζεται η νομοθεσία για τη διεξαγωγή εξετάσεων προκειμένου όσοι απόφοιτοι επιθυμούν να αποκτήσουν πτυχίο για την Εδ. Αρμονία, τη Βυζαντινή Μουσική ή τα ελληνικά παραδοσιακά όργανα. Μέχρι πότε οι μαθητές των Μουσικών Σχολείων θα αναγκάζονται να στραφούν στην ιδιωτική ωδειακή εκπαίδευση προκειμένου να κατοχυρώσουν τις μουσικές σπουδές τους; Γιατί θα πρέπει να καταφεύγουν στη λύση των κατατακτήριων εξετάσεων στα ωδεία (πάντα με το αζημίωτο) μαθητές οι οποίοι διδάσκονται στα σχολεία μας μουσική για έξι διδακτικά έτη; Γιατί δεν πιστοποιείται το επίπεδο σπουδών τους στο ατομικό όργανο κατά την αποφοίτησή τους ώστε να μπορούν να συνεχίσουν τις μουσικές σπουδές τους εάν το επιθυμούν;».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.