Γιωργος Καλαντζης, Γ.Γ. Θρησκευματων, Γιατι υπαρχει η ειδικη κατηγορια Μουσουλμανων υποψηφιων για τα ΑΕΙ

Ένα ακόμη δημοσίευμα από εκείνα που ως συνήθως αγνοούν τη Θράκη είδε το φως της δημοσιότητας στην esos.gr, την καθημερινή ηλεκτρονική εφημερίδα για την παιδεία, ο τίτλος του οποίου «Μουσουλμάνοι σε περιζήτητες σχολές με χαμηλές βαθμολογίες», τα λέει από μόνος του όλα. Τι λέει; Ότι υπάρχει παντελής άγνοια για την πραγματικότητα της περιοχής και του ρόλου που επιτέλεσε στον εκδημοκρατισμό της θρακικής κοινωνίας και στην κοινωνική απελευθέρωση προς την κατεύθυνση της ισονομίας και ισοπολιτείας των θρακιωτών, χριστιανών και μουσουλμάνων, η θετική διάκριση της ποσόστωσης του 0,05% για την εισαγωγή των μουσουλμανοπαίδων της Θράκης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που εισήγαγε ο Γιώργος Παπανδρέου ως υπουργός Παιδείας. Μια ιστορική απόφαση από τις ελάχιστες κορυφαίας σημασίας που έλαβε ποτέ το αθηναϊκό κεντρικό κράτος για τη Θράκη, τη σημασία της οποίας εξαιρετικά επεξηγεί για τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες της esos.gr ο πραγματικά ειδικός στα θρακικά θέματα και με πρωτοπόρες συνάμα παρεμβάσεις γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων Γιώργος Καλαντζής.
 
Ακολουθεί η πλήρως επιχειρηματολογημένη απάντηση του γενικού γραμματέα Γιώργου Καλαντζή και εμβολίμως φιλοξενείται και το επίμαχο σχόλιο-ρεπορτάζ. Τ.Β.

Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων Γιώργος Καλαντζής με αφορμή το ρεπορτάζ μας «Μουσουλμάνοι σε περιζήτητες σχολές με χαμηλές βαθμολογίες», έστειλε επιστολή στο esos με την οποία , εξηγώντας γιατί υπάρχει η ειδική κατηγορία Μουσουλμάνων υποψηφίων για τα ΑΕΙ , τονίζει τα εξής:
 
Α.  Λόγω του εκπαιδευτικού συστήματος που έχει καθιερωθεί στη Θράκη από το 1923 με τη Συνθήκη της Λωζάνης, πλείστοι Έλληνες πολίτες μουσουλμανικού θρησκεύματος που είναι μέλη της μειονότητας φοιτούν στα μειονοτικά σχολεία.
Στα μειονοτικά σχολεία τα μισά μαθήματα διδάσκονται στην τουρκική γλώσσα και τα άλλα μισά διδάσκονται στην ελληνική γλώσσα. Σε συνδυασμό με μια σειρά και άλλων παραγόντων, το γεγονός αυτό οδηγεί στο αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν καλά –ή και να μην γνωρίζουν καθόλου- την ελληνική γλώσσα.
Για να αντιληφθείτε τι προβλήματα αντιμετωπίζουν, σκεφθείτε ότι οι απόφοιτοι των μειονοτικών δημοτικών σχολείων καλούνται, πχ. στην Α’ Γυμνασίου να συμμετάσχουν στο μάθημα των Μαθηματικών ενώ δεν έχουν διδαχθεί ποτέ την αντίστοιχη ορολογία στην ελληνική γλώσσα.
 
Β. Η ελλιπής γνώση της ελληνικής γλώσσας στέρησε από πολλούς μουσουλμάνους νέους και νέες της μειονότητας της Θράκης το δικαίωμα να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στη συνέχεια να εισαχθούν σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ της πατρίδας τους. Σε πολλές περιπτώσεις, ιδίως πριν την εισαγωγή της ποσόστωσης, υποχρεώθηκαν να φοιτήσουν σε Πανεπιστήμια άλλων χωρών.
 
Γ.  Ο ν.2341/1995, ο ν.2525/1997, ο ν.2909/2001 και εν συνεχεία η Υπουργική Απόφαση Φ.151/20049/Β6/2007 (ΦΕΚ 272/Β’/1.3.2007) συμπεριέλαβε και τους Έλληνες πολίτες μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης στις «ειδικές κατηγορίες» (Τέκνα Ελλήνων του Εξωτερικού, Τέκνα Ελλήνων υπαλλήλων αποσπασμένων σε ελληνικές δημόσιες υπηρεσίες στο εξωτερικό ή σε διεθνείς οργανισμούς, Έλληνες απόφοιτοι ξένων Λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων που λειτουργούν στο εξωτερικό, Αλλοδαποί-Αλλογενείς, Απόφοιτοι Λυκείων Κρατών Μελών της Ε.Ε. μη ελληνικής καταγωγής, Υπότροφοι αλλογενείς-αλλοδαποί, Υπότροφοι Ομογενείς, Πάσχοντες από σοβαρές ασθένειες, Διακριθέντες στη Βαλκανική ή Διεθνή Ολυμπιάδα μαθηματικών, πληροφορικής, φυσικής ή χημείας).
 
Η απόφαση αυτή είναι απολύτως συμβατή με το Ελληνικό Σύνταγμα και τις Ευρωπαϊκές Συνθήκες και αποτελεί μια από τις αυτονόητες και αποτελεσματικές επιλογές, ώστε νέοι Έλληνες πολίτες, οι οποίοι για τους προαναφερθέντες λόγους δεν γνωρίζουν επαρκώς την ελληνική γλώσσα, να έχουν τη δυνατότητα να σπουδάσουν στην πατρίδα τους κι όχι σε ξένες χώρες.
 
Ο νόμος αυτός ήταν και είναι μια ακόμα απόδειξη σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ουσιαστικής υποστήριξης μιας μειονότητας, προκειμένου να ενταχθεί η ίδια ισότιμα στην κοινωνία και στη χώρα, μέσα στην οποία ζει και εργάζεται. Ο νόμος αυτός δημιούργησε ένα ισχυρό κίνητρο για τη φοίτηση μουσουλμανοπαίδων στα δημόσια σχολεία, γεγονός που οδήγησε στην εντυπωσιακή μείωση της μαθητικής διαρροής και άρα στην αύξηση της δυνατότητας των μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών της Θράκης να έχουν ένα ισότιμο μέλλον με την χριστιανική πλειοψηφία.
 
Η μεγαλύτερη επιτυχία του νόμου και η απόλυτη δικαίωση του νομοθέτη θα είναι η στιγμή εκείνη που θα καταστεί ο νόμος άχρηστος, καθώς οι νέοι Έλληνες πολίτες-μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας θα γνωρίζουν τόσο καλά την ελληνική γλώσσα, ώστε να μην χρειάζονται τις διατάξεις του για να σπουδάσουν στα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Η στιγμή, όμως, αυτή δυστυχώς αργεί όσο η Ελληνική Πολιτεία δεν πράττει τα δέοντα.
 
Δ.  Εξαιτίας της παραπληροφόρησης και της κατασυκοφάντησης του νόμου, ειδικά από το ναζιστικό μόρφωμα της Χρυσής Αυγής, κινδυνεύει να δημιουργηθεί μια εντελώς ψευδή εικόνα γύρω από το θέμα, και γι’ αυτό τον λόγο θα ήθελα να έχετε υπ’ όψιν σας τα εξής:
 
α) ο νόμος δεν αφορά γενικά και αόριστα όλους τους Έλληνες πολίτες μουσουλμανικού θρησκεύματος αλλά μόνο τους Έλληνες πολίτες που είναι μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης,
β) οι θέσεις, οι οποίες προβλέπονται ειδικά για τα μέλη της μειονότητας, είναι επιπλέον του αριθμού των εισακτέων (όπως αυτός ορίζεται κάθε φορά), δηλαδή κανένας άλλος Έλληνας πολίτης (Ορθόδοξος Χριστιανός ή όποιου άλλου θρησκεύματος) δεν χάνει το δικαίωμα εισαγωγής που έχει κερδίσει με την επίδοσή του σε κάποιο ίδρυμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης,
γ) ο λόγος, για τον οποίο ο νόμος αναφέρεται στο θρήσκευμα (μουσουλμάνοι), έγκειται ακριβώς στο ότι, όπως άριστα γνωρίζετε, η μειονότητα της Θράκης είναι θρησκευτική. Συνεπώς, για την Ελληνική Πολιτεία ο μόνος τρόπος για να προσδιοριστούν τα μέτρα και οι πολιτικές που αφορούν τη μειονότητα είναι η αναφορά στο θρήσκευμα.
 
Ε. Κάθε μέτρο που ενισχύει την ισότιμη ενσωμάτωση των Ελλήνων πολιτών, και ειδικά της μουσουλμανικής μειονότητας, στην ελληνική κοινωνία αποτελεί συνταγματικό, δημοκρατικό, πολιτισμικό, αλλά και πατριωτικό καθήκον. Αντίθετα, κάθε πολιτική ή πρακτική που συντείνει, άμεσα ή έμμεσα, στην περιθωριοποίηση και εν τέλει στον απομονωτισμό της, πάντα θα αποτελεί το μέσο που μόνο δεινά θα επιφέρει στην Ελλάδα και τους πολίτες της ανεξαρτήτως θρησκεύματος.

Μουσουλμάνοι σε περιζήτητες σχολές με χαμηλές βαθμολογίες-Από τους 440 εισακτέους μόνο περίπου 50 πέρασαν με πάνω από τη βάση

Tο καθεστώς αυτό που είχε θεσπίσει ο Γ. Παπανδρέου, όταν ήταν υπουργός Παιδείας
 
Με πολύ χαμηλές βαθμολογίες σε σχέση με τους υπόλοιπους Ελληνες υποψηφίους για τα ΑΕΙ εισήχθησαν για μια ακόμη χρονιά οι υποψήφιοι μουσουλμανικής μειονότητας, παρά τις μέχρι τώρα δεσμεύσεις υπουργών Παιδείας ότι το καθεστώς αυτό που είχε θεσπίσει ο Γ. Παπανδρέου , όταν ήταν υπουργός Παιδείας, θα τερματιστεί .
 
Σε σύνολο λοιπόν περίπου 440 θέσεων εισαγωγής φοιτητών που μετρήσαμε, αυτοί που έλαβαν βαθμό πάνω από τη βάση, δεν ξεπερνούν τους 50!..
 
Πρόκειται για το παγκόσμιο φαινόμενο υποψήφιοι να εισάγονται με βαθμούς πολύ κάτω από τη βάση του «δέκα» σε υψηλόβαθμες σχολές, επειδή είναι Μουσουλμάνοι.
 
Στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων των προερχομένων από την Μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης εντάσσεται ο Έλληνας πολίτης που, σωρευτικώς:
 
α) είναι μουσουλμάνος το θρήσκευμα,
β) έλκει την καταγωγή του από πρόσωπα ανήκοντα στην μειονότητα αυτή και
γ) είναι εγγεγραμμένος στα δημοτολόγια δήμου της Θράκης ή άλλου δήμου της χώρας κατόπιν μετεγγραφής εκ του δήμου της Θράκης.
 
Δεν δύναται να υπαχθεί στην ειδική κατηγορία των Ελλήνων πολιτών της Μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης υποψήφιος, ο οποίος, αν και έλκει την καταγωγή από την Μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, ως απόγονος Έλληνα πολίτη της μειονότητας αυτής, δεν είναι μουσουλμάνος το θρήσκευμα.
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.