Επιλεκτη ομαδα ταχειας επεμβασης με «supercars» επανιδρυει η ΕΛΑΣ

15 χρόνια μετά την κατάργηση της ομάδας «Σίγμα», η αστυνομία δίνει ξανά… γερά γκάζια

Eπίλεκτη ομάδα ταχείας επέμβασης με «supercars» που θα αναπτύσσουν με ευκολία ταχύτητα άνω των 200 χιλιομέτρων την ώρα ιδρύει η ΕΛ.ΑΣ., με στόχο οι αστυνομικοί να μπορούν να καταδιώξουν τα θηριώδη σε ιπποδύναμη αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι συμμορίες κακοποιών.

Περίπου 15 χρόνια μετά την κατάργηση της περίφημης ομάδας «Σίγμα» με τις Πόρσε 911 Carrera και τις BMW M3, η ΕΛ.ΑΣ. σχεδιάζει να πατήσει ξανά… γκάζι. Τη δεκαετία του 90’ μία κλήση από την ομάδα «Σ» θεωρούνταν «παράσημο» για τους «κοντράκηδες» στα λιμανάκια της Βουλιαγμένης, καθώς οι οδηγοί των «supercars» της ΕΛ.ΑΣ. ήταν άπιαστοι… ραλίστες. Η υπηρεσία υπαγόταν στην Άμεση Δράση και έπαιρνε τα αυτοκίνητα-«πυραύλους» από τα κατασχεμένα του ΟΔΔΥ. Τα αδέλφια Νιώρα, δύο αστυνομικοί που έτρεχαν σε αγώνες του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλη, είχαν αναλάβει τότε την εκπαίδευση των οδηγών της «Σ». Από τις αρχές του 2000 και έπειτα, η δαπανηρότητα αυτών των αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με την αυξημένη γραφειοκρατία, είχαν ως συνέπεια η ΕΛ.ΑΣ. να «ξεχάσει» τα «γκαζιάρικα» οχήματα που καταδίωκαν «επί ίσοις όροις» «κοντράκηδες» και κακοποιούς.

Η ιδέα της αναβίωσης μίας επίλεκτης ομάδας με «supercars» επανήλθε από ανώτατους αξιωματικούς, οι οποίοι διαπιστώνουν ότι τα περισσότερα περιπολικά δεν ξεπερνούν τα 1600 κυβικά και υστερούν σημαντικά σε  ιπποδύναμη. Αντιθέτως οι συμμορίες εμφανίζονται με τούρμπο αυτοκίνητα, ακόμα και με 300 ή 400 άλογα, τα οποία όταν επιταχύνουν εξαφανίζονται. Έτσι, αποφασίστηκε να γίνουν όλες οι προεργασίες για την αναβίωση μίας ομάδας, ανάλογης της «Σ», με κάποιες διαφοροποιήσεις σε σχέση με το όνομα, τη δομή και το ρόλο της.

Η «Σ» υπαγόταν στην Άμεση Δράση, ενώ η υπό ίδρυση υπηρεσία θα υπάγεται στην Ασφάλεια. Επίσης, το φαινόμενο το «κοντράκηδων» είναι πιο εξασθενημένο σε σχέση με τη δεκαετία του 90’, συνεπώς θα δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στο μέτωπο της εγκληματικότητας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Έθνους της Κυριακής», πριν από δύο εβδομάδες εστάλη έγγραφο προς τους διοικητές αστυνομικών υπηρεσιών, προκειμένου να καταρτιστούν λίστες με αστυνομικούς που έχουν εκπαιδευτεί στη γρήγορη οδήγηση αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Πρόκειται για μία ειδική εκπαίδευση με θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα, διάρκειας μίας εβδομάδας. Ήδη κάποιοι αστυνομικοί έχουν περάσει από συνεντεύξεις για τη στελέχωση της νέας υπηρεσίας, ενώ αναμένεται να πραγματοποιηθεί «σχολείο» για πρόσθετη εκπαίδευση των οδηγών πριν την έναρξη λειτουργίας της.

Παράλληλα, καταρτίζονται λίστες με τα «φτιαγμένα» οχήματα που διαθέτει ήδη η ΕΛ.ΑΣ. αλλά και με κατασχεμένα οχήματα που θα μπορούσαν να ενταχθούν στο στόλο της νέας ομάδας. Επιτροπές του αρχηγείου θα κρίνουν ποια από αυτά ταιριάζουν στις απαιτούμενες προδιαγραφές.

Το δρόμο για να αποκτήσει η Αστυνομία «supercars» ανοίγει ΦΕΚ που εκδόθηκε στις 13 Απριλίου 2020, το οποίο αλλάζει τον τρόπο χρήσης των κατασχεμένων οχημάτων. Ουσιαστικά καταργείται η γραφειοκρατία, προκειμένου οι αστυνομικές υπηρεσίες να μπορούν να πάρουν απευθείας στη διάθεσή τους τα οχήματα, χωρίς τη «μεσολάβηση» του ΟΔΔΥ.

«Η αναμονή λόγω της γραφειοκρατικής διαδικασίας μπορεί να έφτανε ακόμα και τα δύο χρόνια. Το Σώμα έχει ανάγκη ανανέωσης στόλου, καθώς λόγω των μνημονίων και της συνολικής μείωσης του κόστους, σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα της ΕΛ.ΑΣ. είναι κάτω των 2000 κυβικών. Υπάρχει ένας πάρα πολύ μεγάλος στόλος κατασχεμένων, ο οποίος μπορεί να αξιοποιηθεί όχι μόνο για την απόκτηση γρήγορων αυτοκινήτων αλλά και εν γένει για την ενίσχυση των υπηρεσιών με οχήματα», εξηγεί στο «Έθνος της Κυριακής» ο Κώστας Τσουμάνης, πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Βορειοανατολικής Αττικής.


Πηγή: ethnos.gr

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.